Alla inlägg under maj 2017

Av Anki - 30 maj 2017 22:55

En solig och härlig dag med bad både i havet och poolen. Jag simmade några rundor......jobbigt som attan. Lite shopping och chill. Vi fick ett sjukdomsbesked idag som inte var det skojigaste men det är inget vi kan påverka härifrån.

Av Anki - 29 maj 2017 09:27

Japp igår em var vi då här igen. Resan gick bra, men jag var jätteorolig eftersom jag fick både sms och tfn att det åskade like hell hemma. Och Pontus hade glömt nåt så han hade åkt ner till Västmarken. Tänkte att nu är jag utan både TV och internet. Och så oron för att Smilla ska bli dålig. Men har fått lugnande snapchats av Pontus så nu kan jag börja att slappna av. Ida badade igår i blåsten och ösregnet men hon var helt ensam.
Det blåser ordentligt i dag också men är uppehåll i alla fall.

[Bild]

[Bild]

Av Anki - 26 maj 2017 10:45

Det är massor med saker som måste styras upp innan man kan åka bort och nu känner jag mig riktigt stressad. Väntar dessutom på att mr H ska höra av sig om han hinner hit och kolla min stendöda gräsklippare. Får ångest om jag inte hinner klippa gräset innan jag åker......Hundproblem, bilproblem och så som grädde på moset fel på klipparen....  

Det är tufft att leva ibland.....


Av Anki - 25 maj 2017 23:07

Såå stolt att min dotter Mia Westerberg vann årets hattparad. Hon har tävlat i 12 år och kommit tvåa och trea flera ggr....alltså snubblat på det berömda målsnöret, mot de som liksom har "halva inne".....Hon har definitivt inte ärvt sin konstnärliga ådra av sin mor....Men plötsligt händer det. Riktigt stilig tycker jag. Försökte dela fotot men det gick inte så det kommer i morgon. 

Varit till Timrå i kväll med bilen till "Agda". Inte kul när den bara "dör" och hela elsystemet lägger av. Lite läskigt för mig som har ett hjärta av gråsten att bli uppvaktad på riktigt. Bjuden på middag men tackar desperat nej......... fast jag så gärna vill...Vet inte hur jag ska bete mig och stänger automatiskt av alla känslor.........Poff...Har nog skrämt bort x-antal vid det här laget. Stämde träff med sonen på Dannes ist......Ja,ja men älskar ju honom oxå........   Har panik över att åka till Kreta dessutom då jag är så orolig för Smilla...........

Peace and love   


  

Av Anki - 24 maj 2017 23:26

Åkte till Birsta och köpte blomjord idag. Hade läst att Matfors högstadium skulle ha cykeldag till Kvarnviken i dag. Och kan bara säga att man blir fundersam om det är oförstånd eller okunskap....eller båda. Fruktansvärt illa var det i alla fall att se ungarna cykla fem i bredd eller på vänster sida i backkrön och kurvor, och totalt skita i att/om det kom bilar. Körde 20 km för att ha koll på vad de skulle hitta på. Jag lärde mina barn att om de skulle cykla på landsvägen så skulle man hålla sig på höger sida och vara försiktig. De ungarna som var efter vägen från Kvarnviken och ner till Lucksta har då inte fått lära sig trafikvett ! Varken i skolan eller hemma......

Ja så köpte jag min blomjord och så hade jag fått en remiss från Jonas Wallvik att han ville kolla upp min blodstatus, så då for jag och lämnade lite blod. Och håller tummarna att ferritinet inte har rasat iväg igen.

Och till sist så blev det en tripp till Holm för fotboll och lite surr med Janne S. Det blåste småjävlar och så började det att regna......och förlust 4-3 till Holm. Surt sa räven men det är ett lag som vinner och ett som förlorar, idag förlorade vi. 

Och nu har jag fikat lite och ska nog göra kväll snart, var hungrig som en varg när jag kom hem......


Sweet dreams     



Av Anki - 22 maj 2017 23:29

Badat Smilla inför op i morgon. Kan ju säga återigen att bada en fullstor hund i en duschkabin med måtten 80 x 80 och båda två ska vara i den samtidigt.............är en bedrift......när hon dessutom sätter sig hela tiden och jag ska försöka att få henne att stå upp   Men nu håller jag tummarna att allt går bra i morgon.

Och så ringde Kjell E och sa att torktumlaren hade kommit och att han tänkte komma med den idag. Definitivt inte bra tajming med tanke på det ekonomiska, men är ändå rätt så nöjd och glad. Och kan det bli bättre än att man får grejorna hemkörda, installerade och det gamla skrotet bortforslat?

 

Och nu hopp i säng så att jag orkar upp i morrn bitti    


Av Anki - 22 maj 2017 09:58

Stort grattis till Sveriges hockeylag Tre Kronor och VM-guldet. Det blev en nervpirrande avslutning i årets finalmatch som avslutades med straffar. Och Kung Lundqvist var orubblig !!

I morse när jag var ute med hundarna så missade jag smset från SOS-alarm om en singelolycka i Östansjö. Men både Pelle och Arne ringde så jag drog iväg neröver. Och när jag kom fram så hade utryckningsfordon och två ambulanser precis kommit så jag vände och åkte hem. Det var en mamma med sitt lilla barn 1,5 år som troligen hade haft lite bråttom och hade voltat ner i slänten. Hoppas att det gick bra för de båda. 


     

Av Anki - 21 maj 2017 10:15

Ja suck....igår när jag var till Matfors så köpte jag en påse godis. Och i min förtret över att det gjorde så ont i benet så åt jag upp nästan alltihop ! När jag försöker att gå ner i vikt ?! Måste försöka komma iväg på en prommis sen. Skulle vilja ta en cykeltur också nu när vägen är sopad, men vet inte om jag fixar att trampa. Vi får se senare...


Trevlig söndag   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards