Alla inlägg under november 2013

Av Anki - 6 november 2013 21:10

Ja idag så var det dags att åka med valparna in till Sundsvall och Berguvens vet.mott för veterinärbesiktningen.

De var såå duktiga att åka bil trots att de blev instuvade i två burar. En killbur och en tjejbur. Allt gick bra så nu är de chipmärkta och vaccinerade och redo att flytta till sina nya hem. Det skitjobbigt men ändå skönt med lite fritid igen efter åtta veckor.

När jag kom hem så fick valparna vara på altanen och springa av sig lite innan jag tog in dem och sen gjorde jag en riktig brasa ute igen och eldade tidningar. Hämtade in några kassar ved och gjorde eld inne. Sen var det dags för middag innan fam Westerberg kom och grattade mor,mormor,svärmor       Nu är det dags att ge pluttarna mat och sen är det kväll.....eller   Nej just ja, måste göra iordning stamtavlor, matlistor och lite viktigt att veta-papper först.

Av Anki - 1 november 2013 22:23

Ja det var ett tag sen jag skrev här nu. Det har varit en händelserik höst. Serieseger för killarna i höstsexan, så det blir femman nästa säsong. Sen har jag ju fått tillökning också. 10 st valpar fick Lady den 12/9, men tyvärr så fick jag ta bort en tikvalp som hade ett missbildat framben   Det rullar på men skulle önska att jag hade alla valparna tingade. både för deras skull och för min egen. Just nu är jag riktigt sur på en person som hade åsikter om varför jag inte har jobbat på X antal år. Då är vi där igen, det är svårt att förstå sånt som inte syns på utsidan men som man lär sig att hantera (ibland) Och sen ska man inte kasta sten när man sitter i glashus sägs det. Och jag har ju faktiskt jobbat i 22 år innan kroppen sa stopp.      

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards