Alla inlägg under september 2013

Av Anki - 19 september 2013 01:05

I dag för 50 år sen så fick jag en lillasyster. I en sjuårings ögon så var hon värsta inkräktaren   ja en riktig pest    . Vi bodde på Nybyggarvägen i Matfors, mellan Dahlgrens och Björklunds. Jag fick jämt vara barnvakt åt den där hemska ungen och gå omkring med barnvagnen så att hon kunde sova.....och GUD vad jag hatade det!! Men gjorde som jag blev tillsagd väluppfostrad som jag var. När hon blev lite större så fick hon vara med mamma på damfriseringen i Centrumhuset och det var nog tur för henne det   Sen flyttade vi till Nacksta och allt rullade på. Jag flyttade hemifrån när jag var 16 och när  min lilla syster var fjorton år så ringde mamma till mig och ville att jag skulle prata med Åsa....för mamma trodde att hon var gravid.....Kommer ihåg det som igår, när hon sitter på sängen och jag undrar försiktigt om hon kan vara med barn. Hon börjar gråta och säger att det är så. Det som inte hade synts ett dugg ändrades på ett dygn, när hon inte behövde smyga mer. Hon var i sjätte månaden och blev toktjock på en gång. I juli födde den 14-åriga mamman en son som fick namnet Peter (Eckman) och hon var helt otroligt duktig. Hon gick i skolan och fick ha Peter med sig när det inte gick att lösa på annat vis. Nu är hon stolt farmor till lilla Daniella. Bor i Granloholm och pysslar på fritiden i stugan i Kvarsätt med sin Tomas Wikström. Grattis och hoppas att du får bästa födelsedagen systeryster. Vi kommer på lördag           




Av Anki - 11 september 2013 01:06

Det har gått bra för Hassel nu i höstserien 3 vinster hittills. Mycket bra för självförtroendet   Och Sveriges herrar gör det de måste, plockar poäng. Det gillar vi ju eller hur, HEJA SVERIGE !!!!! Resten är väl lite si och så......Peter fick en käftsmäll som heter duga och man vill bara gråta åt eländet. Håller tummar och tår att han ska orka med all skit och att han får någonstans att bo. Hur kan man bete sig så jävla illa ?? Men inget ont som inte hart nåt gott med sig. För att slå ihjäl tiden utan sitt älskade barn så kom Peter, Åsa o Tomas hit och hjälpte mig in med veden. Idag har jag klippt allt gräs (sista gången?) och gjort lingondricka. Jag har så himla ont i handleden så jag tror jag blir tokig   Jag skulle använda handen som vanligt sa läkaren men jag tror inte att han förstår vad som är vanligt för mig.......Det är ju liksom inte bara disk och matlagning jag pysslar med. Eva-Britta har samma funderingar. Det är mycket som ska fixas innan vintern...Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det går vägen för Lady med valpningen, och sen ska jag och Bettan åka iväg och partaja två ggr i höst. Och det ser jag verkligen fram emot. SHIT vad kul vi ska ha !!!   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards