Alla inlägg under december 2022

Av Anki - 30 december 2022 18:38

Satt och kollade lite gammalt i min blogg och läste det här: Tala är silver och tiga är guld. Och det kan nog stämma så bra det. Men det har jag inte lärt mig riktigt än     Eller så är det just så det är......Säger inte vad jag tycker   

 


Av Anki - 30 december 2022 17:20

Av Anki - 30 december 2022 13:22

 

Av Anki - 30 december 2022 12:52

Reflektioner......I fjol var katastrofernas år. Gipsad och i rullstol/kryckor i 9 veckor, och sjukgymnastik/rehabilitering i ett halvår. Och som grädde på moset "lite" annan skit. 

I år lyckades jag att knäcka menisken och ledband i höger knä.....Och så miste jag det bästa jag hade, hon som var mitt hjärtas kärlek. Har inte kommit över förlusten än, saknaden är enormt jobbig     

Men det finns positiva saker också. Jag blev klar med min största kamp någonsin, min skuldsanering. Att dra i skit som inte borde ha funnits är ju så där........Men jag bet i det sura äpplet, fixade det på egen hand (som det mesta) nu är det historia och jag är fri. Tack för det !  

Gott slut önskar jag alla därute   

Av Anki - 29 december 2022 23:52

Japp, ingen dag är den andra lik. I dag skrattade jag så tårarna rann......Och Helene och jag har lärt känna vår nya chef lite mer privat i två dagar och jag har iaf fått en helt annan uppfattning. Det finns en jättegullig människa bakom chefsfasaden......Skulle ju ha varit "ledig" idag med jour, men det sket sig då en kollega blev sjuk. Så det var bara att åka in i morse på grishala vägar. Riktigt besviken i går kväll när jag fick infon, men när man väl kommit till jobbet så är det helt ok. 

När jag kom hem så blev det två korvar med bröd till middag, och sen ut och starta snöslungan. Blötsnö så det var lite tungt men nu är det ju gjort. Sen var jag iaf toktrött och somnade på soffan tills älsklingen ringde. Och nu ska jag försöka att förflytta ändan.....och resten av kärringen....till sängen. 

 

Av Anki - 29 december 2022 20:05

 

Av Anki - 29 december 2022 20:03

 

Speciellt här måste man vakta sin tunga...............

Av Anki - 29 december 2022 19:40

   Systeryster är skitduktig att göra tårtor. Men tror att hon är för blyg för den här modellen     

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards