Alla inlägg under mars 2011

Av Anki - 31 mars 2011 01:29

I dag så blev det en långprommis i solen och det var helt underbart. Synd bara att jag har haft jätteont i magen sen igår och feber. Förmodligen nåt vi har ätit eftersom alla tre har haft samma symptom   I morrn är det säkert bättre?

Förut ikväll så var jag till en bekant som var väldigt ledsen. Hans hund har juvertumörer som har spruckit och det betyder oftast att det är elakartat.....I morgon fm skulle han få svar på proverna, om det går att operera.

Går inte det så kommer han att bli helt förkrossad eftersom hunden är hans allt sen frun gick bort......

Av Anki - 30 mars 2011 02:28

  Ja nu sitter jag här igen, när ni andra sover...Pontus har klagat över magont hela dagen och ikväll har det väl varit sisådär. Då börjar Jonas oxå. Och då är ju min natt förutbestämd....Tre glas vin och en näve vitpeppar, trött som en gris men kan inte lägga mig. Sitter och kollar på Boston Leagal när lillis kommer rusande....och säger med ett vargflin "Nu du...och en massa annat tok. Jag försöker svara så gott jag kan men trots att jag vet att man inte ska skratta åt nån som går i sömnen så kan jag inte hålla mig för skratt. Sen är det bara att försöka få honom till sängen igen. Tro inte att du lurar mig....är det sista han säger innan jag går. Det är ju tur att jag är vaken när han har sina raider, en gång var han ända ute på gården i sömnen..... Sen undrar ni varför jag är så sliten............

Av Anki - 29 mars 2011 02:14

Ja nu är det nedräkning, nio dagar kvar innan det blir småpluppisar i huset. Längtar faktiskt lite trots att jag vet att det blir dygnet-runt arbete. Men det är jag ju van med.....

Av Anki - 29 mars 2011 01:57

I kväll så har jag handdiskat och handdukstorkat 28 st handmålade vinglas....De är såå vackra men jag vet inte vad jag ska tycka ändå. Är sjukt stolt över att ha dem men törs nästan aldrig använda dem.....I morgon ska jag ta itu med ett gäng jättegamla glas från mor o far. Också så fina att jag aldrig törs använda dem. Bl.a ett gäng grogg-glas som är graverade med min fars namn Olof och årtal. De är så fina och jag är enormt rädd om dem. Därför står de i ett skåp där aldrig nån ser dem....Vi är konstiga vi människor eller hur. Jag älskade min pappa mest av allt på jorden och så gömmer jag det enda minne jag har av honom   

Av Anki - 28 mars 2011 01:41

Jag blir helt vanhelig ! I går när jag skruvade isär rören till tvättstället och gjorde rent alltihop så trodde jag att jag skulle spy för det luktade as. Sen tror man ju att det ska bli okej när det är rent. Men det stinker apa fortfarande så i morrn ska jag ta isär alltihop igen och se om det är nåt äckel kvar i rören  Just nu har jag tänt partylight votivljus, tömt ner allt möjligt rengöringsjox och inget hjälper...Bläää  

Av Anki - 27 mars 2011 23:54

Ja då var det dags för en vänskapsmatch då. Det var egentligen A-laget som hade den inbokad men jag vet inte vad som hände. Det var visst dålig uppslutning eller nåt.

Och det var ju tur att killarna inte visste att det var Svartviks div4-lag vi skulle möta....;-) Halva ordinarie laget var inte spelbara med så kort varsel pga jobb m.m så det var lite oroligt. Men Svartvik fick verkligen kämpa för vinsten och hade vi satt våra chanser så vete gudarna hur det hade gått.  Och varje match innan serien är ju bra träning eller hur. Killarna fick t.o.m beröm av Svartviks ledare   

Av Anki - 27 mars 2011 00:08

Kom på att jag kanske skulle ta och lyssna på en bok men cd-spelaren stängde sig inte riktigt så jag tog och plockade bort diverse smågrejor....Och oops, när jag skulle sätta tillbaka de grejorna så blev det en fjäder över.....Jodå jag VET var den ska sitta men det går bara inte att få tillbaks den :) Men skam den som ger sig, jag ska ladda batterierna nu och se om den fungerar ändå. En gummisnodd kanske funkar lika bra....Under tiden som jag väntar på batterierna så ska jag gå ut och kolla om jag kan få liv i antennen till TV:n i sovrummet. Funderade på ett glas vin men jag tror att jag nöjer mig med bubbelvatten och en isbit.

Jonas och jag var iväg en sväng till stan/Birsta idag. Skulle ta ut pengar i automaten vid ÖB men där stod det en man som sa att automaten hade snott två kort. Bra för ekonomin iaf. Sen var vi till Tomas och Åsa och grattade Tomas som fyllde år igår. Efter det en snabbis till Mirapira som också fyllt år. Då var klockan sju så det blev middag 2 st a´la Dunya och en Dannes.

Av Anki - 25 mars 2011 01:07

Tredje ombesiktningen. Fel på alla fyra miljövärdena. Fixade dem och for in, tyvärr nån dag försent så det blev en nybesiktning. Och fem nya tvåor !! Fy fan vad jag hatar bilhelvetet !! Grundlurad....Vad jag saknar min gamla Volvo 245 -88. Och så hatar jag falska människor   Innan jag åkte till sta´n så lämnade jag goknoppen i Ängom, vi provar oss fram. Men han låg och tittade på TV när jag kom tillbaks och hade jättemysigt. Vi får se hur det går, det är han som bestämmer   I morgon ska jag vara modell för en dag  hoppas att det blir kul...som omväxling till allt skit.........

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards