Alla inlägg den 6 december 2017

Av Anki - 6 december 2017 23:42

Svårt att lära gamla hundar sitta, säger ordspråket. Men en del sätter sig vid minsta vink?

Skiter i vilket jag........Kryptiskt?? Japp........

Av Anki - 6 december 2017 21:19

Lovade ju att stå på travparkeringen i kväll så 15:45 åkte jag inöver. Stannade i Vattjom och tankade. Frös om fingrarna så jag trodde att de skulle lossna ett tag. Man kan ju inte ha vantar när man ska riva biljetter och ta betalt Sen började jag att frysa om fötterna. De hade tänt en grej med grillkol i som jag sprang och smygvärmde mig i mellan varven.   Sen fick jag besök av en liten "ren" oxå.    Och så var det ett jävla pucko som parkerade in mig när jag inte hann med att hålla kollen....

Man kan ju undra vad en del tänker med.....och hur de fått körkort??

På hemvägen så var jag in en snabbis på Westerberg Mansion på Tegelbruksgatan och gosade med Frappe och hämtade en grej.

Sen hem och hämtade Volvon och så bort till Hansa. Han körde upp bilen i lyften och så tittar han på mig och undrar var jag har varit och kört nu då? Va säger jag....Kolla här säger han och pekar på den högra fjädern. Nu är den också helt av och ligger inte alls bra. Plus att avgassröret är helt av.....Men det trodde han att han kunde fixa. Han är klurig herr Stadin......tur att han finns.

Jag orkar inte med allt det här men det måste ju lösa sig på något vis. Och så kollade vi båda två på bromsrören som jag fick 2:a på och det är inget synligt fel på dem??


Ha en fortsatt trevlig kväll kära vänner, själv ska jag grubbla lite.....

 

Av Anki - 6 december 2017 14:36

   

Av Anki - 6 december 2017 14:33

 

Av Anki - 6 december 2017 12:48

Lite bättre i luftvägarna men det beror på bricanyl/cortison-sprayen. Högre dos och inget fusk......och återbesök till våren igen. Astma/trånga luftvägar. Trodde att man föddes med astma men Annika sa att det kan man få när man är hur gammal som helst. Så det är bara att acceptera och gilla läget. Tar jag sprayen så är det ju helt ok. 

  Min nya livskamrat. En av dem......  

Nu ska jag ut och bära upp ved. 



Av Anki - 6 december 2017 09:51

Kan bli lite hur som helst det....Älskar morgon-smset   

Börjar med en sväng till Annika på vårdcentralen och göra en ny spirometri. Sen hem och greja lite. Fick förfrågan om jag kan hjälpa till på travet i em men får se hur jag gör. Det beror på vad kvällen erbjuder....... Soffan och TV:n ensam eller bästa sällskapet? Förmodligen ensam....Nu ska jag iaf hoppa in i duschen.


Av Anki - 6 december 2017 00:07

Dammsög, putsade fönstret i köket och satte upp julgardinen, torkade golvet och lade på julmattan i hallen, gjorde en sockerkaka, bar in ved och saltade lite på gården. Ställde in granen i garaget så att inte grannens katt pissar på den när han går till och från min lagård. 

Sen åkte jag ner till Matfors en sväng och handlade innan jag fick världens bästa främmande   Och bla, bla, bla nu äre kväll i huset i skogen....  Nattinatti   



Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards