Alla inlägg under november 2012

Av Anki - 27 november 2012 23:46

I dag var jag och köpte en gasolflaska och en tillsats som man skruvar på och VIPS kan man laga mat och koka kaffe. Om..........det blir storm igen, så är jag förberedd nu. 25 liters vattendunk med kran m.m Ett par hundra värmeljus från IKEA så är det fulländat.

Och så var jag och fixade nytt pass. Man vet ju inte vad som kan dyka upp   . I dag ska vi till Tegelbruket och fira dottern som fyller år.

Av Anki - 16 november 2012 00:20

Fräschade till Smilla lite förut i kväll. Lite spännande med en duschkabin som är 80 x 80 och en en jättetrång ingång. Plus att hundarna inte tycker om att vara där inne. Vet inte vem som var blötast......hon eller jag. För att inte tala om när proceduren är klar och jag ska försöka att hinna ut på gården innan hon skakar på sig   I morrn är det dags för ultraljud nämligen. I kväll var det dags för första inomhusträningen för grabbarna, på Matfors sporthall. Jag var upp och vävde en sväng och på kapellet var det full fart inför helgens auktion. Massor med fina saker finns att ropa in, underbara hantverk av olika slag.

  

Av Anki - 15 november 2012 15:18

Spiralen som jag lägger talgbollar i har försvunnit från lagårdsväggen. Den är spårlöst borta. Det måste vara rävskrället som har plockat ner den och tagit den med sig, för jag har finkammat området och den finns inte. Hoppas att den inte får lika ont i magen/tarmarna som Tage fick i fjol vinter när stal en talgboll och åt upp. Det resulterade i ett dygn med dropp på Veterinärhuset och en veckas smärtstillande. Veterinären trodde inte att han skulle överleva först men lillgubben gav inte upp han. Har äntligen kommit igång med lite raska promenader igen och det känns bra. Det har ju varit några jättefina dagar nu.    Nu är det bara återuppta kampen mot godiset också, men det är nog lite svårare eftersom det är så himla gott  

Av Anki - 6 november 2012 23:19

Ja nu är man ett år äldre igen. Och några erfarenheter rikare.......? Förhoppningsvis   I morse sov jag över    Jonas skulle åka med Sonja och stå nere vid vägen 06:20 och jag vaknade 06:10. Det blev väääldigt bråttom men hon åkte nån minut senare så det löste sig. Sen fick jag iaf åka neröver och hämta honom. Städat, tvättat, burit ved, varit till skogen en sväng och tagit en prommis med Smilla. När Jonas fyllde år förra veckan så misslyckades jag med tårtbottnar x 2 och igår skulle jag göra en blåbärsrulle som inte heller gräddades som den skulle. Jag har misstänkt att något har varit fel en längre tid men tagit tag i det. Så idag testade jag med digitala ugnstermometern och det var ju inte alls ok, undervärmen fungerar inte   . Jag ringde KEHAB och han trodde nog att det var elementet men att de gör en felsökning och kollar. Är det något mer så behöver jag "bara" betala felsökningen. Sen var det nån som tyckte att jag skulle kolla hemförsäkringen så jag ringde till Folksam men då hade skadeavd stängt så jag ska ringa i morrn igen. Killen som jag pratade med sa att de gör åldersavdrag men att jag kanske kunde få några kronor. Isf kanske det är bättre att köpa en ny spis än att reparera för ett par tusen....  Men det är tre månader sen försäkringsnissen var hit och besiktade vattenskadan och det har inte hänt ett dugg än.....Kanske dags att byta bolag? Jag har alla plus/tillägg man kan ha både på villahem och olycksfall men när det händer nåt så hittar de på något kryphål och så gäller inte försäkringen   

Ska nog kolla lite på USA-valet innan sängen kallar. I morgon ska det bli snö och väldigt starka vindar/stormbyar. Burr   

Hoppas att vädergubbarna bara luras lite. Sov gott alla   

Av Anki - 3 november 2012 01:34

På fyra år händer det mycket, både positivt och negativt. Alla gamla "vänner" drar sig undan. Åtminstone parvännerna. Sen får man nya underbara nya vänner, som har funnits i närheten hela tiden. Som är riktiga vänner och verkligen visar det. Som ställer upp och verkligen bryr sig. Och för att inte tala om alla mina fb-vänner. En del av er är som om jag har kännt hela livet och känns som riktiga kompisar. Vi "pratar" om det mesta och varje dag.Vet inte riktigt vad jag vill faktiskt. Vill både skita i allt gammalt invant och sticka härifrån, och stanna kvar och kämpa........Jämtland eller södra Sverige?? Det börjar bli dags att jag tänker på mig själv kanske..................??

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards