Alla inlägg den 7 augusti 2016

Av Anki - 7 augusti 2016 22:23

Ja Lena fick komma hem i går em eftersom det är för riskabelt att operera en inflammerad gallblåsa. Så i dag var vi till skogen och plockade blåbär när Benny klippte och kritade på Hasselbacken. Det blev några liter och jag ska testa att torka lite blåbär då det är bra för njurarna. Lite oroligt är det då jag har försämrad njurfunktion i nuläget. Hallon och 

svartvinbär har jag också plockat lite eftersom.

När vi åkte förbi änderna så sa Lena att hon hade läst i Svensk Jakt att man kan göra flottar till änder bl.a som de kan sitta på och sola och som ungarna kan sitta på så att de kommer undan gäddor t.ex. 

Så när vi hade plockat  några liter blåbär, åkte vi hem och tillverkade en flotte som vi sen lade ut i bäckfåran. Det tar väl några dagar innan de inser att det inte är något farligt, men det ska bli spännande att se hur de reagerar på den. 

Sen kollade Benny på lillklipparen och det var tändspolen (tror jag) som måste bytas. Han tog med sig drivremmen till åk-klipparen också och skulle fixa en ny. HOPPAS att han fixar det i morgon. Jag blir tokig när gräsmattorna ser ut som de gör nu......riktigt ovårdade   Nu ska jag äta en räkmacka och försöka hålla mig vaken och kolla på fotbollen 23:50. 

Pappa skulle ha fyllt 93 år idag......min älskade pappa   Saknar dig än   

Av Anki - 7 augusti 2016 00:33

Njae.....nu är den stora frågan hur jag ska orka se de svenska damerna spela fotboll 03:00. Jag är så himla trött så jag måste snart sova. Ska ställa klockan och hoppas att jag är pigg då igen. Åtminstone så pigg så att jag orkar vara vaken och se matchen. Japp jag gör ett försök men annars så spelar de ju oavsett om jag är vaken eller inte     


Heja Sverige och god natt   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards