Alla inlägg under juni 2017

Av Anki - 5 juni 2017 14:14

Tror jag blir galen på myggbetten.....Varit uppe flera ggr i natt och smort mig med allt möjligt och omöjligt, men det kliar som fan. Och så ont i ryggen och lårmuskeln som grädde på moset. 

Vävmöte i kväll men vet inte hur jag jag ska göra. Ska åka ner till Ica nu och hämta ett paket och handla lite så får vi se hur det känns sen.



Av Anki - 4 juni 2017 23:12

I går var ju vår sista dag på Kreta och vi bestämde att vi ville se något av det genuina Kreta. Så vi bokade en tur med Little fun train. 

Jättemysig tur upp bland bergen på slingriga vägar och till sju olika små byar. Och bland annat till en alldeles underbart vacker liten kyrka, där man fick tända ljus för sina saknade om man ville. Man kan inte i sin vildaste fantasi tänka sig vilken bördig ö Kreta är. De har t.ex olivodlingar som kan producera olivolja i 1000 år !! Sina Kri-Kri, getterna som hjälper dem att producera all äkta fetaost, apelsin och citronodlingar......Så långt ifrån turismens sida av ön ! 

                                               


Av Anki - 4 juni 2017 19:39

Med blandade känslor är jag hemma i skogen igen. Det är ju mysigt med solsemester men samtidigt så är det skönt att komma hem till djuren och stillheten igen. Lena har blivit så infernaliskt myggbiten så hon fick åka direkt till akuten när vi kommit hem. Betten var överallt, till och med på ögon och läppen, och otäckt inflammerade. 

Och jag har så ont i ryggen så att jag knappt kan röra mig.....det gör så ont så att jag blir svimfärdig. För att inte tala om lårmuskeln.Men har klippt gräset och tvättat matchkläderna sen sista matchen. Ingen kommer ihåg en fegis :-) Och har fått tid på Elitrehab på onsdag. 

Pontus har åkt hem till Västmarken igen också, så nu är det som vanligt igen...............

Av Anki - 3 juni 2017 08:51

Blev själv nere vid stranden på em, eftersom Ida ville vara på rummet och då gick Lena upp också. Så när jag var nöjd med sol och bad så vandrade jag på stranden bortöver mot Platanias. Det var rätt så skönt ändå att rensa tankarna.

[Bild]

Av Anki - 1 juni 2017 16:15

Åkte in till Chania i dag eftersom vi ser ut som kräftor. De kör med dragspelsbussar och den var så full med människor så man stod som packade sardiner.......

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards