Alla inlägg under augusti 2016

Av Anki - 26 augusti 2016 21:08

Ja tog och åkte till stan en sväng för att skingra tankarna. Willys först, sen var jag och köpte golvsockel till hallen. Var på Bygg-Max och där var de inte trevliga alls. Jag har handlat där flera ggr förut och då har de varit jättetrevliga. Nu frågade jag om jag kunde få hjälp med att kapa till bitarna eftersom full längd inte går in i bilen. Det ligger sågar och måttband på sågbänken fick jag till svar.......Ok jag kapade till mina fyra bitar och gick till kassan med dem. Han tittade på mig som om jag inte var riktigt klok (och det är jag kanske inte heller). Frågade om jag hade tagit två längder och jag svarade ja. Och när jag kom hem så såg jag på kvittot att jag hade fått betala för fyra meter mer än jag köpt. Så jag ringde dit och frågade varför och fick till svar att man betalar för full längd om man tagit bara en bit på en list. Jamen varför sa han inte att jag skulle hämta den biten då som blev "över" frågade jag. Du kan ju åka dit ock kolla om den biten är kvar i morrn svarade de.....Jävla idioter !! Vad enkelt det hade varit om killen hade upplyst mig om vad som gällde på en gång i stället för att vara jävlig. Det är inte pengarna utan sättet som jag irriterar mig på.......

Sen åkte jag till JP Färg och köpte färg. Hade ju köpt den förra burken på Matfors men de har inte den längre och de hade skrivit så uråldrigt hur de har brutit färgen så vi får se om den stämmer. Men om den är för ljus så skulle jag komma tillbaks så skulle han försöka att korrigera. Där var det service i alla fall !

Av Anki - 26 augusti 2016 11:04

Det är helg men skulle helst vilja gå och gömma mig i en håla nånstans långt bort.......Ibland så känns det bara så, vet inte varför.     Trist bara att vakna med den feelingen. Men bit ihop och kom igen heter det så jag testar väl nån vilseledande aktivitet, kanske en sväng till stan. Men har fortfarande nåt som gnisslar och skramlar i framvagnen så det känns lite så där......Ja, ja önskar alla en trevlig helg       

Av Anki - 25 augusti 2016 14:54

Fick en chock när jag skulle upp till vävstugan i förmiddags och såg att vattnet var borta där änderna har huserat. Såg en Sveviabil åka fram och tillbaks så jag förstod ju att det är de som är boven. Gick ner och tog skogsvägen och ner mot tjärnen. Jorå de har varit där och härjat. Nivån på tjärnen har sänkts med en meter hittills. Och inte har de frågat   markägaren heller.......Jag ringde till killen på länsstyrelsen som jag pratade med i fjol om svanarna. Han sa att fåglarna klarar det om de inte sänker nivån onormalt mycket. De brukar ta i när de får chansen sa han och sa att jag ska hålla kollen ett par dagar på vattennivån i tjärnen, så att inte hela miljön ändras. De får spränga fram till 31/8 om de inte rubbar den naturliga miljön. Jag träffade grannen i "bäckstugan" efter vägen och han hade varit orolig eftersom två ggr när de har sprängt bäverdämningarna så har hela deras tomt spolats bort. Så han trodde att de hade grävt nu.....igår kväll hade de varit där. Kanske nån vet när jag inte är hemma??

Ska fixa käk nu och städa lite innan damerna kommer ikväll. Och packa matchkläderna så det är klart.

Av Anki - 25 augusti 2016 09:43

Japp nu är det full fart på torsdagen. Matchkläderna i maskinen och kaffet inmundigat. Sitter och strökollar lite i olika bloggar. Har tittat in i speciellt en, flera ggr de senaste veckorna och jag fattar helt enkelt inte vad den går ut på. Om människan är sjuk eller vad den går ut på. Bilder på en halvnaken kropp på ett sjukhusrum och nu nån bild med kläder utomhus. Inga ord som förklarar bilderna........Förstår inte vitsen men jag kanske är dum jag? 

Jaja ska försöka att komma iväg på en prommis i dag och så ska jag städa lite eftersom jag ska ha pantertanterna här i kväll på vinjunta.


  

Av Anki - 25 augusti 2016 00:36

Livet är en himla skör tråd........Ena dagen/timmen är vi närvarande.......och nästa är vi det inte. Och återigen har jag blivit påmind om det. Shit och faaan vad jag kommer att sakna dig Kenneth !! Har inte riktigt smält det än och får ont i huvudet och magen så fort jag tänker på vad som hänt. Tårarna rinner hela tiden men måste behärska mig eftersom Smilla blir så olycklig när jag gråter......Har ju liksom ingen jag kan prata med heller då jag aldrig delar med mig av mina känslor till någon. Och nu vill jag inte bo ensam i skogen längre tror jag..............

Av Anki - 23 augusti 2016 21:51

Jajamensan i dag har jag verkligen kämpat på. Började dagen med att koka ur tre kilo svartvinbär och silade dem. Sen satt jag och degade framför datorn en timme, kollade efter färg m.m Körde en maskin tvätt och hängde den. Sen klippte jag allt gräs och då jag körde utan uppsamlaren i blåsten så hade jag gräs överallt när jag var klar. Klippte sönder Ladys boll också då hon lagt den i gräset och jag såg den inte. Ja och när jag var full av gräs så var det lika bra att köra ett race med grästrimmern på en gång. Så jag klippte slänten och ner mot vägen och kanter, rabatten och runt växthuset. Rensade ett par liter kantareller, plockade mer svartvinbär och slutligen så rev jag ur sängen och tvättade sängkläderna. Så nu blir det nice att hoppa i säng....tror jag. Har sovit skitdåligt i två nätter nu så jag hoppas att jag kan sova i natt. 

Oroar mig för allt möjligt......

Och i kväll så fick jag en chock då jag började fundera varför jag inte har hört något på 1½ vecka från min gode vän i Göteborg, Kenneth Nordström. Jag gick in på hans fb-sida och läser att hans X och mor till dottern skriver att han inte finns med oss längre. Jag har pratat med henne nu ikväll och hon talade om att när de inte fick kontakt med honom förra helgen så åkte hon och dottern hem till honom....och hittade honom liggande på golvet. Han har dött någon gång mellan 12-13 augusti. Han hade fallit framstupa och inte tagit emot sig. Obduktionen tar 3-6 veckor så vi får se vad den säger, men förmodligen var det hjärtat då det sista meddelandet från honom kom den 12 aug 14:09 och då sa han att han var så trött. Jag kommer verkligen att sakna våra samtal. Vi kunde sitta i timmar och prata om allt från barn och husdjur till ekonomi och politik. Vila i frid min vän jag har inte riktigt förstått än att du aldrig mer kommer att ringa till mig och att jag inte hann åka ner och hälsa på som vi pratat om    Och stackars lilla Becka som mist sin far   

Av Anki - 22 augusti 2016 20:41

Åkte en snabbis ut till Birsta i dag helt oplanerat och skulle kolla på ett nytt haspelspö, då mitt gamla råkade ut för en "liten" olyckshändelse och inte går att använda mer....Men får nog avvakta Julas rea lite till.....Men fyndade två böcker i stället som jag inte alls skulle köpa. En Mari Jungstedt och en Camilla Läckberg. Och så fyllde jag på läsk till fotbollsfiket. Sen plockade jag ännu mer svartvinbär och så skurade jag altanen. Och så plockade jag lite kantareller   

Till middag blev det kyckling, hemtomater, hemgurka och två rostade mackor med smörfrästa kantareller på. Gött !! 


 



Av Anki - 22 augusti 2016 09:21

Hann bara lägga mig och somna så vaknade jag av ont i magen igen.....Vid halv tre satte jag mig vid datorn en stund innan ett nytt meningslöst försök att sova. Det blev inte många minuters sömn så det blir nog en tung dag idag. Ska åka och handla en sväng och sen får jag se om jag orkar gå till skogen en sväng. Blåbär eller svamp, det är frågan ?

      

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards