Alla inlägg under augusti 2014

Av Anki - 31 augusti 2014 00:35

För bara nåt år sen så hade Hassel två lag, ett undomslag och A-laget. Ungdomslaget bestod av ca 70 % invandrarkillar. De drogs till Benny (mitt X) som en magnet och han/vi ställde upp till 100 % på dem. Vi hämtade och skjutsade till både matcher och träningar och alla var som en stor familj. Killarna verkligen såg upp till Benny och vi hade så himla mycket kul tillsammans. Jättefina killar men så klart var det mycket stök också p.g.a många olika nationaliteter.  En gång när jag skjutsade hem ett gäng från Hasselbacken (typ fulla bilen) och hamnade efter en polisbil så fick jag vänta en stund innan jag vågade köra vidare till Granloholm  Invandrarkillarna sa att jag inte var en "vanlig" svennemorsa     Benny samarbetade med Västermalm och hjälpte flera av dem med sysselsättning eftersom de inte klarade av skolan. Och jag vet att flera av dem håller med mig om mina åsikter. Vi har fortfarande jättegod kontakt med flera av killarna som spelar i andra klubbar p.g.a olika orsaker eller helt har slutat med fotboll. Det jag vill komma till är att hjälpa de som redan är i Sverige men stoppa massinvandringen av papperslösa....För hur vet vi att en papperslös invandrare inte är en fullt utbildad terrorist?? Vi vill väl ha kvar ett Sverige utan ständig skräck för bombattentat m.m.??

Av Anki - 28 augusti 2014 12:41

En dag kvar innan op av handleden igen och jag tror att jag aldrig har varit så nervös för en op. Dels för att jag vet hur strandsatt jag kommer att bli och så kanske att jag oroar mig för att det ska bli ännu värre än det är nu....Jag har iaf städat, tvättat, klippt gräs, putsat fönster och bytt gardiner. kokat saft, färgat håret, klippt klorna på hundarna......Nu är det tvätt av matchkläderna kvar och så ska jag bädda rent i sängen och kanske ta en dust med trimmern mellan lagårn och huset om det inte börjar regna. Och så ska jag åka in till Birsta en sväng......bara för att    

      

Av Anki - 25 augusti 2014 21:18

Ja fredag den 29/8 närmar sig och nu är det mycket som ska hinnas med eftersom efter operationen får jag inte använda höger hand/arm på 6-7 veckor igen. Förut har jag ju haft killarna hemma men nu är det bara jag och djuren. Idag har jag syndat....gjorde ett impulsköp......  Men det känns ändå bra, fast jag vet att jag inte har råd  Och så var Pontus hit och klippte sig och åt middag med mig.   

Av Anki - 24 augusti 2014 20:57

Regn hela dagen så man kan inte göra någonting utomhus. Inte en endaste människa hör av sig......Har varit och vävt en stund men inte ens det hjälpte upp humöret. Vet inte hur jag ska klara av den här jävla tomheten och ensamheten snart.

Har aldrig någonsin kunnat tänka mig att jag skulle bli så här ensam..........ledsen, ledsen....   

Av Anki - 24 augusti 2014 16:15

Ja igår var det tack o hej party på Smedjan och jag hade förköpsbiljett. Var lite tveksam hur jag skulle göra eftersom jag inte hade nån att gå med. Jag lade ut lite krokar eftersom jag visste flera som skulle dit men det var ingen av dem som sa att jag kunde få hänga på. Men åkte ner ändå på vinst och förlust och till en början så var det segt. Det var hur mycket folk som helst men ändå kände jag mig så ensam.....och då blir man så ledsen. Men sen kom Eva-Marie och drog med mig och sen träffade jag Annelie så då blev det genast bättre. Himla bra uppträdande, Andreas Johnson är ju sååå bra.....och snygg som attan dessutom   Blev fotad med honom också efteråt och det lever jag på länge   

När det sen var dags att åka hemöver så köpte jag biljett till Takida 6 september och så hämtade Biggan mig. Tack snälla du!

    

Av Anki - 19 augusti 2014 23:05

 Jag lägger inte ut allt jag skriver i min blogg på fejjan längre. Därför att det finns de som hakar upp sig på det mesta jag skriver. Trots att en blogg är en sorts dagbok och det faktiskt är frivilligt att läsa. 

Jag vet inte vart jag ska ta kraft från för nu är allt så jäkla tungt, och kvällarna/nätterna är bara pest. Är mest bara ledsen och får sån ångest. Saknar killarna som bara den........

Har världens sämsta ekonomi och har inte råd att göra något kul eller ens köpa nåt klädplagg för att piffa upp humöret

med. På dagarna går det bra för då sysselsätter jag mig hela tiden......Hatar verkligen att vara ensam   

Av Anki - 17 augusti 2014 12:22

I det här landet får man numera som infödd absolut inte säga eller beklaga sig över att man mår dåligt eller har taskig ekonomi m.m Eftersom det alltid är någon som talar om att vi har det så bra och se på alla stackars flyktingar...... Och ja visst är det synd om många , men jag kan tyvärr inte rå för att jag är född i Sverige av svenskfödda föräldrar som har jobbat i hela sitt liv. Det ska man tydligen skämmas för numera....och må ännu mer dåligt. Och de flesta som spyr galla över oss gnällisar har inte en susning om hur det är att leva på 8000/mån som ska räcka till hyra, el, försäkringar, internet, tv, mat, kläder, bensin m.m Det är oftast minus i kassan och det är bara att köra på så eller alt slänga sig framför tåget....


  Simma eller sjunk ...........

Av Anki - 11 augusti 2014 13:57

Ja idag så är det liksom höst i luften men fortfarande sommar. Det är molnigt men uppehåll och så fläktar det lite lagomt.

Faktiskt riktigt skönt väder. Har tvättat matchkläderna och packat dem, tvättat en "vanlig" maskin som jag hängt och tagit in och så har jag plockat två kilo svartvinbär. 

Blir så irriterad bara av muskelskadan jag fick i vä låret för två vintrar sen, när jag plumsade i djupsnö med en vedkasse och klev snett. Var till distriksläkarjouren och fick en skitsur läkare som sa att det läker på sex veckor. Nu är det två år sen snart och varje gång som jag böjer mig ner så sprakar det till i den muskeln och det gör svinont. Tror faktiskt att jag ska ringa till vc och ställa en fråga....trots att jag vet att de skiter i det.

I går åkte jag med upp till Torpshammar och tittade på matchen. Det var riktigt pessimistiskt eftersom killarna från stan inte behagade komma och inte ens höra av sig. Så vid matchstart så var de 10 ordinarie spelare plus Seth och Benny och Benny sträckte sig efter 6-7 min på plan. Man bestämde sig för att kämpa och försöka att stå emot ett starkt Torpshammar med sex avbytare. Och kämpade gjorde de allihop. Alla gav verkligen allt. När så Hassel gjorde 1-0 då blev torparna riktigt frustrerade och humörspelade i panik. Så fick Pontus S ett knä i solar plexus och tappade andan så han blev liggande först på plan och sen på sidan av plan i några min. Med tio man gjorde Hassel 2-0 och torparna blev helt galna, tränaren gapade och skrek om allt. Jättevarmt var det dessutom. Riktigt imponerande av Hasselspelarna!!

                                                              

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards