Alla inlägg under december 2017

Av Anki - 31 december 2017 13:59

Vill önska mina besökare ett riktigt bra 2018   

   

 


Av Anki - 31 december 2017 00:30

Japp så blev det i kväll    Nyss hemkommen. Nu ska jag göra upp eld innan jag hoppar i säng. Funderar lite.....I Timrå hörde jag om en "olycka" här uppöver idag, men ingen har skrivit nåt på fb vad jag kan se. 

I morrn är det nyårsafton och vi ska till Kina och Lacka. I år kanske jag inte gråter vid tolvslaget....  


Nattinatti 

Av Anki - 30 december 2017 14:30

Drog ur kabeln till utegranen i går eftersom det är ett sjuhelvetes takras på G med vassa istappar. Brukar ju slå ner det men nu hänger det så tokigt så det blir risk för att krossa nån fönsterruta. Är ju trist att inte ha granen tänd så i dag hittade jag ett avloppsrör som jag drog kabeln genom.....och hoppas att det håller för trycket när braket kommer.

 

Och några fler vinterbilder.

   

Av Anki - 30 december 2017 12:54

Ibland så lönar det sig att vara lite grinig....Fixade nyss en bra deal med ovanstående företag. Så nu kan jag se nya Beck också på nyårsdagen     

Av Anki - 30 december 2017 12:37

Skulle ju skriva inlägget för flera timmar sen men då ringde ju tfn några ggr och jag glömde...Men lägger ändå ut lite morgonbilder   

   

Av Anki - 30 december 2017 01:08

Var ner till byn och tog ut pengar och svängde in till Västmarken på hemvägen och tog en fika. Kom hem vid halv tio och då kom Hansa med traktorn och tog bort snön. Det är lycka !! Har egentligen inte råd att leja men den som inte förstår vad jag menar kan få komma och handskotta hela min gård/uppfart ett par gånger.....Sen surrade vi en stund innan han åkte hemöver. Och så till sist ringde världens goaste älskling   Love you   

Av Anki - 29 december 2017 16:27

Har suttit i tfn-kö hos Alltele i nästan en timme. Idioterna har dragit dubbla ordinarie summan i i två månader i stället för hälften som jag blev lovad i ett halvår....Och det kan de inte rätta till förrän nästa månad?? Jävlar om det var jag som hade betalat för lite....då hade jag fått ett par dagar att rätta till det...  Ja och sen satt jag i tfn-kö hos Canal Digital i en timme. De har ett riktigt attraktivt erbjudande för nya abonnenter. Och nu ska de få ge mig en bra deal också. Fick prata med en frän kvinna som sa hur jag ska göra. Ska ringa i morrn fm igen så får vi se vad det blir   

Nu ska jag åka en sväng neröver människobyn......

Av Anki - 29 december 2017 12:15

Var uppe och vandrade i natt igen och mådde skit. Men ska inte klaga, det finns de som har det värre...Klev upp och fixade med hundarna, fikade och gjorde upp eld. Sen gick jag ut och skottade. Började lite bakvägen nere vid garaget och när jag hade sopat av flaket på Chevan så kom Hansa med stortraktorn. Han började att backa in mellan björkarna nere vid vägen men fick ge upp då backspeglarna tog i. Han drog av plogkanten och kommer tillbaks i kväll med "lillen".  Tacksam? JA !! Jag klättrade upp på fotstegen och stod och pratade och när jag skulle ner igen så glömde jag sista trappsteget och ramlade bakåt...tur att det var en snödriva där. En typisk Ankigrej...    

   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards