Alla inlägg under maj 2022

Av Anki - 31 maj 2022 23:22

   



Av Anki - 30 maj 2022 12:12

I dag så byter EON ut min elmätare. Det ska bli så bra så........vi får väl se. Sen ringde det en himla trevlig man från Ahlsell. Jag har felanmält luftvärmepumpen men det har inte hänt nåt alls. Ingen återkoppling från nån. Säljaren hänvisade till Ahlsell dit jag felanmälde pumpen efter att ha mejlat en garantiförsäkran. Sen blev det tyssst. Så i dag ringde jag till försäljaren igen och bråkade. Sa att när man säljer en grej för 20 000 så borde man ha ett visst ansvar också. Fick ett nr som jag ringde.......som hänvisade till Ahlsells felanmälan via webben. Som jag fyllde i....igen. Och skrev vad jag tyckte om handläggningen och ansvar vid försäljning. 

Och det tog inte mer än en halvtimme så ringde den här mannen. Som verkligen bad om ursäkt för hur det blivit. Han sa att ärendet hade vidarebefordrats från Ahlsells till Electrolux och där hade det sen fastnat. Men nu hade han pratat med en firma i Matfors som har lovat att höra av sig så snart som möjligt. No hard feelings, jag sa att vi är bara människor och alla kan göra misstag. Vi önskade varandra en trevlig sommar och så håller jag tummarna nu då     


Av Anki - 29 maj 2022 23:18

Yes, himla nöjd med att jag fick så mycket gjort idag. Hämtade plant i Kungsnäs och fick en jättefin morsdagsblomma av Mia med fam.

  Sen när jag kom hem slet jag en timme med trimmern, klippte gräset på nersidan, saltade där det behövdes, tvättade tre maskiner tvätt, dammsög, gjorde ren grillen...och hann med att fixa lite käk oxå. 

Bokade en grej för mitt eget självförtroende också, som sved i plånboken men som jag hoppas att det är värt slantarna...

Vill ju inte att älsklingen ska behöva skämmas för mig.............  

Av Anki - 28 maj 2022 18:29

Ja det var det på "bolaget" i Birsta i går. Jag hade ju fått en idé att jag skulle köpa en flaska Galliano, eftersom Helene och jag köpte en så jävulskt god drink i onsdags. Med just det som ingrediens. 

Jag sökte och sökte men hittade den inte, och det var tomt på massor av hyllor. Öl fanns det nästan inget alls.......

Men mitt gulliga barnbarn satt i kassan och hon sa att det skulle finnas 18 flaskor på lagret, så hon stängde kassan och traskade iväg. Och var borta en bra stund innan hon kom tillbaks tomhänt. Hon sa att det var ouppackade lådor huller om buller och ingen personal som hade tid. Så det sket sig.......

I morse fick jag ett sms av henne att de hade hittat igen flaskorna och att hon hade bokat åt mig så det bara var att hämta. 

Så jag åkte ut till Birsta och hämtade beställningen, och så fick Helene en flaska som tack för att hon ställde upp ifjol sommar när jag behövde skjuts och när jag var ledsen. Det är hon värd.   


Av Anki - 27 maj 2022 10:08

Nej det har jag aldrig varit och kommer aldrig att bli. 

 

Av Anki - 27 maj 2022 10:03

Mitt barnbarn in action på sin häst Edith. Duktiga är de   

 

Av Anki - 27 maj 2022 00:18

Jobbhelg förra helgen på tårna. Ledig tisdag och åkte till Birsta för att handla blommor (och det hann jag med) och lite div. Men det ville inte min lilla blå. Koppling/växellådsproblem igen och tog mig med knapp nöd hem. Hemmapremiär på Hasselbacken för HIF och fick skjuts upp dit av Kerstin. Liftade hem och fick  tvätten levererad ända in i hallen av Jansson. Arbetspassbyte på onsdag från kväll till dag, och AW/avtackning av chefen på kvällen. God mat och dryck på O`Learys och älsklingen var taxi åt Helene och mig. Jättetrevligt hade vi. Synd bara att jag skulle jobba em på torsdag, så det fick bli rätt så lugnt för mig....Kvällspass idag i lånad bil. I morgon ska jag klippa Jonas och shoppa lite. Både blommor och kanske nåt onödigt..........  Ledig i tre dagar nu, nice 

Av Anki - 21 maj 2022 18:01

Är lite impad över att så många har så fina naglar. Men jag är ju så där tokpraktisk jag....och klipper ner mina så att jag inte blir smutsig eller nåt. Typ att man ska kunna jobba med händerna. Men en arbetskollega har peppat mig så i går var det dags att placera rumpan/händerna hos EliteNails. Tja en mycket annorlunda grej kan jag väl tycka dårå. Gjorde inga häxnaglar utan bara lite normala med somrig färg. Och fy bubblan vad jag tycker att det känns obehagligt ! Hoppas att jag vänjer mig....annars åker de nog bort...  Men nu har jag försökt att vara "fin" i alla fall   

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards