Alla inlägg under augusti 2016

Av Anki - 31 augusti 2016 23:28

Jajamensan, kämpar hårt nu med vedhögen. Kastar in en hög och travar.....kastar in en hög och travar....ont i ryggen, axlarna och armarna...men det måste gå då jag inte har nån som vill hjälpa mig. Är nog bara hälften kvar nu...En sväng med hundarna och lite pyssel i växthuset också. Och ikväll så var det ju ingen fotboll så jag åkte på säsongens sista tut-bingo till Matfors i stället för att skingra tankarna lite. Och det gav utdelning, lite plus i kassan. Och himla gott fika som systeryster bjöd på.

      

Av Anki - 30 augusti 2016 21:42

Skitseg har den här dagen varit. Både fysiskt och psykiskt. Tungt med Kenneth.....har i alla fall skickat till hjärt och lungfonden. Och Helene lovade att skicka en bild till mig från minnesgudstjänsten. Jag liksom nästan väntar att han ska ringa......Skulle åka och Zumba med Gabbis och Jeanette ikväll och det kändes som en bra avledning av tankarna. Men då hade de så klart flyttat Zumban tills i morgon kväll. Så då gick jag ut och tog en rejäl match med vedhögen i två omgångar. Veden värmer verkligen flera ggr.....Och sen gick jag en prommis uppöver, men det var tungt. Har jätteont i magen........Sveviakillen ljög igår och sa att de hade tillstånd från länsstyrelsen att gräva ur tjärnen och bäckfåran med en grävare. Men tji fick de, de måste ha tillstånd från markägaren också och jag har också pratat med länsstyrelsen. Så i går hade mr X stämt träff med Svevia för att kolla vad de skulle göra......och det blev tji grävning. De får inte ändra på den normala miljön enligt länsstyrelsen. Otroligt att de inte grävde ner nya trummor här nere i svackan när de bytte trummor efter hela vägen  annars, och höjde vägen där det är problem. Det har varit problem med översvämningar där i alla år vi har bott här.....så det har de ju vetat om hela tiden. De har ju sänkt vattennivån med en meter redan och det finns inget vatten nu vid ingången till bäverhyddan, så höjs den inte så fryser de ihjäl i vinter.


   

Av Anki - 29 augusti 2016 12:02

Yes ! Gud vad jag gillar när överheten måste be om tillstånd av småfolket för att göra saker. När de måste stå med kepsen i handen och vara snälla.           


Av Anki - 29 augusti 2016 11:09

Japp det var det ju ja. Hämtade i Västmarken och så åkte vi vidare till Alnön. Fy bubblan vad kallt det var, tur att jag hade en tjock jacka i bilen. Nu får man nog ha varmare kläder på sig de sista matcherna. Åsa och Tomas kom också ut dit eftersom Peter hade Daniella med sig. Hon sjöng och var jätteglad när de spelade matchen......och då var det en idiot som stod bredvid oss och hyssjade för att hon sjöng....Barnkär...not...

Ja Hasselkillarna spelade jättebra igår men som vanligt så är det konstiga domslut som avgör. Och det visste man ju egentligen redan innan matchen, då det var en Matforsdomare som dömde. Hassel fick två mål bortdömda och varför kan man ju fråga sig?? Så slutresultatet blev orättvist 1-1. Så sjukt att en domare ska kunna blåsa sönder en match och bara åt ett håll. Att använda sig av visselpipan för att visa sin pondus är så jävla dåligt.      

Tomas hade varit på Bygg-Max och hämtat min sockelbit också som jag blev blåst på. Tack tack snällaste Tomas   


      

Av Anki - 28 augusti 2016 10:25

Måste bara skriva.......hörde på radion nyss. Nån som var orolig att hon blivit en kvinnlig "Ove". Och inser att det ÄR JU JAG OCKSÅ       . Jag kan vraka ur mig när jag tycker att nåt är fel eller när jag ser nån som gör något dumt, utan att liksom tänka mig för en gång extra vad som hoppar ur munnen..........Alltså.....Anki Ove Eriksson - it´s me. 

Men till tröst så tyckte radiopratarna att det är bra att man vågar protestera mot det man tycker är fel     


Önskar er en bra dag   

Av Anki - 28 augusti 2016 10:11

Vackert söndagsväder är det och jag funderar lite vad jag ska hitta på idag. Måste ta tag i det här med vikten igen, har gått upp drygt 3 kilo sen mitt race i våras. Och det är ju bara jag som kan fixa det. Har varit mycket onyttigheter i sommar som man gott kan leva utan. Godisätandet har jag åter börjat med....SKÄMS Anki !! 

Hade planerat en powerwalk i dag men har så enormt ont i benen och fötterna efter gårdagens arbetspass på Bergsåkerstravet så jag får nog tänka om. Men i kväll så är det fotboll igen Alnö - Hassel. Hoppas verkligen att bortalaget har tänkt till sedan förra magplasket. Ska höra med Pontus om vi kan samåka då jag i vilket fall måste ut till Alnö med matchkläderna och vattenflaskorna. Det känns som om mina senaste inlägg bara är upprepningar av de föregående men ibland så blir det så när man skriver ur huvudet. Ska börja med att koka saft på bären jag kokade ur i fredags kväll.


  

Av Anki - 27 augusti 2016 22:47

När jag stod och viftade fram bilar i dag så blev jag så sugen på räkor. Tänkte att det blir lagom middag/lördagsfest för mig. Så när jag åkte hem så köpte jag jätteräkor på ICA som jag chilimarinerade. Rostade mackor som skulle inmundigas med grönsaker och jätteräkorna. Men fy vad besviken jag blev. 100 :- för en liten påse.........som inte smakade räkor ens. Hade varit mycket bättre att jag köpt en smörgåstårtsbakelse. Men igår åt jag fyra bullens pilsnerkorvar till middag så det här var ju ett strå vassare. 

Och ont i varenda muskel kroppen, kan knappt röra mig, det kostar på att låtsas att man är 40.........Har kollat på Bourne

Supremacy, uppföljaren till den jag såg i går kväll. Bra filmer, men jag blir besviken när det skriker om däcken när de kör på grusvägar. I morrn är det fotboll och jag måste åka ner med matchkläderna, känns ju så där nu men jag kanske kan åka vidare till Alnön med Pontus..........Tröttmössa på nu och hopp i säng klockan elva en lördag kväll....det går utför   

Av Anki - 27 augusti 2016 20:27

Ja i helgen så har det ju varit Open Trot igen på Bergsåker. Då det är lite svårt för en del att ställa upp så får man ju hoppa in och hjälpa till. Och det fixade vi ju galant vi som var där....tror jag i alla fall. Det rullade på bra tycker jag. Vid 15-tiden kom Seth med hamburgare till allihop så nu har han en guldstjärna. Det smakade underbart !.

Men efter ca 7 timmar på stående/springande fot så är man helt slut. Det värker i både fötter, ben och ja överallt.....

Så nu var planen att se en film och äta en räkmacka. Och till det ett glas vin, men jag vet inte om jag kommer att orka varken film eller mackan. Ställer in boxen på inspelning för säkerhets skull. 

       

Trevlig lördag kväll   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards