Alla inlägg under juli 2012

Av Anki - 31 juli 2012 22:12

Fick ett presentkort på Jysk i julklapp, som jag skulle använda för inköp av ett skåp till vardagsrummet. Men fick reklam från dem i går om utförsäljning av trädgårdsmöbler. Eftersom jag bara hade ett vingligt plastbord som det inte gick så bra att sitta och äta vid, så tänkte jag att jag skulle ut och kolla vad som fanns. Det slutade med att jag hade köpt ett stabilt och snyggt bord för altanen.Jag behövde bara lägga till 140 kronor.   Det hade kunnat få vara nån decimeter längre men då blir det ju så mycket tyngre också att flytta när man ska städa. En matta till badrummet blev det också   .Sen for jag till Mia och Hasse på Tegelbruket och fick kaffe. Och när jag var där så kom fiskgubben så jag köpte lite öring och rödtunga av honom. Och så fick jag en grill av dem eftersom de har investerat i en gasolgrill. Åskhelvetet har härjat till och från i dag och det har kommit värsta skyfallen men nu är det lugnt. Emma kom på moppe och var dyngsur så hennes kläder hänger på tork. See you   

Av Anki - 21 juli 2012 01:09

Ja Jonas köpte ju en TV med alla de nyaste finesserna...och sen fick han byta den några dagar senare. Det fixade Benny lätt som en plätt. I dag när Benny skjutsade hem honom så hade han en stor tung kartong som han baxade ur bilen. Ingen fick hjälpa honom att bära den, inte ens pappsen   Det var ett hemmabiosystem till TV:n. Nu har han hållit på att koppla  och dona hela kvällen men hade köpt fel koax-kabel så det funkar inte. Så då blev det väl en resa till Birsta i morrn igen då.......Jag har två dagars ledigt från gubbsen och det känns riktigt skönt. Kanske det blir bad i Vigge nåt i helgen. På söndag ska jag åka upp till Hult-Kläppen iaf. Jag har helt andra erfarenheter av Vrångtjärn än vad det nu kommer att bli....... Kolbullar, spelemän m.m.      Tänk att vi har haft TVÅ underbara sommardagar nu     

Av Anki - 20 juli 2012 06:49

Ja då har jag trampat riktigt jävligt i klaveret då........Inget ovanligt iofs när det gäller mig   Det är bara att gå vidare och låtsas som om inget har hänt. I går var Jonas och bytte sin nya TV. Tur att han har en far som har ett bra munläder. Först var killarna och hjälpte Benny med att bära upp en trapp till deras förstukvist, och sen så for de och bytte TV:n och så åt de på "donken". Lena gjorde "en Anki" och tog fel hamburgare   .Själv tog jag en grillad med bröd på Dannes.

Av Anki - 16 juli 2012 23:25

Ja nu är det full fart dygnet runt snart. Skjutsade Jonas i morse. Sen for jag hem och vilade två timmar innan det var dags att börja med gubbsens lunch. När de hade ätit och jag hade plockat undan och diskat så åkte jag upp och vävde klart mattan. Sen hem och fixa middag och eftersom X-et skulle hjälpa mig med att fylla upp trycket i pumpen till vattnet så bjöd jag dem på mat. Och sen bar det iväg till vävstugan igen för Maria skulle ta loss de färdiga mattorna. Sen for jag hem och bakade havrekakor och nu är jag trött   

Av Anki - 14 juli 2012 23:06

Börjar dagen med att laga mat och slutar den likadant, och med matgäster båda gångerna. Däremellan tog jag en powerwalk uppöver, tvättade tre maskiner tvätt och skulle klippa gräset nere vid vägen. Men glömde att kolla hur mycket bensin det var i tanken......Alltså fick jag soppatorsk   Jag kände hur den började rycka lite först så jag hann å styra in på gräsmattan iaf. Jag hade beställt en dunk bensin med herr X eftersom han skulle hälsa på killarna och så skulle de äta här. Men Lena och han hade haft en diskussion så han tjurade och vägrade åka. Men det löste sig ändå eftersom snälla Bengan fixade det. Så nu står monstret uppe på gården igen och inte nere vid vägen. Sen kom Lena och Ida ändå för Ida ville åka till Anki    Så då åt de med oss och gringubben blev utan mat. Jag hörde en låt idag när jag var ute och gick, som hette ;Jag är lyckligare nu. Jag tycker faktiskt synd om Lena ibland, men kanske ännu mer Ida eftersom det är exakt som det var med min Mia.......Ja nu har jag kokat potatis som jag ska steka i morrn fm till gubbsen. Nu blir det ett glas rött (kanske två) innan en dusch och sängen.   

Av Anki - 13 juli 2012 22:46

Tror att jag håller på att få sömnsjuka. Efter att jag haft gubbsen på lunch och plockat undan så var jag en sväng till Birsta. Just ja, fick ju främmande av Jeanette och Jossan också......två nagellack till   Sen var det dags för middag och sen var jag upp till Lövis och tog en fika med Jeanette, Gabbis och Annica. Där höll knotten på att äta upp oss så vi drog vidare till Annica.Nu har jag förberett för morgondagens lunch och gjort en "ank-kaka". Blir nog en tidig kväll.....åtminstone före ett   Blev lite sur idag eftersom det bara var tre som kom och åt. Två hade åkt hem. Tycker att de kan meddela det så jag slipper laga så himla mycket mat i onödan, det kostar ju faktiskt en del i inköp också. I morrn vet jag ju att det bara är två som kommer och äter. Fredagen den 13:e och allt är ok.   See you   

Av Anki - 12 juli 2012 00:31

Ja idag har det ju varit fullt upp....igen...Bakade ju till halv två i går natt. Sen upp klockan sex och ut med hundarna. Jonas skulle inte jobba p.g.a regnet. De är på ett jättebrant tak i Timrå så att det blir för halt när det regnar. Vilade en stund men sen var det bara att börja med grävgängets lunch. När de hade ätit och jag hade stökat undan så var jag till Matfors och hämtade mitt Partylite-paket. Mmmmm vad mycket väldoft...såååå uppiggande. Skulle ta med några kassar från källaren till återvinningen vid Preem. När jag klev in i källaren så höll jag på att få hjärtslag. För där satt PRINSEN (det är därför jag är ensam än   ) Fy fan vilken äcklig prins!! Och när jag skrek så blev han ju rädd så klart....men jag lyfte snällt ut honom med en spade och sa försynt åt honom att han inte var min typ   Ja när jag kom hem så var det ju bara att fixa lite middag och sen iväg till kapellet och vävstugans tjohejsan som blev flyttat från Lövudden och till kapellet pga ostadigt väder. En trevlig kväll med mycket folk blev det. Linda, Catrin,Tilda och Fanny stod för underbar underhållning. När det var slut så skulle vi ju plocka undan och städa. Och ännu en gång så imponeras jag av den äldre generationen. Henny drygt 82 dammsuger och jag säger att jag kan göra det. - Har jag tagit på mig något så slutför jag det svarar hon skrattande. Ja, vad säger man då? Men det känns lite skämmigt att stå och titta på......Sweet dreams to you !  

Av Anki - 8 juli 2012 22:28

Pysslade lite hemma på fm eftersom man inte får väva då. Så vid ett åkte jag upp till vävstugan. Skulle vara en timme hade jag tänkt men det blev två   När de var och tog av gardinväven så frågade jag Henny om jag kunde fortsätta och göra en liten matta till och det gick bra. Så därför har det blivit några timmar till däruppe. Skulle göra en liten dörrmatta men den blir så fin så jag fortsätter en bit till   . Sen skulle jag handla lite och så ville Jonas bjuda på hamburgare. Vi åkte till "Donken" eftersom glasen hägrade. Nu har vi fem st....Hemkommen från stan så var det bara att förbereda morgondagens lunch, så jag har stekt fläsk till ett helt regemente och gjort chokladsnitt. Gjorde degen igår kväll men orken tog slut då. Möblerat om lite på altanen, fick låna ett bord av snälla Annica och Pelle. Lite nervis men det ska nog gå bra .  På em har jag ett otrevligt möte men det förtränger jag just nu   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards