Alla inlägg under juli 2023

Av Anki - 31 juli 2023 22:38

Var till Birsta och köpte penslar, nya rollar, mer maskeringstape m.m Köpte en matta, bord och lite fejkväxter till det färdiga rummet.  Till Jonas och klippte honom eftersom han ska ner till Holland en sväng. Kokat hallonsaft och putsat fönster. Mådde inte så bra ikväll så får ta tag i målningen i morgon igen. Satt därinne och begrundade mitt verk förut, och filurar på om jag ska investera i en luftvärmepump i den delen av huset oxå. Då har jag tre pumpar och värme i hela huset sen. Ska ringa till killarna i Timrå i morgon och be om prisuppgifter tror jag. Orkar inte med vedeldningen längre. 

Sålde ju Pontus Saab i söndags och kränger nog kanske min "lilla blå" också. Fick positivt svar av biluppköparen förut. Dumt att ha en bil stående som mest bara kostar pengar och tar plats. 

Just nu vrääääker regnet ner, värsta skyfallet. Tidig kväll så är man pigg i morgon bitti......


Av Anki - 31 juli 2023 00:18

Före och efterbilder av det första rummet i mitt semesterprojekt. I går när jag målade andra strykningen tänkte jag att jag orkar inte göra klart.........Men det gjorde jag. Bara fönstret och golvsocklarna kvar att måla men jag hade inte rätt penslar och så var det orken som inte räckte hela vägen. Så i morrn åker jag och köper penslar och gör klart. Förra veckan var jag till Skedvik och köpte ett skåp som passar perfekt, men det var ett helvete att köra Harvsvägen med ett skåp med en glasskiva på. 10 km/tim. I dag började jag att förbereda målningen av Pontus rum. Har ju två veckor kvar av semestern så det borde jag fixa.........  OMG vad jag har kastat grejer och burit möbler......Men det går under träningspass   Passade på i pauserna att rensa frysar och koka saft och sylt också. Är faktiskt rätt så nöjd med mig själv   

     

Av Anki - 31 juli 2023 00:12

Köpte äntligen en ram och fick upp fotot på mitt hem..........  Nja, det är ju dock lite större nu, utbyggt åt två håll .  Men ändå ett himla fint kort som jag fick låna av Mona, som bodde här när hon och Kjell växte upp. Huset är det i mitten   

 

Av Anki - 28 juli 2023 00:02

Tog faktiskt sovmorgon i morse. Men sen tog "bokstäverna" över. Rensade ur två frysar och "hittade" en j*a massa bär, ca 10 kg olika sorter..... Tinat och kokat bären till saften, syltbären kokas i morgon. Men fick ju söka flaskor och burkar som jag diskat och steriliserat innan de fylls. Ner till byn och inhandla socker........

Tittade på fotbolls-vm Australien - Nigeria, och så började jag äntligen att måla väggarna i Jonas rum. Tungmålat like hell men bara å köra på. Upp och ner på stegen och krypa efter golvet efter socklarna..............Helt slut och kladdar färg överallt på mig själv   Värre än ett barn........ Allt i möbelväg har åkt ut utom soffbordet. Tänkte sälja det på Marketplace men skrev att jag skänkte bort det. Det gick en halvtimme så fick jag svar. Det kom en kille som dessutom höll på med bilförsäljning. Och här finns det ju tre st till salu så han skulle höra av sig i morgon. Jag fick ringa till Pontus och säga att jag har sagt att hans Saab är till salu   Tokslut men skitnöjd med dagen   Trött?? Ja men lite då......  Det kanske blir som i journalgrodan..............

 

Av Anki - 27 juli 2023 01:30

Men hur orkar folk se sånt????? Tittade en halvtimme och sen gav jag upp. Vilket skit !! Typiskt svensk humor..........eller så har jag himla taskig humor??  

Av Anki - 26 juli 2023 23:27

På kortisonkuren. Mår inte så bra när jag tagit tabletterna men kör på.Det kanske ska vara så??  Pratade med Jonas förut som också hade varit till samma läkare. Han hade bestämda åsikter om honom och hade ringt till hc och sagt att han vägrar gå till den läkaren. Går inte in på detaljer.....Idag var jag till regionhälsan för provtagning efter vaccinationen. Och innan jag var dit så var jag till Rusta och köpte en lampa som Helene och jag spanade på i måndags. Och så köpte jag mer väggfärg. En annan nyans än de 3 jag redan köpt......    Svårt när man inte kan bestämma sig.....  Men jag har ju ett rum till å måla......

En dinnerdejt hann jag också med innan hemfärd till skogen    Energitapp totalt i kväll så jag tar nya friska tag i morgon   

Av Anki - 26 juli 2023 21:42

Älskar den här låten. R.I.P Sinead O'Connor

Av Anki - 25 juli 2023 23:46

Hade tid på Hc Mfs idag. När jag kom dit så ville de göra ett ekg först. Hade väldigt oregelbunden puls så sköterskan sa att jag skulle säga det till läkaren. Men jag tänkte att det ser han ju så jag sa inget. Man får ju inte säga det jag tänker så jag är tyst........   Fick sätta mig på en pall i hörnet av läkarens rum. Han frågade varför jag sökt och jag svarade. Och han sa att jag skulle dra upp tröjan så han kunde lyssna på mina lungor. And I did it....Han gick tillbaks till skrivbordet och mumlade att det var väldigt "pipigt" i mina lungor. Och att han skulle skriva ut väldigt stark medicin mot min hosta och infektionen i lungorna. Som jag skulle ta i fem dagar, och om jag inte mår bättre om en månad skulle jag höra av mig igen. Ingen sänka eller nåt annat prov??? När jag sa att jag ju har 24 % för många hjärtslag/minut sa han att jag skulle öka mitt intag av metroprolol. Inget inskrivet i journalen?? Och så bad jag att han skulle förnya receptet på canderartad (hjärtmedicin) Vilken styrka har du säger han? Och jag svarar att det har jag ingen aaning om. Jag får väl kolla då säger han......?? Yes it´s you that´s the doctor.......  

Jag löste ut min medicin och kollade när jag kom hem. Har fått jättestarka kortisontabletter, 5 ggr starkare än en normal dosering. Som jag då ska ta i fem dagar. Biverkningar = inflammation i bukspottskörteln m.m. 

Tog tabletterna och efter en stund så mådde jag skit på ren svenska............Ringde efter Lena och de kom upp en sväng och fikade. X-et berättade att han hade ringt och skällt ut hc/och den läkaren för nån dag sen.............Lena hade en knöl i bröstet och han hade skitit i att skicka remissen till mammografin.........Bra med billiga läkare från utlandet...................Jag kommer att köra kuren och avvaktar resultatet..........Kommer säkert att ha inbillat ont i magen nu i nån vecka. Verkan av medicineringen ökar efter första veckan och sitter i nån vecka..... Tacksam över människor/vänner som finns när det krisar  

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards