Alla inlägg under maj 2021

Av Anki - 31 maj 2021 21:05

 

Av Anki - 31 maj 2021 20:25

Killarna och Emma kom upp och morsdagsfirade mig i dag eftersom jag jobbade i går em. Himla mysigt och jättefin blombukett fick jag. 

Det blev lite fnissigt när Jonas presenterade sin växtbaserade middagstallrik. Pontus såg ut som om han sett ett ufo eller något annat    Men sen kom mobilen fram   

 

Av Anki - 30 maj 2021 23:37

Fick den här videon via fb och gråter så klart floder. Älskar er också   

Av Anki - 30 maj 2021 22:36

Ja trots jobbhelg så har det varit himla trevligt. I fredags var vi och åt på Brokrogen. Sov i Timrå eftersom jag hade fm på lördag. På lördag efter jobbet var det blysula på gasen hem och fixa för grillning med gäster. 

Sen åkte vi till Hassela på cruising. Det var enormt mycket bilar och jag träffade lite gamla bekanta från Fränsta, Hassela, Bergsjö och Matfors. Så det var himla nice. När vi åkte hem så följde "Nutte" och Anita med hem och fikade. Snacka om omväg från Älandsbro.......

I lördags morse var Jimmy L hit och kapade ner storstubben vid garageuppfarten. Världens snällaste kollega !! Och den var det så mycket spik i så han kunde inte dela upp den som han hade tänkt. Men nuemas problemas....jag ringde Hansa som kom som ett skott med lilltraktorn och körde bort delarna. 

Och i dag har jag gjort ett kvällspass. På hemvägen stannade jag hos David S och hämtade 10 kg nötkött som jag har packat i frysen nu. Jag fick en hemgjord falukorv på köpet som han ville att jag skulle testa. Häftigt ! Det får bli darling som betygsätter den eftersom jag inte är så förtjust i korv...........

Trött men nöjd med helgen ska jag tvätta håret och landa en timme innan sängen. 


Av Anki - 29 maj 2021 12:06

Fniss, ja den här hibiskusen har inte förstått att den bara är ett litet skott fortfarande. Tredje blomman på kort tid   

 

Av Anki - 28 maj 2021 09:31

Ja när jag skulle göra kväll så var det -4 ute så blommorna var riktigt i fara. Plockade in blomlådorna till vardagsrummet och alla amplar, krukor och allt som är oplanterat täckte jag över med ett duntäcke. Och ser ut som om allt har klarat sig. Var upp och kollade temperaturen vid 01 och då var det -6. Den där globala uppvärmningen den har nog missat att det snart är juni..........

Nu ska jag åka till frissan, hej hopp   

Av Anki - 27 maj 2021 23:21

Av Anki - 27 maj 2021 23:18

Maj våt och kall, fyller bondens lada all.  

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards