Alla inlägg under februari 2016

Av Anki - 25 februari 2016 20:07

I går var jag till ögonkliniken på Sundsvalls sjukhus efersom jag har en knöl vid högra ögat och dessutom haft ont i huvudet i en dryg månad, och läkaren på vårdcentralen sa att jag hade onormalt högt tryck bakom ögonen.  Jag var jätteorolig så Jonas erbjöd sig att följa med mig. Det blev en grundlig undersökning. Jag fick bedövningsdroppar i ögonen i tre omgångar och så en omgång för att göra pupillen genomskinlig. De mätte trycket flera gånger och så fotograferade de synnerverna m.m Och till slut så kom man fram till att något inkapslat skräp har orsakat inflammationen. Så jag fick antibiotika i salvform att lägga i ögat i 14 dagar och sen ska jag på återbesök om en månad för kontroll. Sen åt vi lunch på Burger King. Guldkant på dagen som avslutades med bugg på Trolldansarna.

Och så idag då som blev en givande dag. Jag har ju försökt att sälja skotern men det har varit sisådär med intresset, folk tror att de ska få saker gratis. Så jag tänkte att jag sätter ut den på blocket. Men när jag började att kolla där så hamnade jag på köpes och där var det fyra st som ville köpa gamla skotrar. Jag skickade mejl till dem och det tog bara några minuter så ringde en av dem och ville köpa den. Det tog en och en halv timme så var han här med släpvagn och slog till 

direkt. Sen var jag till Birsta med Jonas och fyndade tre böcker och på Dollar köpte jag en skitfin handbagageväska till 

superbra pris. Den kommer snart till användning   Mysigt att få umgås med Jonas i två dagar oxå   


Av Anki - 23 februari 2016 23:57

I går ringde de från ögonkliniken, de hade fått remissen från vc. Har en knöl nånstans runt ögat och har varit svullen till och från i två månader nu med huvudvärk dessutom.Var till distriktssköterska för tre/fyra veckor sen som sa att det var en vagel. Men då det inte blir bättre utan snarare sämre så var jag till läkaren förra veckan igen. Hon såg knölen och så sa hon att jag hade jättehögt tryck bakom ögonen......låter ju mindre trevligt. Jag blev jätterädd och frågade om det kan vara en tumör. Nej svarade hon, men jag skickar remiss till sjukhuset ändå. För de kan skriva ut droppar eller salva säger hon.....Kan inte en läkare på vc göra det då ??? Är riktigt orolig men ska försöka att sova en stund i alla fall nu och så har Jonas lovat följa med mig dit som stöd. Han vet hur det är att vara orolig han   


Natti natti   

Av Anki - 5 februari 2016 17:04

Haha mina hundar trodde nog att jag hade blivit tokig(are) förut. Bilen är så himla skitig och det känns som 

bortkastade pengar att köra en biltvätt för 200 kronor. Så jag tänkte att om jag öser snö över bilen

och sen startar jag den så snön smälter, och så sopar jag bort snön.........så kanske lite av smutsen försvinner.

Båda hundarna stod och tittade fundersamt på mig     Ja ja vi får väl se sen hur resultatet blev......



Ha en trevlig helg därute   

Av Anki - 2 februari 2016 23:05

Eller inte........Var till min tandhygienist Lina och gjorde tandskenor för en speciell avsikt, men det

återkommer jag till. Sen var jag till Birsta med en gammal vän och uträttade lite ärenden och sen var vi till 

Birstabaren och åt. Där träffade jag vår väghållare som jag pratade med en stund. Som i sin tur berättade att en av 

hans anställda hade ringt sig sjuk p.g.a att hans mor fått hjärtinfarkt på natten så han inte kunde jobba. 

NN hade ringt honom hela dagen för att höra hur mamma mådde men inte fått svar. Sen sa jag till X-et vad jag 

hade hört och han i sin tur var på styrelsemöte med HIF där pappan till storljugaren oxå var med. Och när X-et 

beklagade vad som hänt så var han helt oförstående.......hon hade ju bara ont i en axel?? Sen fick jag ett mess med frågan om vad jag hade fått uppgifterna ifrån då mamma mådde helt ok.....När jag svarade när, var, hur så svarade han 

att "tänk så fel det kan bli" och tyckte att jag skulle tala om för dem jag hade spridit falska rykten till att mamma 

bara har problem med diabetesen..???!!! Hur sjuk kan en människa bli egentligen? Undra hur han kommer att förklara för sin arbetsgivare att han egentligen hade varit med sin flickvän på sjukhuset i Sollefteå för att kolla en opererad fot......?

Och tur att jag bara hade pratat med X-et om "hjärtinfarkten" Vad kallar man en människa som konstant ljuger sig genom hela livet?       


Av Anki - 2 februari 2016 00:03

Ja nu är vi inne i februari och dagarna blir längre och längre. Pontus fyllde 22 i lördags.....mammas lillhjärta   

I dag så var jag in til stan och skjutsade Jonas till apoteket eftersom Emma jobbade och han måste hämta ut

sin smärtlindring. Han gjorde illa sig på träningen förra veckan och var på akuten på lördag kväll/natt. Senfästet 

i axeln är avslitet och så har han en fraktur i överarmen/axeln.   Själv har jag haft ont i huvudet i flera veckor

och det blir riktigt pjoskigt då jag aldrig brukar ha det. Dessutom så har jag haft ont i höger öga och ögonlocket...

I dag så såg jag att det är en otrevlig varfylld knöl där så jag var till in på vårdcentralen och fick komma till en

distriktssköterska. Hon visste inte vad det var och gick för att hämta en kollega men hon var upptagen så att

då bestämde hon sig för att det var en vagel, och om den inte gick bort så skulle jag återkomma. Jag har ju

haft problem sen första dagarna i januari, det har kommit var ur den hela tiden och den blir större ??

I morrn ska jag till tandhygienisten och så ska jag fixa en grej i Birsta. 


      

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards