Alla inlägg under maj 2019

Av Anki - 9 maj 2019 23:55

När jag kom hem från jobbet i förmiddags så satte jag igång tvättmaskinen på studs och körde sen tre maskiner med HIF:s matchkläder. Och för att få plats att hänga dem så var jag tvungen att ta reda på Stockviks matchställ som jag tvättade i går. Vek och packade den röda väskan och ställde den i bilen. Överdragströjorna hänger ute så jag hoppas att det inte börjar blåsa i natt. Sen tog jag med mig Lady och gick en prommis upp till Vrångtjärnsvägen och lite till. 6,3 km och 9591 steg   När vi kom hem så fick jag jätteont i magen, vet inte varför. Eller så funderar jag för mycket på vissa grejer....Blev iaf himla orolig och lade mig på soffan. Kände att det lugnade sig när jag kopplade av (eller somnade då) Vaknade med katten vid fötterna och hunden nedanför mig. De måste ha känt att jag inte mådde så bra. Åt lite soppa och så åkte jag ner till västra och lämnade Stockvikstrunken. Det var bara Lena hemma och hon frågade om jag ville äta med dem när Ida och x-et kom men jag tackade nej och åkte hem direkt. 

Har fortfarande ont och är febrig men har pratat med min pussgroda i en timme så då känns allt mycket bättre. Nu ska jag göra en kakdeg och sen ska jag nog hoppa i säng. Sovmorgon i morrn men då kommer jag att vara pigg som en mört klockan sex säkert   

Av Anki - 9 maj 2019 22:13

 

Av Anki - 9 maj 2019 21:10

Ja i går när jag kom hem på em så for det en polisbil förbi här, och sen snurrade en polishelikopter runt ovanför skogen och Norrhassel. Den hade cirkulerat alldeles ovanför Sonja och Kalles hus. Jag åkte ju på fotboll jag och kom inte hem förrän 22:30 ca, så jag visste ingenting förrän i dag när nån på jobbet undrade om någon visste vad som hänt i går em/kväll. Det hade varit flera polisbilar och snurrat runt här. En stod parkerad i korsningen Hassela-Stöde-Norrhassel. Och en polisbil hade kört som en galning i Sörlindsjö. I dag var det fyra polisbilar mellan Viiforsen och Sörfors, fyra st i Hassela och så stod de efter Luckstavägen. Och en Cheva-pickup stulen i Bergsjö. Märkligt att det inte finns nån info nånstans om vad som händer. Det är iaf inte nån som gått vilse, det kan vi nog vara säker på..........

Av Anki - 9 maj 2019 20:10

 

Av Anki - 9 maj 2019 06:29

 

Av Anki - 9 maj 2019 00:04

 

De där sista två raderna är kluriga de................

Av Anki - 8 maj 2019 23:12

Var ju in med Hassels matchkläder och så tittade jag på första halvleken. Men sen blev det en sån där snabbdejt med älsklingen så jag missade andra. Och när jag åkte så var det 1-0 till Fränsta. 

Och så fick jag en snap av Pontus (Stiernström) att matchen var slut och resultatet blev 2-2. Jamen det var väl ok tänkte jag. Så jag kom tillbaks till Västhagen och hämtade tvätten och på vägen ut från parkeringen gick min Jonas och Pontus Hansson. Jag tutade, körde ner rutan och ropade glatt grattis åt dem och de vinkade tillbaks och tokskrattade. 

När jag kommer hem så ringer Jonas. Han skrattar och säger, Hånar du mig mamma?? Och jag fattar ingenting....

Tills han säger att de hade matchen och det stod 2-1 till HIF. Då råkapar Jonas deras forward och det blir straff till Fränsta.....som gör 2-2     Mäh....så tokigt det kan bli när man inte hänger med i svängarna   Men då förstod han mitt beteende och vi kunde skratta åt psykaren mamma.....Skulle ju ALDRIG NÅGONSIN håna mina barn !!     


Av Anki - 8 maj 2019 17:50

Skulle behöva köpa en ny dator innan den befintliga lägger av helt. Plus att jag skulle vilja köpa lite kläder inför sommaren. Men det får jag nog också skjuta på ett tag. Bilen är typ som en "sparbössa" nu.....dit allt "överskott" kommer att gå.........

     

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards