Alla inlägg under augusti 2016

Av Anki - 21 augusti 2016 18:50

Ja nu är årets Selångeräventyr över. Och jag har köpt det jag hade planerat.........och lite till   Fårskinnstofflor, handväska, Åsbergets ostar och trosor. Fynd eller inte, nu har jag shoppat och är glad och nöjd över mina prylar. Köpte också en haspelrulle, och en kakaosalva som ska göra underverk mot torr hud, självsprickor och eksem. Trosorna har jag köpt av samma kvinna i 7-8 år och de är jättesköna och håller verkligen formen tvätt efter tvätt. 

När jag kom hem så plockade jag en halv hink med svartvinbär men tror att jag lugnar mig tills i morgon med att koka dem.


 

Trevlig fortsättning på söndagskvällen   


Av Anki - 21 augusti 2016 10:31

Ja igår blev det en lååång dag. Först infinna mig på Brukshundsklubben i Matfors för att vara ringsekreterare på Golden Retrieverklubbens årliga Open Show. Domare Bengt Källman och jag känner ju varandra väl så att det funkade helt 

problemfritt. Hade ju tänkt att jag skulle få kolla in några fina hanar eftersom jag ev planerar att para Lady nästa löp.

Men det var bara att konstatera att det hann jag inte med. Det var fullt upp med att skriva och hålla reda på klasser och bläddra bland kritiklapparna. Och det var 61 anmälda golden så att det bara rullade på hela dagen förutom en paus på 15 minuter. Och stackars Anki Råbom fick åka till sjukhuset då hälsenan förmodligen gick av.......hon fick först sendrag och sen small det bara till. Fy bubblan och kramar till henne. Men jag tycker att det var en himla trevlig dag och så får man träffa så mycket gamla bekanta också.

Sen var jag hem och rastade hundarna och så åkte jag in till stan och Selångers marknad med Åsa och Tomas. Vi gick runt och kollade och jag skulle köpa några grejer innan jag for hem.....men då hade knallarna packat ihop :-( 

Så jag funderar på en snabbsväng in om en stund.

När jag kom hem så kokade jag svartvinbärssaft och sen slog jag i ett glas rött och skulle mysa. Men blev toktrött när jag jag satte mig och slappnade av så jag gjorde kväll klockan elva. Och vaknade klockan fyra och var pigg.........men somnade om nån timme till iaf.


Önskar er alla en trevlig söndag   


Av Anki - 19 augusti 2016 22:57

Var en sväng till Birsta idag. Skulle uträtta några ärenden, bl. a. kolla på golvsockel på Bygg-Max och gardiner på Rusta.

Jaja det var sjukt mycket folk därute så jag hann inte riktigt med mig. Men det går fler tåg.........Jag investerade i alla fall i en fibermopp på ÖB   

Sen blev det fotboll....derbymatch Lucksta - Matfors som slutade 3-3. Och nu tittar jag på OS-finalen i damfotbollen. 

Och i morgon ska jag vara ringsekreterare på Goldenklubbens Open Show i Matfors. Är smånervös men det går säkert bra, det är ju Bengt Källman som dömer  :-) Hoppas bara att jag får sova i natt, har varit lite si och så med det de senaste nätterna. Mår inte så himla bra.........

Sen är det ju Selånger marknad också så efter utställningen tänkte jag åka hem och fixa med hundarna och så åka tillbaks in till stan och gå på marknaden nån timme eller två......Hej å hå   

Av Anki - 18 augusti 2016 21:41

Ja det blev ingen tripp till Birsta eftersom det fattades folk till parkeringen på travet och Benny frågade om jag kunde hjälpa till. Så klart att man ställer upp om man kan. Så det blev Linus och jag som stod där i kväll. Första 40 minuterna var det hyfsat varmt men sen blev det kallare och kallare och blåste som fan. Tur att jag hade en extra jacka i bilen. Travfolk måste vara de sniknaste människorna på jorden......De ljuger och krånglar för att slippa betala en tjuga i parkeringsavgift men har råd att gå in och äta på restaurangen och spela på hästana. Och så många som säger att de jobbar..........men när de kommer till entrén så betalar de inträdet????  Och gubben som vrålade till mig att "fattar du inte att jag är hästägare!!" 

Jaja när vi äntligen fick kväll så hade det börjat regna också, så vi var genomfrusna både Linus och jag. Men då bjöds vi på Big Boy och det var välkommet kan jag säga. 

Och trots några tok så träffar man också jättemycket trevliga människor :-) 

Kunde inte låta bli att ta en bild på kvällens bästa parkering.......man hinner ju tyvärr inte springa och säga till folk att de sällt sig tokigt när man är ensam vid insläppet     


 



Av Anki - 18 augusti 2016 13:31

 

Jajamensan, nu måste jag ta mig i kragen och komma igång igen !! Det känns som om det inte räcker med promenader utan jag tänkte skaffa mig en motionscykel. Synd att den jag hade inte ville vara med längre....

Ja i alla fall så har jag kollat lite annonser och får hjärtslag bara av att titta..........Flera tusen för en ny och på blocket står de i runt 1500 också. Har hittat en begagnad som jag kanske ska kolla på. Men om nån läser detta och har en sån över så hör gärna av dig via ett mess eller tfn.    


 

Av Anki - 18 augusti 2016 13:02

Tvättat matchkläderna från igår och snart är allt torrt och ompackat i trunken till nästa match. Tror att det är Söråker så det blir nog pisk igen då..........

Plockar vinbär däremellan och pysslat lite i växthuset.

Funderar faktiskt på att ta en tur in till stan och Birsta men har inte bestämt mig än. Mätt hur många tapetvåder det är i sovrummet och kollat mått på golvsockel till hallen, men jag vet att när jag kommer ditut så orkar jag inte utan åker hem igen......


 

Av Anki - 17 augusti 2016 22:48

Dagen började segt då jag hade en sån där jobbig natt med hjärtklappning och illamående. Var ute och promenerade mellan 02:00 och 03:00 i natt. Sen sov jag väl nån kort stund mellan varven och klev upp runt nio. 

Sen kom Fred och fikade, han hade varit och handlat i Matfors. När han åkte så snodde jag ihop en långpannekaka till fotbollen. Sen kokade jag några kilo svartvinbär och kastade in lite till ved i vedbon. 17:30 åkte jag upp till Hasselbacken och fixade kaffet och korven.

Matchen gick väl så där.......Hassel hängde med jättebra i första och tog ledningen med 1-0. Men Torpshammar är ju bra så de kom igen och det med råge. Det lönar sig att träna............Jaja inga sura miner på killarna och det är bara att gratulera motståndarna.

Nu är jag livrädd att jag ska få en till skitnatt men har tagit en GT så jag lugnar nerverna. Ska spela lite nu och sen hopp i säng.....och hoppas få sova   

Av Anki - 16 augusti 2016 22:22

Ja ikväll så var det nervöst så man hade både handsvett och hjärtklappning. Men de svenska fotbollstjejerna fixade det med bravur och nu blir det final på fredag mot Tyskland eller Canada. HEJA SVERIGE  !!!


   

Så för att lugna nerverna så kokar jag lite saft   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards