Alla inlägg under juni 2017

Av Anki - 30 juni 2017 22:45

Lite blåsigt men vad gör väl det när solen skiner. Testade att göra iskaffe i dag och det var himmelskt gott !!

Travhelg på Bergsåker och inget folk från HIF som ställer upp på parkeringsjobbet...Varken från skidor, pingis, styrelsen eller fotbollen.....Det är många medlemmar men det går inte att få ihop sex personer X 2 dagar ?????

Så idag var det som vanligt Benny, jag och Pontus plus Pierre och hans son. Och i morgon verkar det som om det blir Benny och jag..........på tre parkeringar !!?? I kväll var jag dessutom med om en grej som knäckte mig totalt, människor är riktigt fula...........!! Har i alla fall packat med mig två stolar i bilen så att man kan sitta nån minut mellan varven i morgon. 


 

Av Anki - 29 juni 2017 18:51

Igår var det strålande sol och lite lagomt fläktande vindar. Jag klippte gräset överallt och satt ute och bara njöt av solen, innan det var dags för avfärd till Släda IP på Alnön för sista matchen innan uppehållet. 

Jag hade lovat Peter att passa Daniella och det var inga problem eftersom hon hittade tre kompisar som hon satt hos nästan hela matchen. Vi gungade lite och fikade också. Jag satt och pratade med en gammal bekanting som bor därute. 

Det blev vinst och det var ju nice. 4 - 0 till Hassel !!

I morse började jag med att färga håret och rensa avloppet. Tvättat matchkläderna och packat i trunken igen, och så testade jag att klippa med åkklipparen bakom lagårn och det gick hyfsat. Och så har Lady och jag tagit en prommis nu på kvällskvisten. Och så klart så har jag suttit i solen en sväng och jäst. Så nu är det väl kväll då antar jag.   

Av Anki - 27 juni 2017 23:27

För en timme sen så gick media ut med att en av våra största och mest folk-kära skådespelare Micke Nyqvist, har somnat in efter en tids sjukdom. Man blir så ledsen.......han blev bara 56 år     Vila i frid finaste Micke   

Av Anki - 27 juni 2017 21:57

Japp sista besöket hos Daniel eftersom han ska vara barnledig ett tag. Men han har rekommenderat två andra. 

Sen var jag med Jonas och Emma och åt lunch på Vezzo och så gick jag en sväng på stan och fyndade en jacka. Efterrätt med kaffe hemma på altanen,Gelati Limone a la Glenn Strömberg

Det blev äntligen en prommis också i kväll men inget att skryta om direkt.....får börja om från början med träning av lårmuskeln.

   


Av Anki - 27 juni 2017 09:29

Hör på radion att Sundvalls kommun och andra större fastighetsägare ordnar fram lägenheter på löpande band till nyanlända. När det samtidigt är helt omöjligt för svenska ungdomar att få en hyreslägenhet?? Trots att man är skötsam och står i bostadskön i år efter år.........Sjukt !


Av Anki - 26 juni 2017 23:00

Varit en sväng till banken i dag, och växlat in några rör med enkronor. Sen var jag till Matfors Trädgård och fyndade lite. 

När jag kom hem så fixade jag mat och grejade lite i växthuset. Fick finfrämmande också på kvällskvisten   . 

Det regnar (kommer skyfall) och blåser som attan, så mina blom-urnor åker in och ut från altanen. Och Hortenzian som

står i en jättetung lerkruka har fått ett provisoriskt "växthus" i form av en genomskinlig sopsäck     

Nu kollar jag lite på TV och gruvar mig för morgondagens besök på E-rehab, det blir nog väldigt lite sömn i natt......

Men ska luncha med en snygging i morgon oxå och det ser jag fram emot   


 

Av Anki - 25 juni 2017 10:25

Har fixat till en enklare variant av uterum på min altan. Jag var jättestolt i går när det var klart. Men i dag så håller det på att blåsa bort....Jag måste göra nån anordning som jag kan förankra väggarna med   


 

Av Anki - 25 juni 2017 10:08

Ja nu är midsommarhelgen över för detta år och nu hoppas vi att vi får sommar också. Snart höst igen   


     

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards