Alla inlägg under juni 2022

Av Anki - 30 juni 2022 23:26

Sent i tisdags kom hon hit. Tjejen med Sune-Id. Otroligt duktig hund och en bra hundförare. Tufft som f*n blev det. Ett sök i snårig, buskig terräng och Sune jobbade snabbt och effektivt. Och jag trodde att jag skulle dö   Jag gick en bit efter dem som tur var, så att det inte hördes hur jag flåsade. Hade svårt att hänga med men är ju så jäkla tjurig så att jag vägrade visa att jag var helt slut. Stäng av känslor/trötthet/onda knän och bara gå kärring...........

Sune markerade färska spår men vi hittade ingen kattfröken.. Kände ändå ett visst lugn, vet inte varför. 

I kväll så fick jag ett meddelande från sierskan att Smulan ligger och trycker under en röd lada/uthus och inte vill gå hem. Och det finns ju några stycken häromkring............Jag vet inte om jag tror eller inte men har ändå lugnat mig lite, är inte hysterisk längre. Saknar min älskling enormt men vet att jag inte kan påverka ett jävla dugg. Och att gråta mig helt slut gör inte att hon kommer tillbaks. 

I går var Helene och jag till Birsta på en liten shoppingrunda men det var bara hon som shoppade. Jag lade undan ett par ECCO-sandaler till jobbet, som jag hämtade idag.

Ledig i morgon och det behöver jag verkligen nu. Ska sova ut i morgon bitti.....hoppas jag   



Av Anki - 28 juni 2022 20:18

Exets sambo lägger lite tarotkort på fritiden så jag hörde med henne om hon inte känner nån som kan "se" om Smulan lever . Så hon bad sin mentor om hjälp. Och båda har fått samma tecken. Att hon lever och är ute på äventyr och söker efter en kompis. Kanske Sheeba som var här?? Jag hoppas av hela mitt hjärta att det är så. Så i kväll är Sund-Id på väg hit från Ö-vik. Vi får se hur det går, hon har betonat att hon inte kan garantera att söket lyckas. Men då har jag gjort som står i min makt att hitta henne. Har så ont i magen nu så jag knappt kan röra mig...........

Av Anki - 25 juni 2022 17:05

Mitt älskade hjärta, min Smulis är försvunnen sen två dygn. Jag har sökt överallt och varit till sommarstugorna här nere och frågat men ingen har sett henne. Tårarna rinner bara jag tänker på henne. Jag kan ta att hon är död, bara jag vet vart hon finns så jag kan få hem henne. Hon är ju det käraste jag har, mitt allt på jorden   Har kontaktat en kvinna som ev kan hitta henne. Håller tummarna nu. Jag betalar vad som helst för att få veta var hon är................

         


Av Anki - 22 juni 2022 19:54

Tip tap

Av Anki - 19 juni 2022 21:41

I dag kom killarna och käkade den försenade morsdagsmiddagen. Jag grillade fläskfilé och kycklingspett och till det sallad och potatisgratäng. Kaffe, glass och melon till efterrätt. Jonas hade lite eftersök på vart kycklingen kom ifrån, eftersom han inte äter vad som helst   

Det hände en grej när jag grillade.....som jag aldrig kommer att yppa för en levande själ.....  

Skulle ha röjt gräs men fixar det inte pga pollen. Och gräset är ju kvar på tisdag kväll också när jag kommer hem   

Av Anki - 19 juni 2022 16:13

Nu måste det vara extremt mycket pollen, typ björk. Så fort jag är ute så får jag nysanfall och det sticker i halsen. Skulle köra med trimmer/röjsåg men gruvar mig för att det blir surt efter. Jaja vi får väl se, sa blinda Sara..........  

Åkte en sväng till Birsta och hämtade ut smärtstillande/inflammationshämmande för knät . Och så köpte jag en skarvkoppling till vattenslangen och beställde solbrillor på Synoptik   

Av Anki - 16 juni 2022 21:32

Allt växer så det knakar nu. Klippt gräset i kväll så jag inte får spunk om jag inte hinner till  helgen. Och fick så klart åka ner till Lucksta och fylla upp en dunk med bensin. Skulle behövt köra med röjsågen också men nu tog orken slut   

Av Anki - 15 juni 2022 11:28

Min åkklippare har inte funkat så bra de senaste tre åren. Så idag har jag beställt knivar till den. Själv är bästa dräng heter det ju...... Klipparen är så gammal så att det var beställningsvara. Får den nästa vecka och då ska den ju bytas också. Får se om det är nån som har tid att hjälpa mig....  

I kväll är det matchdag HIF är i Viskan och Stockvik på Kustänget. Jobbar kväll och hade planer men det känns inte ok längre. 

Önskar alla en mysig lill-lördag     

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards