Alla inlägg under maj 2023

Av Anki - 31 maj 2023 19:57

Är såå himla stolt! Stihlen startade utan att jag svurit och skrikit och hotat med att köra över den med bilen   Sen körde jag tills jag var helt slut. Nu är det bara drivremmen till klipparen som ska på plats för att jag ska kunna klippa klart gräset. Tiden räcker inte till för allt som måste göras utomhus nu   

Av Anki - 31 maj 2023 18:58

Är en jävulskt dålig egenskap...............  

Av Anki - 31 maj 2023 18:29

Undrar om det är fler än jag som har direktcensur av det jag skriver?? Vakta din tunga annars...........

Av Anki - 30 maj 2023 23:02

Ja nu är det mycket...Måndag har vi städ/krattdag på jobbet, kul att få göra något positivt för/med våra boende. Och full huggning hela kvällen. Trött och skönt att inte behöva åka hela vägen hem. I dag skickade jag in en intresseansökan på en lägenhet i stan. Får jag en lägenhet så är det ett definitivt avslut på krångel. 

I dag har det varit fullt ös på jobbet. Sen dinnerdejt med darling innan fotboll på Flodbergsudden. Lite/hemskt.....nervöst eftersom Linus blev utvisad i fredags och är avstängd..........OCH Pontus ska göra ett inhopp i målet efter......vet inte men typ 15 år........Mamman är skitnervös men vet ju hur jävla kung sonen är i målet. Och han ÄR kung !! Sååå jävulskt bra han är ! Det är en sjukt stolt mamma som sitter på träbänken på sidan av planen !! 



Av Anki - 28 maj 2023 22:08

Efter jobbet i fredags åkte jag hem till tryggheten en stund. Sen till Thulevallen och tittade på fotboll innan jag åkte ut till kärleken. Vi käkade och sen var det kväll.

På lördag åkte vi med ett glatt gäng ner till Gävle/Sandviken för cruising. Där nere sammanstrålade vi med goda vänner. 

Vi sov över innan vi åkte hem igen. Höll på att få hjärtstopp när vi lagt oss och jag upptäckte den största spindel jag har sett i verkligheten......ever !! Stor som min handflata !!!!! På gardinerna. Och innan H-E hade fattat varför jag skrek, och fått på sig glasögonen.....så hade den klättrat över kanten längst upp......och var borta.......Jag var vaken halva natten och kollade efter den........medans min riddare i nöden sov som en stock     

När vi var på hemväg så ringde Jonas. Mamma jag är på Arlanda och Pontus och jag tänkte komma och käka hos dig i em. Mina älskade killar   Jag som trodde att ingen skulle komma till mig på Mors Dag.....och så åkte han hem från Sardinien min lillgubbe  

När de åkte så gick jag ut och klippte gräset. Som gick som smort tills jag fick en ingivelse att jag skulle klippa mellan vinbärsbuskarna som jag rensat. Men där körde jag in i ett järnlock som kilade sig fast i klippaggregatet. Jag fick lyfta upp klipparen med hjälp av ett spett, och sen fick jag ligga på backen och slå bort locket med spettet. Och till slut så fick jag liv i klipparen igen. Men drivremmen till klippaggregatet har hoppat av och det fixar jag inte själv. För vek i fingrarna....Får se hur jag löser det?? Sen ledsnade jag och gick in. Ska hänga en maskin tvätt nu och betala räkningar och sen är det nog kväll i huset på kullen   


Av Anki - 24 maj 2023 21:12

Jajamensan fick bästaste finfrämmandet ikväll   Sen tog jag en dust med buskarna innan jag gick in. Nu börjar det faktiskt synas att jag gjort något åt dem. 

Idag på jobbet när jag sa att jag inte fixar att sätta upp paviljongen själv så sa världens bästa kollega att --det finns en snäll kille i Ljustadalen som alltid ställer upp, bara å fråga   

Av Anki - 24 maj 2023 18:28

Kom till jobbet lagom till verksamhetsträffen och sen var det lunch. Sen åkte Jimmy, jag och Kicki på brandutbildning så för mig blev det en lugn arbetsdag. Träffade en gammal kompis på utb, himla kul. På hemvägen var jag till Birsta och shoppade lite.

I går efter jobbet så var jag till Synoptik och beställde nya glasögon. Jag tappade de gamla ute på gården och så klev jag på dem   Passade på att beställa ett par solbrillor med styrka också när jag liks hade spenderbyxorna på mig. Och så köpte jag ett par Riekersandaler. Sen hade jag gjort av med elstödet   

Och nu måste jag ut och köra ett race med vinbärsbuskarna igen trots att jag har noll energi och är trött som en gnu..... 

Av Anki - 24 maj 2023 18:06

Var till fysioterapeuten i Matfors på fm. Hon var inte bekväm.....eller vad man säger när nån klämmer och bryter foten så man vrider sig som en orm på britsen av smärtan. Sviter av mc-grejen......Hon blev tvungen att gå och läsa mer i journalen då hon trodde att det var knät jag har problem med. Det blev lite fnissigt när hon insåg att hon läst på om fel skada. Först stöp jag ju på altan och fick en fraktur i axeln (mitella i sex veckor i maj för 2 år sen) Sen i juli samma år körde jag omkull med hojen (10 veckor med kombo rullstol/kryckor och sjukgymnastik i sex månader) Och i fjol gick ledbandet i samma knä när jag hoppade ner från en stol..... fortfarande problem men de vill inte operera....Men nu var det ju i alla fall foten jag sökte för eftersom jag har så j*a ont i den så jag till o från knappt kan ha skor på foten. Och att jag går snett på den och inte kan sätta ner foten riktigt. Hon höll med om att det inte verkar bra och skickar remiss till röntgen. Benet trodde hon att det bildats brosk i så det antar jag jag får dras med trots att det också sväller och gör ont. 


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards