Alla inlägg under december 2016

Av Anki - 31 december 2016 21:53

Det har ju varit rätt så hyfsat väder idag. Så först fixade jag lite ved och sen gick Lady och jag nästan upp till Vrångtjärnsvägen. Och när vi kom hem så grusade jag  backen upp till mig som var riktigt isig. Vi var ute över två timmar. Sen visste jag inte om jag skulle köra Pontus till stan så det blev lite långväntat. Men han åkte med Benny och Lena så då började jag med maten. Och då ringde Gabbis, en människa med ett hjärta av renaste guld och sa att jag var välkommen upp till dem om jag ville. Det fanns mat så att det räckte sa hon. Blev så rörd så att jag börade gråta, är inte van att nån bryr sig. Hon ville inte att jag skulle känna mig ensam.  Jag sa att jag skulle äta hemma iaf men sminkade mig och bytte om. Och när jag hade ätit så blev jag sittande i soffan och sen orkade jag inte åka. Har tänt ljus överallt och slagit upp ett glas bubbel. Plockat upp kameran och satt batteriet på laddning. 

Om fem månader vid den här tiden är vi tillbaks på Kreta. Längtar enormt nu. 


Av Anki - 31 december 2016 12:47

Vill önska alla mina läsare en trevlig nyårsafton och ett

   


Här blir det hundarna, katten och jag som vanligt och att glo på TV:n. Lagningen av hörntanden som tandläkaren gjorde i november, lossnade också nyss så att det är himla obehagligt och vasst.........


Av Anki - 30 december 2016 21:57

Sovit typ bara nån timme i natt. Hosta och ont i magen, trodde ett tag att jag skulle få magsjuka. Så det var lite motigt att kliva upp ur sängvärmen i morse.. Sen skulle jag ju till Birsta en sväng och på vägen dit gjorde jag en riktig tavla. För att göra en lång historia kort så parkerade jag bilen i en backe, klev ur, lämnade bildörren öppen, bilen gled på isen och dörren hakade i en stolpe........Så överdelen på bildörren böjdes ut ca en halv dm. Ringde till svågern i Granloholm och han fixade till dörren åt mig. Sen var jag på Media Markt och köpte min julklapp, och sen snabbhandling på Matforshallen och hem eftersom jag hade lovat att klippa Pontus. 

Första gången på länge som han var helnöjd   Men nu har jag studerat hur jag ska klippa för att få "lutningen" bak och samtidigt behålla styrseln framåt. Och det får inte vara ett enda hårstrå som felar på den herrn.......

Se åt vi lite gott innan han åkte hem, jag hade köpt lövbit. Jag blir så lycklig när han vill sitta och surra några timmar och vi lyssnar på musik som förr.

Har anammat ett gammalt talesätt nu och det är Tiga är guld, tala är silver............men jag bara tiger, det är lugnast så. 


 

Av Anki - 29 december 2016 23:42

Nu har mina grannar åkt till fjällen. Vet inte hur länge men de har i alla fall lämnat katten ute. Ingen mat eller tillsyn, ingenstans att gå in har han. Inte ens utelampan har de tänd. Det kan inte finnas många hjärnceller hos såna människor.......eller har jag fel? Det är ju inte första gången och jag vet ju att han kryper in under mitt hus eller ner i isoleringen på lon. Och så får den mat och vatten av mig. I fjol var det -30 när de lämnade honom ute och var borta i en vecka. Nu är det ju i alla fall hyfsat väder. 

Varför har en del människor djur ?!!? Helt IQ-befriade är de......

Av Anki - 29 december 2016 16:23

I natt hostade jag så att jag trodde att jag skulle bli tokig ! Fick kliva upp och sätta mig flera ggr i köket. Hostade trots att jag pallade upp mig med kuddar. Men det som inte dödar, det härdar sägs det. 

Pontus undrade i går om jag orkar klippa honom innan nyårsafton och det är ju klart att mamsen fixar det. Är bara så himla nervös varje gång jag klipper honom eftersom han ska ha frisyrklippning och är jättenoga med hur det ska se ut....

Trodde att han skulle höra av sig idag men det var pappa Benny som ringde och funderade om han hört av sig. Ja,ja vi får se om tiden han fick i morgon em passar. Jag ska till stan i morrn och vill åka när det är ljust. 

Hade bestämt att jag måste ut och få frisk luft i dag så jag tog med mig Lady och gick uppöver. Det blev nästan 4 km men det kändes som om det satt en igelkotte inne i bröstet när jag gick och andades. Hur som helst så var det jätteskönt att få röra på sig och det var lagomt varmt/kallt också.

Damen i fråga gjorde en utflykt mitt på dagen i dag också. Jag vrålade och visslade i pipan men det tog en bra stund innan hon behagade dyka upp.......precis när jag tänkte ta bilen och göra ett sök. 


    


Av Anki - 28 december 2016 21:06

Först fylla på mat åt fåglarna (och ekorrarna). Sen bar jag upp fyra kassar ved och bytte om till respektabel klädsel.

Ut till Birsta där första stoppet var Media Markt. Jag kollade lite på olika systemkameror och fick prata med en jätteduktig kille. Han visste vad han pratade om och det uppskattar jag. 

 

Den här bilden tog jag i förrgår kväll med min nuvarande Samsung NX10. Men den är svår att hitta objektiv till så därför ska jag byta märke. Nikon eller Canon blir det. Jag är ju lite Nikon-fan men jag skulle få bra pris på en Canon plus två objektiv så jag får se hur jag gör

Av Anki - 28 december 2016 10:51

Skulle göra upp eld i kaminen i morse. Gjorde som vanligt, lade in papper, stickor och ved och tände på. Och när det hade brunnit ett tag så skulle jag lägga in mer ved och slå på fläkten. Men jag hade inte lagt vedklamparna riktigt så högen välte och var på väg ut ur kaminen när jag öppnade luckorna. Satte på mig en handske för att kunna flytta in vedklamparna.........och då började det att brinna i handsken. Men jag fixade biffen och det blev lugnt. Lite stressad blev jag nog där ett tag.

Förkylningen håller kvar sitt grepp och nu har jag fått en jävla hosta också. Och ett bautamunsår som är under uppbyggnad. Har haft en tub Anti men den gav jag till Pontus. Så nu smetar jag in överläppen i zinkpasta och vätar på att eländet ska spricka upp.....Men i dag måste jag åka och handla bl.a kattsand. Smulan som högst sällan har gått på kattlådan, gör det varje dag nu ? En liten påse kattsand har räckt i två år förut men inte nu längre. Det är så synd att hon inte ska kunna vara ute pga att grannens katt tycker att han har sitt andra hem här......


Ha en bra dag därute   


Av Anki - 27 december 2016 16:55

Och jag kan inte åka dit eftersom jag är så förkyld. Vill inte riskera att hon blir smittad, även fast hon har vaccinerat sig.

Så det får bli en annan dag. 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards