Alla inlägg under oktober 2016

Av Anki - 31 oktober 2016 20:18

Jappsingen, i dag så tog jag och gjorde en riktig shoppingrunda. Har handlat nästan allt nu. En likör till och frukten är kvar på listan. Likören var slut och kommer hem på torsdag och frukterna kan jag ju inte köpa för tidigt. Förutom ananasen för den köpte jag idag på Axfood. 

Nu i kväll så har jag nystat 6 hg ullgarn också till pläden jag ska väva.



  

Av Anki - 31 oktober 2016 12:24

I går så firade vi Jonas som fyllde 24 år. Guud vad tiden går fort nu tycker jag !! Vi var i alla fall på Ming Palace och åt, hela högen. Mysigt värre och tack vare Emma så vågade jag testa något nytt i stället för det vanliga fyra små rätter. Vi åt Nasi Goreng och det var skitgott !! Sen var vi en snabbis till Korsta så han fick sina presenter. Lite spännande blev det när jag kom till bilen på Nytorget och öppnade bildörren........Larmet gick och folk började titta vad jag höll på med. Jag visste först inte vad jag skulle göra men det slutade tjuta när jag startade bilen   Nu ska jag åka in och börja inköpen inför festen på lördag.

Av Anki - 29 oktober 2016 23:33

Det var ju så himla fint väder på förmiddagen så jag tvättade gardiner och sängkläderna och hade tänkt att hänga tvätten ute på balkongen. Men precis när jag skulle göra det så började regnet att vräka ner och tokblåst....Så gardinerna hängde jag inne och sängkläderna åkte in i tumlaren. Har plockat och flyttat grejer hela dagen...från det ena rummet till det andra. Puh.....dagen D närmar sig med stormsteg. Var ut och hämtade in några tavlor också som jag har börjat att sätta upp. Lena och Benny kom upp och så var vi till Hasselbacken och lånade tre bord från fiket.  Vi frågade Seth först om lov.....Ska diska alla glas och tallrikar i morgon. Kollar på en film nu som Pontus har rekommenderat, han vet vad mamsen gillar han   

Av Anki - 28 oktober 2016 23:43

I kväll så har jag pratat i tfn med två av mina barn, det händer inte ofta samma kväll :-) Det första samtalet var väldigt sentimentalt, vi pratade om barndomen, uppväxten och tonåren. Jonas undrade hur han hade varit mot lillebror när de var små. Han visste ju att han bet honom ofta   Men saken är den att de bråkade ibland som syskon gör men de har aldrig varit stygga mot varandra. Och så pratade vi om allt möjligt annat, både jobbigt och inte jobbigt.........Sen pratade jag med dotra om ditt och datt, precis som förr. Känns bra i mammahjärtat. Har plockat en massa i kväll, tycker att jag har grejer överallt som måste städas undan innan jag fyller år. I morgon ska jag sätta upp några tavlor bara för att...................Och nu är jag snuvig igen så det börjar bli dags för sängen.


    

Av Anki - 28 oktober 2016 17:45

Har kollat noga nu och halloween 2016 är alltid den 31 oktober. Men i Sverige så infaller den dagen före Alla Helgons Dag, alltså fredag den 4 november. Så därför tog jag bort bilden i förra inlägget     

Av Anki - 28 oktober 2016 17:10

Efter besiktningen av bilen i går så var jag in till stan och Flitiga Fingrar och köpte rundstickor, eftersom jag ska testa att sticka reflexmössor på sådana. Men jag fick för korta så idag var jag in och bytte dem. Sen tog jag en sväng i Birsta och kollade lite. Köpte present till Jonas som fyller 24 på söndag och så var jag på boa och köpte en låda öl till festen. När jag kom hem så spolade jag av bilen som var jätteskitig igen. Biltvätten igår som kostade 179 kronor känns sååå onödig. Men jag behövde inte skämmas på Dekra iaf. Sen var jag ute och pysslade. Hämtade in ved, fyllde på mat åt fåglarna, tog in torkvindan m.m Och när vi skulle gå in så kom ju inte Lady när jag ropade så klart........och när hon äntligen kom så hade hon varit och grävt i nån lergrop..........Så det var bara att tvätta av henne leran innan hon fick komma in igen.


 



Trevlig Helg !!



Av Anki - 27 oktober 2016 17:47

Bilen gick genom besiktningen helt utan anmärkning, gissa om jag är lycklig !! 


 

Av Anki - 27 oktober 2016 10:01

Igår hann jag med lite småfix. Började med att gå ut och plocka gran- och enris som jag satte i krukor på altanen, på lillbordet vid trappen och på stora bordet. Sen var jag ute och klöv ved. Storklamparna ute i vedbon som har legat sen i vintras. Tunga som as och riktigt otympliga men nu är de borta äntligen, så nu kan jag börja att bära upp veden som ligger kluven nedanför vägen. Efter det så fick jag ett tokryck och strök på linnegardinerna till vardagsrummet och satte upp dem. Det blev så fint. Lite murrigt nu över vintern, men framåt februari så kommer jag att tycka att det är deprimerande....

När det var klart så var det bråttom eftersom jag skulle åka till stan och äta med Jonas och fira hans examen. Jag kom hem vid åtta på kvällen och kollade på Bonde söker fru på Tv:n och efter det en actionfilm med Schwarzenegger, The Last Stand. Bra film......

Och nu ska jag snart åka och tvätta bilen och sen till Dekra och besikta den. Ångest ?? Japp som fan...........


          

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards