Alla inlägg under augusti 2016

Av Anki - 11 augusti 2016 17:31

Ja i söndags tillverkade Lena och jag en flotte som änderna skulle kunna sitta och sola på, i stället för att sitta på vägkanten. Trodde inte på så snabbt resultat men i dag så hade de kommit på att det inte var något farligt. Men den blev nog för liten   Vi får klura på det i kväll         

Av Anki - 11 augusti 2016 12:05

 

Av Anki - 11 augusti 2016 10:40

Ja i går hade antalet besökare på bloggen blivit 15000 och så var det ju lilla lördag. Så jag tog och öppnade en flaska

bubbel och firade. Men vet inte om det var för att jag blev så frusen eller om det var något annat för jag blev bara trött

och sugen på godis. Så jag hoppade i säng och slötittade på de svenska herrarna när de spelade mot Kina. Och helt

ärligt så tycker jag att det inte är något att se, de spelar skitdåligt.........Så jag somnade och antar att de förlorade igen.

Ska gå ut och plocka lite mer svartvinbär tror jag.  Benny och Lena skulle komma upp i kväll efter jobbet och så skulle han byta drivremmen på klipparen. Nice   Nu ska jag tvätta några maskiner matchkläder   

Av Anki - 10 augusti 2016 23:17

Match på hemmaplan i kväll, HIF - Kovlands IF. Fy fan på ren svenska vad kallt det var ikväll. 6 grader klockan !8:30

och inte blev det varmare sen. Kovland hade nog trott att de skulle fixa en trea lätt som en plätt, men ack vad de bedrog sig. Hassel gjorde första målet och det var riktigt grinigt i Kovland sen. Att man dessutom har en spelare som konstant går in för att skada motståndarna och en domare som väljer att blunda typ 10 ggr gör inte saken bättre. Samma spelare 

kapade Pontus riktigt fult i våras och gick fri även då......samma domare dessutom.......Jaja Hasselkillarna gjorde en bra match och resultatet är tveksamt rättvist. Kovland är det bättre laget helt klart, samspelta och spelar bra men man ska inte vinna p.g.a fulspel och dåliga domare. Men nya tag nästa onsdag, då krossar HIF sitt motstånd     

En eloge till de trevliga Kovlands-supporters som kom och tittade och fikade. Hasselborna lyser med sin frånvaro......häpp   

Undra vart alla bord och bänkar från Hasselbacken har tagit vägen?? Finns ingenting kvar snart i dansrotundan.......

Av Anki - 10 augusti 2016 13:48

Hade en hund som var dålig i magen i natt så det blev ett himla rännande in och ut, och så klart dåligt med sömn. Skulle kolla på OS-fotbollen men hittade inte kanalen på TV:n i sovrummet så det sket sig. 

Det tar en himla tid att torka bär kan jag ju bara konstatera. Har varit upp till Hasselbacken med grejerna till fiket. Och nu har jag en toscakaka på G och så blir det "hastbullar". På nervägen så satt alla änderna på vägkanten. Jag tänkte filma dem men när jag klev ur bilen så blev det ett himla liv på dem och så försvann de in i vassen. 

Gjorde en gryta med chili con carne också förut då jag får middagsgäster innan matchen.

 

Av Anki - 10 augusti 2016 12:18

 


Trevligt     

Av Anki - 9 augusti 2016 22:02

Haha det går tydligen rykten om de hemgjorda skyltarna i Västergård. Men det är ok för mig     

Av Anki - 9 augusti 2016 18:04

På förmiddan så klippte jag gräs med trimmern eftersom både åk-klipparen och handjagaren fortfarande står.

Klippte vid växthuset, garaget, baksidan mellan huset och lagårn och ner mot vägen. Tror att jag ska ta slänten efter 

kvällsprommisen. 

Sen var jag in till stan och handlade korv, godis och läsk till fotbollen. Var in och köpte en flaska vin också :-) När jag kom hem så tog jag en dust i hallonsnåren igen så det blev en liter till. Lady och Smulan busar i buskarna och skrämmer mig.

Innan hallonplockningen så ringde Benny. Han hade efter många om och men fått tag i en drivrem till åk-klipparen. Nice är väl rätt ord. men svindyr var den, tur att han kan pruta/få bra pris   Skulle åka med Gabbis och Jessica på Zumban i kväll men de bangade så det blir en prommis i stället. 

I går var det vävmöte men jag åkte på bilbingo till Stöde. Jag har inte bestämt mig hur jag ska göra

i fortsättningen. Fick in lite till av vedhögen också igår men det tar tid då jag får så ont både i ryggen och händerna/armarna   


See you   


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards