Alla inlägg under januari 2021

Av Anki - 31 januari 2021 18:52

Yes, i torsdags natt/fredags morse när jag var ute klockan tre på natten och hämtade ved     

 


Av Anki - 31 januari 2021 16:48

Pontus hade ju bränt en cd till mig i går. Tog en sväng och fick en fika och lyssnade samtidigt på skivan. Bara bäst !! Skitbra låtar. Samma musiksmak har vi och det är ingen forntidsmusik iaf......  


Av Anki - 31 januari 2021 12:49

Och i går var det nån som fyllde 27 år. Mammas lillhjärta och den som har störst plats i mitt hjärta. Ärlig, tacksam och omtänksam som få  

     

Så det blev en sväng till Kuben dårå. Och precis innan jag skulle åka så hade säkringarna i källaren gått igen......Men nu vet jag iaf var jag ska felsöka. Det måste kopplas om en massa el i källaren och flytta faser, men det fixar Lena när det är varmare ute. Nu kopplar jag bort värmepumpen när jag ska använda varmvatten så att inte varmvattenberedaren slår på samtidigt....  

Har fått många förfrågningar om det är min bil som ligger ute i buskarna nere vid tjärnen i Ebacken. Men det är det ju inte. Än har jag hållit mig på vägen, även om det varit på det berömda ibland nu ett tag då vägen är som en isbana....  

För en gångs skull kom darling upp så vi kunde äta middag innan 21. Och sen fick vi storfrämmande från Sundsbruk. Himla trevligt med en helt vanlig "svenssonlördag"

Ledig söndag med lite blandat pyssel. Måste åka nånstans så att jag får lyssna på skivan som Pontus hade bränt åt mig. Cd-spelaren inne har visst lagt av.......

Ha en bra söndagseftermiddag därute !!

 


Av Anki - 29 januari 2021 17:20

Är ju inget ovanligt iofs. I går kväll när jag skulle göra kväll så såg jag att luftvärmepumpen var "död". Helt svart. Fick ju mina aningar så det var bara å klä på sig och gå ner i källaren. Och mycket riktigt, där var det kol jävla svart.......Varmvattenberedaren, vattenpumpen, hydrofortanken, lyset, ja hela källaren var svart. Och så klart fick jag panik. Särbon är det ju ingen idé att ringa till om hjälp så det fick bli Benny. Halv tolv på natten, men vad fan gör man?? Och som tur var hade han nyss kommit hem från snökörning i stan så han satt och åt. Så han talade om vad jag skulle kolla och vilka säkringar jag skulle byta. Sen drog jag ur strömmen till pumpen. Han lovade att de skulle komma hit nu i kväll så Lena ska mäta elen och fixa till det proffesoriskt iaf. Vad skulle jag göra utan dem?? När jag har problem så är jag jävligt ensam.......Sen skulle jag ju elda då och det gick ju bra en stund. Vid tre hade jag slumrat till så att det hade slocknat i kaminen och slut på ved inne. Så då var det bara å gå ut och hämta in lite ved då. Surved som inte gick att få eld på......

Vid sex hade jag fått det att brinna så att jag kunde slå på fläkten igen. Gissa om frk Eriksson har varit trött i dag på jobbet. Var på sjukhuset innan jobbet och lämnade prov för järnet. Där var det så jäkla segt så jag var livrädd att jag skulle somna och börja snarka   Nu eldar jag och väntar.........på han som har andra att pyssla om   

Av Anki - 28 januari 2021 22:20

Fick jag i går kväll efter vårt apt på jobbet. Kicki var kvar när alla gått hem och jag fick lite kred som jag uppskattar. Jätteglad faktiskt. Kul när man är uppskattad   Resten av tillvaron är ju så där och jag vet fan inte vad jag ska göra. Man lever inte bara av kärlek   

Av Anki - 27 januari 2021 18:56

Hörde jag en som sa för ett tag sen. Och japp det gör jag. Har helt tappat sugen inför sommaren. Skulle köpa en mc men det skiter sig nog. Fyrtornet och släpvagnen åker nog hellre utan mig.  Eller så köper jag den och åker ensam.........  

Av Anki - 27 januari 2021 11:46

Ja den skriker och så stannar den i bland. Har sagt det några ggr men har inte lika hög status som vissa?

Av Anki - 27 januari 2021 00:49

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards