Alla inlägg under mars 2019

Av Anki - 31 mars 2019 23:03

Reparerade några rejäla traktorspår ovanför husen, fick kämpa ordentligt.... och tvättade matchkläderna från gårdagens match på Västhagen.

HIF - Medskogsbron 3-1 WOW !!. Satt en stund i solen men det blåste som fan...Så jag tänkte att då bakar jag till vävmötet i morgon kväll. Men till kakorna jag skulle göra fattades det ingredienser så jag åkte ner till byn. Och när jag var där så ringde Lena och undrade om de kunde komma upp och fixa vedklyven. Jamen såklart ville jag det, man får vara tacksam när nån erbjuder sig att hjälpa en.  Så då sa jag att jag kunde bjuda på mat i stället. 

När de kom så fixade hon klyven. Och Hansa hade ju tippat en container med ved å lon som ju blev lite bökigt att hantera. Så X-et tog min Jonse och kapade ett hål i väggen till vedbon. Piece of a cake......Bara att tacka och bocka, man måste ta emot hjälp när den erbjuds. 

Kycklinglasagne blev det (gott som fan) med sallad och så drack vi rött vin till. Mums vad trevligt det blev    


Av Anki - 31 mars 2019 14:39

Överlåter till fri tolkning av den som läser        


 

Av Anki - 31 mars 2019 14:17

På koltrasten(arna)

   

Av Anki - 30 mars 2019 14:00

De har varit här en vecka ca nu. Tillsammans med svanarnas intåg så får man hoppet om lite varmare väder

Av Anki - 30 mars 2019 11:59

Tycker man att nån ska kunna tänka till lite.......men icke sa Nicke. Kämpar på i min jävla motvind   

Av Anki - 29 mars 2019 18:09

En inte svensk person som inte kan ha alla hästar hemma, ställer till oreda på jobbet med omnejd. 

Av Anki - 29 mars 2019 11:57

Städat lite och tagit in ved. Nu har jag ved för en dag kvar så jag hoppas att inte Hansa har glömt mig. Vilket jag inte tror men han vet ju inte att jag ska jobba i em. Och han kan ju ställa av en container utan att jag är hemma, då han vet var den ska stå. 

Spolat av Chevan leran sen jag körde i smeten bakom husen. Och nu bär det snart av ner till Lucksta för jobb i några timmar. Ska åka och köpa diesel så att jag kan få fyr på rishögarna jag drog ihop i höstas. Bara det slutar att blåsa......

Av Anki - 29 mars 2019 11:55

 

Så blir det nu också. Bit ihop och kämpa på. 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards