Alla inlägg under april 2013

Av Anki - 29 april 2013 00:08

Lottovinst på 250 milj är väl att ta i. Skulle vara överlycklig om jag vann 15000  . Just nu känns det som om problemen är oövervinnliga......men det fixar sig nog. Det har varit tufft förr och löst sig så det gör det nog nu med. Ensam är stark sägs det    I morrn är en ny dag   Önskar att jag åtminstone kunde få ordning på bilen............men har inte råd med verkstad och ingen att be om hjälp. Frustrerande som fan   


See ya   Peace and love   




Av Anki - 27 april 2013 16:39

Eftersom Hasselbacken inte är spelbar ännu så spelades vår första hemmamatch på Kubens konstgräs. Men med tio minuter till matchstart kl 12 i förmiddags så hade det kommit tio Hasselspelare      Så det såg ju inte alltför hoppfullt ut i seriestarten. Men hoppet är ju det sista som lämnar människan och efter nån minut in i matchen så var det fullt lag och två på bänken   . Och de skötte sig riktigt bra måste man ju säga. Slutresultat Hassel - Alnö 2-1. En glad tränare och glada spelare och det är de värda. Kul att Boström fick se en vinstmatch oxå     Heja Hassel !!!   

Trevlig lördag kväll  


Av Anki - 25 april 2013 22:49

Råkade se baksidan av armen i spegeln i dag. Ojsan vad den är färggrann    Jag trodde att det bara var fingrarna som var blågröna men armen ser likadan ut ända ovanför armbågen. Undra hur den ser ut under gipset? Men det får jag se på tisdag för då ska jag till ortopeden och ta bort det. Det ska bytas ut mot en plasthylsa som jag ska ha i fem veckor sen. Just nu känns det väldigt irriterat och ont iaf   Vill mest bara sova för då slipper jag känna efter.......Nattinatti   

Av Anki - 20 april 2013 22:24

Jag skulle ha varit på vävstugan idag men hade sån värk i handen så jag kände att jag inte orkade utan stannade hemma. I stället så fick jag främmande av Jeanette Midhake som kom och fikade och surrade bort en stund.   Sen var det dags för fotbollsmatch på Norrporten Arena mot Torpshammar. En riktigt bra match där Hassel verkligen spelade för att vinna, och det gjorde de med 3-1   . Bra jobbat..ingen nämnd och ingen glömd   . Och sen skulle Pontus ut ikväll, och eftersom jag inte hade klippt honom innan operationen så ställde snällaste Catrin Edström upp och åkte ända hit upp på lördagskvällen och friserade honom. Nu har alla åkt och det är bara Jonas och jag hemma. Jonas har ont i revbenen och har lite svårt att andas efter att han blev tacklad och landade tokigt. Får väl spela lite witch bubbles innan det blir kväll. I morrn ska jag åka och ögonlysa

Lady.

See you    

Av Anki - 14 april 2013 21:04

I fredags började jag äntligen med köksluckorna. Då jag inte hittade bitsen till skruvdragaren så fick jag skruva för hand, och det var slitigt när man har ont i höger handled. Först skruva loss skåpluckorna och sen de var slipade så skulle de tillbaka. Luckorna till högskåpen var värst eftersom de var tunga att både hålla upp, samtidigt som jag skulle pricka in gångjärnen och skruva dit dem. Jag fixade två högskåp, ett litet och lådorna på fredagen. På lördag slipade jag och spacklade resten och så lagade jag dörren till sopskåpet som det var en spricka i. Men då hade jag hittat ett bits som gick att använda. Jösses vad det gick smidigt med alla skruvar då     Det blev sen middag och sen var jag rätt så slut och ont i både hand, rygg och knän....Men skam den som ger sig. Tog och färgade håret också sen. I dag så har jag målat alltihop och är ganska nöjd med resultatet. Förutom att jag hade räknat med att färgen skulle vara mer gråblå och nu blev det liksom kallt blåvitt. Men himla fräscht iaf blev det   Lite trixigt är det nu eftersom jag inte har fått dit handtagen än. Det är ett väldans pillande för att få upp lådor och skåpdörrar   och så kommer det att få vara några dagar. Jag måste ju måla en gång till men det vet jag inte hur jag ska fixa eftersom jag ska steloperera höger handled i morrn och inte får använda handen på 5-6 veckor.   Är lite orolig. Inte för själva op utan mera för att jag brukar må så illa när jag vaknar efter sövningen  .  Körde undan skotern också förut så det är gjort. Nu regnar det ute så vips så är snön puts väck. Hm..och jag som eldar ute.

Ha en bra vecka allihop   

Av Anki - 12 april 2013 06:51

Bakslag i lydnadsträningen blev det iaf i morse. Lady kom som vanligt och väckte mig vid halv sex. Lyckades förhala uppstigandet en kvart men sen gick det inte längre så att det var bara att kliva upp och ge dem maten. Sen släppte jag ut dem och de sprang ut på lägden och rumsterade en stund. Jag ropade och alla tre kom,Lady dock med en lite extra sväng som för att testa mig. När hon är ca 10 m från bron så blir det total kortslutning i kommunikationen....Hon stannar till på snödrivan....och där blir det stopp. Hon tittar ner mot vägen och jag inser rätt så snabbt vad som är på gång. Tar till visselpipan och kallar på henne. Då händer det som absolut inte får hända !! Hon rusar neröver och ut på vägen...och fortsätter mot skogen på andra sidan, totalt döv för mina försök att få kontakt.Hon sprang lika snabbt som vinthundarna som tävlar och jagar en hare :-( Där står jag i morgonrock och moonboots och i total panik....öppnar dörren och släpper in de andra två som ser helt förundrade ut när jag visslar och skriker i panik. Just då vet jag inte om jag var närmast hjärtstillestånd eller hjärnblödning när bilarna swischar förbi på vägen...Jag fick iaf på mig en jacka och gick ner till vägen. Och helt plötsligt så började hennes öron och hjärna att samarbeta igen och hon kommer mot mig och vägen.....samtidigt som det kommer en till bil...och skräcken växer igen. Men det gick bra och hon följde med mig upp till huset igen. Jag har varit jätteförsiktig med att bråka på henne när hon har smitit, men i morse fick hon en riktig avhyvling. Rätt eller fel vet jag faktiskt inte?? Men jag kände att jag måste visa att hon gjorde fel.Ja vaknade gjorde jag i alla fall.......:-)I dag ska jag försöka att ge mig på slipningen av köksluckorna. Ha en bra dag :-)))

Av Anki - 5 april 2013 19:57

I går var jag och lastade ved som jag har fått, på en traktorvagn. Skulle fortsätta i dag men hade så himla ont i handen och i ryggen så jag tog en vilodag. Men framåt eftermiddagen efter nån Naproxen o Alvedon så tog jag en prommis med hundarna uppöver backarna. Jag testade Nikeappen i tfn och gick 5 km. Damen i tfn sa att det tog 12 min/km. Så då tänkte jag gå en sväng utan hundar ikv och se om jag fick en bättre tid, men hann inte med mig. Börjar bli lite stressad nu eftersom det bara är en vecka innan operationen av handleden. Ska hinna lasta klar veden, slipa och måla köksluckorna m.m Och önskar av hela mitt hjärta att jag hade råd att fixa bilen men det har jag inte   Två månader utan bil nu.............

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards