Alla inlägg under februari 2014

Av Anki - 15 februari 2014 21:41

I dag har jag varit på Goldenklubbens Open Show i Söråker.    Men bara som inropande ringsekreterare. Det är så lugnt och skönt när man inte ska ställa ut någon hund utan bara kan spana in andra(s) hundar och gå omkring och surra med likasinnade.

I dag var det inte mycket tid över för socialt prat men hann ändå med lite surr. Träffade en gammal bekant/uppfödare innan utställningen började idag och vi pratade om gamla tider. Om att vara nervös när man ska in i ringen m.m För många år sen så hade jag 7-8 hundar och då anmälde man ju också tre-fyra st till varje utställning. Som skulle trimmas in i det sista, borstas och fejas päls och svansar m.m Och ibland så blev det så tokigt att tikarna skulle in i samma klass och då kunde det bli riktigt stressigt och nervöst hur man skulle få ihop det rent praktiskt. Så var det den gången uppe i Östersund som kom på tal idag   När jag var stressad och toknervös.........och kom in med fel tik i ringen  Andra uppfödare försökte förgäves få kontakt med mig och till slut kom jag underfund med det fatala misstaget, fick gå ur ringen och byta tik och allt var frid och fröjd igen. Då var det helt galet men numera bringar det fram glada skratt. Man formas ju inte bara av framgångar i sin uppfödning utan också av misstagen i den   


Ha det så gött allihop       

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards