Alla inlägg under februari 2021

Av Anki - 28 februari 2021 18:06

Har ju sett det på Tv-reklam, så nu tänkte jag testa. Är ju lite tråkigt med söndagsmiddag ensam annars. Och japp tyckte att det var helt ok. Och nu är det jag och Balthazar igen........

Av Anki - 28 februari 2021 16:00

Yes, i går gjorde jag nåt till middag som jag varken ätit eller tillagat förut. Var ju lite skeptisk till att älsklingen skulle äta så jag hade köpt en fläskfilé som backup. Men det var supergott !!  Ugnsrostad potatis, lök och rotfrukter blev perfekt till, och en pepparsås. Porchetta heter det och ser ut så här. Det tog fyra timmar i ugn men det var det värt !

   

Av Anki - 28 februari 2021 15:44

Gjort några kakdegar först sen älsklingen åkt. Datorn krånglade ju ett tag men Pontus talade om vad jag skulle göra och till slut så var den ok igen. Så då tänkte jag att nu ska jag ta en dust med skrivaren igen, som inte connectar med datorn. Ytterst nära att den gick samma öde till mötes som någons telefon i måndags...........Inte min.....  Fick den att skriva ut en testsida.........och så "dog" den igen. Körde alla jäkla troubleshoters jag hittade och till sist gjorde den äntligen som jag ville   Sen var jag ner till byn en sväng. Och i går när jag var ut till skräphuset så hittade jag kartongen till högtalaren jag köpte för att vi skulle ha musik i Forden. Och såg att det var bluetooth i den. Har alltid kopplat den till tfn eller datorn förut. Började greja och hittade den i mobilen......och så tog laddningen slut så klart. Och laddaren var så klart spårlöst borta. Tog en timme innan jag hittade den, och då hade jag i ilska rivit ut ett skåp och en skrotlåda. Men inget ont som inte har nåt gott med sig, det blev ju städat dårå   Nu är den snart laddad och jag ska testa den igen. 

Sen ska jag nog ta en prommis i blåsten innan det blir kakbak. 

Av Anki - 26 februari 2021 17:00

Strålande sol och riktigt vårväder i dag. Grejat lite inne.....och ute. Och så gjorde jag en sväng till Kungsnäs och fikade. 

 

Av Anki - 26 februari 2021 09:58

Med tanke på det förra inlägget så ska jag göra mitt bästa. Sovit skitdåligt i natt och mest bara funderat på en massa skit som jag tydligen inte kan påverka. Det är då man borde vända blad i boken kanske...........eller??

Av Anki - 26 februari 2021 09:55

 

Av Anki - 26 februari 2021 01:24

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards