Alla inlägg under juni 2017

Av Anki - 17 juni 2017 17:40

Japp, känner mig nöjd med mig själv. Kanske blir en Xider på altanen sen som belöning. Klippte gräset men kom senare på att jag hade glömt baksidan. Så nu är det fixat. Plus att vi har kört upp borden till Hasselbacken som jag lånade när jag fyllde år, och så fick jag hjälp med att byta en ruta i växthuset. Jag backade in i den i fjol med klipparen   Det är lite trixigt att byta de nedre rutorna själv eftersom man måste hålla fast den övre samtidigt som man byter den nedre. 

Och i ett svagt ögonblick så erbjöd jag mig att baka till Hassels IF:s årsmöte i morgon, så kvällen är räddad. 

Tror att jag ska kolla på Transporter 3 också senare i kväll. Jason Statham är KUNG !!

Funderar på middagsmat nu. Rostbiff och potatisgratäng eller kyckling och sallad, men det sista åt jag i går också....Är bjuden på grillat i Västmarken men det blir så sent med bakningen då så jag stannar nog hemma.


    

Av Anki - 17 juni 2017 12:18

Retar mig enormt på människor som ringer och man ser att man har missat samtal. Men när man ser det missade samtalet och ringer upp..........flera gånger dessutom, så svarar de inte. Har man inte möjlighet att svara så kan man ju i alla fall kosta på sig ett sms vad man ville?? 

Av Anki - 15 juni 2017 22:13

Gruvade mig hela natten med all rätt. Idag var det en riktig pärs som knappt kan beskrivas med ord....Först så tryckte han in 5 nålar fem cm rakt in i baksidan av låret..bam, bam !! Gjorde så ont så jag knappt kunde andas....

Och när jag hade hämtat mig nån minut så var det dags för nästa chock. Skeden.....ser ut som en sån som man får till riset när man äter på China. Massageolja på låret och nästa behandling, 3 x 10 brutala drag från rumpan och ner till knävecket. Man ålar och vrider sig för att komma undan, sååå fruktansvärt ont och svetten bara forsar.   När allt är klart så säger han med ett smil att han egentligen är en snäll kille    Han tycker att det är bedrövligt hur jag blivit behandlad av vården (eller inte behandlad) Men jag får i alla fall beröm för att jag är så vig och rörlig. Inte många unga som slår mig säger han och det blir man ju lite stolt att höra. 

Men börjar redan att gruva mig för nästa besök..........Och i kväll är det inte kul att heta Anki. Jag har så ont så jag inte vet om jag ska sitta, stå eller ligga. Men det är visst det som är meningen, att muskelknytet ska splittras upp och börja om läkningsprocessen. Det är tufft att leva ibland     Och sen behandlingen var över så bytte jag om och gick till bilen. Och hade ingen bilnyckel ?!?! Den hade jag lagt på toaletten när jag bytte om....suck....Så då fick Quasimodo promenera tillbaks till brottsplatsen och hämta den..


Sweet dreams to you   

Av Anki - 15 juni 2017 22:04

Ja i går var det mitt barnbarn som tog studenten, så det var fullt upp hela dagen. In till stan på dagen när de "sprang" ut från Medvind i hamnen, och sedan på kvällen var det festligheter på Tegelbruksgatan. Det blev ett väldans åkande fram och tillbaks till stan.


       


Av Anki - 14 juni 2017 00:08

Hyfsat väder idag och jag har klippt gräset och pysslat lite. Hade ju fixat allt till Toves student men så kom jag på att jag inte hade tillräckligt med blågula sidenband, så jag åkte till Matfors en sväng. Slut på Ica så jag åkte till Mfs Trädgård och där fanns det ju så klart. Nu är champagneflaskan och nallen fastbundna och redo för strid.

Provat kläder och det är värre problem.............  Smulan kröp in under altanen förut och jag var jätterädd att hon inte skulle komma ut igen, men det gjorde hon. 


Nattinatti   


Av Anki - 12 juni 2017 09:56

I går orkade jag inte sitta stilla vid köksbordet en dag till. Utan tankade upp grästrimmern och körde i nästan två timmar. Det gick åt en och en halv tank bränsle. Sen städade jag vedbon och så planterade jag några fuchsior som jag hade i växthuset. Det kändes både i ryggen och i låret efteråt men ingen katastrof ändå. 

Idag så är jag inte ok men fortfarande inte panik.......kör linnex och alvedon då.

Ha en bra dag därute   


 

Av Anki - 10 juni 2017 10:47

OMG!! Vilka problem folk har......kliande pung t.ex ...  Älskar att lyssna på det gänget. Får knoster snart av att inte kunna göra någo nytta både ute och inne. Har inte tid att ha krämpor den här årstiden. Skulle ju städa ur hönshuset också men.....

I går kväll skulle jag ta ett glas vitt vin och göra en räksallad till fotbollen. Det kunde jag ju glömma då jag tagit värktabletter. Och sen fick jag ont i bröstet och blev livrädd att det var hjärtat. Speciellt då jag tagit diklofenak, som jag blivit avrådd från att äta. Ville inte ringa till nån heller och beklaga mig. Men det lugnade sig efter en timme. Har känt lite i dag också men det kanske är nåt med pollentjosan, vad vet jag? Och dör jag så vet jag ju i alla fall inte om det.........

Av Anki - 10 juni 2017 10:04

Ja plädarna kom från ruggning i onsdags och då var ju jag på fotboll, så jag hämtade den i torsdags kväll. Är helt nöjd med den faktiskt. 

Sen funderar jag lite (mycket egentligen) över den bitande tystnaden.......? Men biter ihop, ingen vet vad som döljer sig bakom ett leende ansikte. 


 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards