Alla inlägg under januari 2016

Av Anki - 24 januari 2016 23:49

En underbar vinterdag med halvsol och ca -3 var det i dag. Hundarna och jag gick en sväng uppöver byn och sen var jag ute och klöv lite ved. Igår var X-et med sambo hit och drog fram några stockar med traktorn som han kapade och vi kastade in i vedbon. Det blev ordentligt med ved vill jag påstå. Och klyva veden är ju inga problem för mig, tar lite varje dag...... Såå skönt att slippa krusa den som lovat köra hit ett vedlass och sen totalt skiter i det......När det var klart så bjöd jag på mat. Mammas lillhjärta kom också upp och åt och stannade en stund längre. Saknar killarna fruktansvärt mycket....      

Sen i em så var vi och grattade X-et då han fyllde år. Värsta kalajset med både smörgåstårta och vanlig tårta     

blev det. Vi hade skramlat till en ny mobil till honom eftersom man knappt hörde vad han sa i den han hade, och jag tror att han uppskattade presenten. Jonas hjälpte honom att starta upp den och installerade lite appar m.m Vårdepressionen

är ett faktum och det är jättetufft speciellt på kvällarna, men det är bara att kämpa på. I morrn ska jag ta några timmar i vävstugan så pläden blir klar, och så klart blir det en prommis och lite vedklyvning. Funderar på att bjuda Andersson på middag men har inte bestämt om det blir i morrn eller på tisdag.....


        

Av Anki - 20 januari 2016 16:17

Vintern rullar på och alla årstider ha sin tjusning. Håller sig kvicksilvret på runt -10 så är det helt ok. Väver 

på en till pläd just nu och stickar sockar när lusten faller på. Funderar på att avsluta mitt deltagande i en 

aktivitet som jag känner bara suger energi från mig......Snart startar nivå 3 på buggen och det ska bli

kul att röra på sig igen, och träffa lite folk. 


    

Av Anki - 13 januari 2016 12:25

Har varit en jobbig tid då jag mått jättedåligt i själen. Varit så himla ledsen och ingen livsglädje alls. Dags 

att rycka upp mig och fundera vad jag vill kanske då. Men ena dagen så vill jag flytta till stan eller ännu 

längre, kanske till och med utomlands. Och nästa dag planerar jag vad jag ska renovera eller förnya här 

i huset.. Svårt fall, doktorn grät......  Har iaf fått en 60-års present i förskott. En resa.....behöver bara 

bestämma när och vart så är det klart. Funderar på ressällskap också. Kanske två fnittrande småtjejer, vem 

vet.....Vinter fick vi också på en endaste gång och det är väl okej det med. Men kylan gillar jag inte 

eftersom jag måste vara uppe halva nätterna och elda. Men det är ju också övergående och snart så gör

våren sitt intåg med längre dagar och lite varma solstrålar . Och då blir ju humöret automatiskt bättre.

      

Ha en bra dag därute !

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards