Alla inlägg under maj 2012

Av Anki - 31 maj 2012 23:22

Njae......börjar bli dags att göra kväll och få nån ordning på dygnsrytmen. I går efter två dygns vaka så hade nog kroppen ställt in sig på att inte sova. Men när jag äntligen somnade så sov jag över. Vaknade kvart i sex o vi ska vara i Lucksta kvart över....Bråttom,bråttom blev det. Typ 120 neröver på hopp o skutt vägen. Tur att Pontus sover när vi åker  Sen när jag kom hem så åt jag frukost och läste tidningen. Sen mina kära vänner, så lade jag mig i min "sköna" säng och sov som en slagen björnhona till klockan..............11:15 !!!! Och YES vad pigg jag var igen   Sömn äär inte överskattat. Nu är det snart fredag igen   See you all   

Av Anki - 30 maj 2012 04:32

Ja nu är klockan halv fem och fröken har hållit mig vaken hela natten. Vi har varit ute och sprungit två svängar också. Man glömmer från den ena gången till den andra men jag tror att hon har hållit på så här förut vid valpning. Hon är så orolig och gnolar och yssjar på. Nu är det snart dags att väcka Pontus men jag får nog ringa till Benny och säga att han måste åka upp och hämta honom eftersom jag inte kan lämna Smilla ensam nu. Det blir nog en tung dag om jag inte får sova nånting alls.....

Av Anki - 29 maj 2012 19:00

Har "nutrilettat" i en vecka nu och det har gått jättebra och det har gett resultat. Men nu på em fick jag ett anfall av enormt godissug   Tur att det är så långt till Matfors och att det inte finns något godis hemma, men det är skitjobbigt   . Smilla har börjat bädda men är rätt så lugn så jag ska ta en prommis och försöka att gå av mig sötsuget. GODIS É GOTT !!!!   

Av Anki - 29 maj 2012 12:50

Ja så här dagen efter har man ju hunnit att analysera en del. Till att börja men kan man ju undra varför en del av lagen i div 6 anmäler sig där. När de i alla fall kommer med sina A-lagsspelare. Efter matchen i går så sa några av killarna i Ånge att HIF inte behövde skämmas eftersom de hade 6 A-lagsspelare med .............! Sen var ju herr Fandén ett stort frågetecken. Först blev Jonas nedsparkad i ryggen mitt framför eget mål så att han blev liggande. Jäkligt fult var det och han blåser inte ens av. Hasselspelarna stannar liksom av och Ånge får göra mål?  I slutet av matchen trycker de till Pontus i mål så att han blir liggande. Inte ens en frispark  utan Ånge gör mål...........igen...Och det var då Benny alias Mourinho blev vansinnig och blev avvisad från planen. Vi var 4 stycken som såg när Kahn precis skulle göra mål och Ångespelarna skriker offside. Då blåser idioten för offside trots att det inte var det. Till och med  vår glada och alltid positiva Kenneth Jansson fick ett utbrott igår. Som aldrig yppar ett ont ord i vanliga fall. Tycker synd om Musa och Yngve som gick på linjen för Fandén brydde sig inte om hur mycket de än viftade med sina flaggor. Tyvärr så finns det domarämnen som inte håller. Tacka vet jag de äldre domarna i vårt distrikt. De har pondus och matcherna under kontroll. För viss håller jag också med om att det var oerhört mycket gnäll på planen igår......från båda lagen.

Ha en trevlig dag därute, jag tror att jag får puppisar i dag    

Av Anki - 21 maj 2012 21:34

Var till Axfood idag och handlade lite korv, läsk, kaffe, godis m.m till fotbollen. Så i morrn ska det bakas fikabröd och sen kör vi så det ryker. När jag kom hem så fixade jag lite mat och sen gick jag ut och rastade "Jonse". Kapade ur syrenerna rätt så bra och sen tog jag en massa småbjörkar som poppar upp överallt. När det var klart så var jag toksvettig så det var bara att hoppa in i duschen en sväng. Sen gick jag en kvällsprommis. Familjen Svan blev med ungar i helgen.

Av Anki - 20 maj 2012 16:21

I går så tvättade jag madrassöverdragen till sängen. Så idag var det dags att trä på dem igen....och det var inte det lättaste vill jag påstå   . När det var klart så kom jag på att jag skulle kolla var rabarbern var, om den fanns kvar i hallonsnåret. Och jodå det gjorde den. Så då tog jag och grävde ett hål vid växthuset och sen var det "bara" att ge sig på rabarbern. Den är så stor så jag började med halva och det var en jäkla tur. För den var ju så tung så att jag orkade inte ens lyfta upp den ur hålet. Till slut så hade jag fått upp den på en större spade och fick liksom släpa den genom hallonbuskarna och ner till växthuset. Och naturligtvis så hade det börjat regna vid det laget så att jag blev dyngsur. Men nu är i alla fall halva rabarbern flyttad, får se när jag orkar ta resten.Och så skruvade jag fast järnkrattan på ett nytt skaft.

Sen gick jag in och skulle ta en kopp kaffe. När jag står och tvättar händerna på badrummet och tittar mig i spegeln så funderar jag vad jag har för nåt i håret............EN SNIGEL! Jag återbördade den till naturen igen      

Av Anki - 19 maj 2012 19:21

Började fm med att demontera sängen. Och det var ingen lek vill jag påstå, fick använda mig av halva verktygslådan för att få isär den. Och så blev jag ju tvingad att sätta dit golvsocklarna som fattades.......Och de fick jag slipa och måla innan jag kan sätta dit dem. Det ska jag göra när jag har skrivit klart det här för jag tror att de har torkat nu. Sen skulle sängen paketeras och bäras upp på vinden i det andra huset. Och så skulle benen monteras på nysängen och så skulle jag bära in den till sovrummet. Själv så klart..     Trodde ryggen skulle gå av innan jag var klar med allt. Sen har jag kollat så att gräsklippare, motorsåg och trimmer funkar och fyllt bränsle m.m Fyllt upp hålen i gräsmattan som hundarna har grävt ( människofällor kallas det    ) Sen klippte faktiskt Jonas gräsmattan på översidan. När han skulle klippa nere vid vägen så körde han fast så vi hade lite bestyr innan ha kom loss och sen började det regna igen så klart   .Orkade inte med nån matlagning så blev pizza á la Dunya till middag idag och så hade jag planerat att koppla av med Melodifestivalen. Men den är ju nästa helg....tror jag     . Have a nice saturday   

Av Anki - 17 maj 2012 23:59

Ja det verkar ju som om jag inte behöver nån dubbelsäng så nu åker den ut. Och man kan ju ligga två i en smalare säng också eller hur? På höjden   !! Smilade lite med X-et och fick ta en som han hade köpt till lägenheten till Jonas, helt oanvänd. Ska åka och införskaffa ben i morrn bara. Undra vad Smulan säger, som har haft en hel säng för sig själv.... Jag ska ju uppöver byn på lite party i morrn så då skulle Benny hämta killarna och de ska grilla och umgås lite. Skönt att inte behöva fixa mat åt dem utan bara ägna mig åt mina egna utsvävningar. Pumpa cykeln m.m

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards