Alla inlägg under maj 2019

Av Anki - 31 maj 2019 18:37

Ja det blev flera timmar därute. Jag köpte faktiskt ett par skor för mitt presentkort. Och så käkade vi lite. Har inte en aning om när han från grannsockna behagar att dyka upp så nu måste jag hitta på något att pyssla med en stund. Det är så otäckt att vara hemma nu........jag liksom känner henne fast hon inte finns här.   

Av Anki - 31 maj 2019 10:54

Vaknar och tittar nedanför sängen..........och det ligger ingen hund där och väntar på att jag ska kliva upp........

Hur jävulsk mycket gråt finns det??   

Har i alla fall bestämt med Pontus att vi ska ta en sväng i Birsta idag eftersom jag inte vill vara hemma..Har tvättat sängkläderna nu och sen ska jag väl åka till Kvissleby och plocka upp honom. Mammas lillhjärta, han bryr sig han   

Av Anki - 31 maj 2019 10:42

En sorgens dag när jag inte orkade vara hemma. Så på fm åkte jag in till Bergsåker och Hattparaden. Dotter och barnbarn var ju med i vanlig ordning, och så var Hasse också där. Så jag fick tänka på annat än Lady....Det gick ju bra för Mia, hon placerade sig tvåa i vackraste klassen. Mira blev uttagen men inte placerad på prispallen. Herrarnas förstapris kneps av en klasskompis till Sundin och mig. Och så tittade jag på Lenas Ida som red två monté-lopp, tvåa i det första, och det andra oplacerad.

   

Sen åkte jag ut till älsklingen. Vi var och åt och sen gjorde jag ren golvmattorna i Forden innan jag åkte hem till tystnaden........

Av Anki - 31 maj 2019 00:31

 

Av Anki - 30 maj 2019 23:39

Jag vet att jag gjorde det som var bäst för Lady, men orkar snart inte med mig själv.......såå himla jobbigt. I fjol när Smilla fick vandra över regnbågsbron så hade jag ju Lady fortfarande, men nu har jag ingen hund kvar att ge min kärlek. 

Och vem ska jag prata med på mina prommisar?? Jag flyttade hemifrån när jag var sexton och sen dess har jag alltid haft hundar.........

Av Anki - 30 maj 2019 09:00

Undrar om hjärtat kan brista? Just nu känns det så. Och så ångesten över om jag gjorde rätt? Men jag antar att en veterinär inte tycker att man ska låta en frisk hund somna in på hans rekommendation. Det vill inte ta slut på gråten. H-E kom upp i går kväll och skojade och sa att jag ser sex år äldre ut....Då är man härjad   Nu har han åkt hem igen och det är så förtvivlat tomt i huset. Smulan söker och går omkring och kurrar oroligt. 

Dessutom klev jag på en rostig spik i går när jag höll på med graven till Lady. Den gick rakt genom stöveln och in i foten. Jag kände att det gjorde ont men gick några steg innan jag kollade vad det var. Två hål, så jag måste ha trampat in den två ggr. Men det kändes inte så farligt när jag drog ut den?? Det blödde nästan ingenting och jag har himla ont nu så jag får väl hålla kollen....

Av Anki - 29 maj 2019 16:18

Ja idag fick lillhjärtat somna in. Det blev en chock även om jag nog visste att det skulle bli så illa. Just nu känns det som om jag inte orkar leva själv men det går ju över, det vet jag. Tårarna bara sprutar nu.........

Sov gott älskade busfrö         

 

Av Anki - 28 maj 2019 23:20

Gruvar mig enormt för morgondagen. Talade om för Jonas i kväll hur det ligger till, och att det inte ser så bra ut med Lady. Han ville att jag ringer till honom och Pontus när jag fått svar av veterinären. 


Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards