Direktlänk till inlägg 28 december 2016

Började brinna i handsken.......

Av Anki - 28 december 2016 10:51

Skulle göra upp eld i kaminen i morse. Gjorde som vanligt, lade in papper, stickor och ved och tände på. Och när det hade brunnit ett tag så skulle jag lägga in mer ved och slå på fläkten. Men jag hade inte lagt vedklamparna riktigt så högen välte och var på väg ut ur kaminen när jag öppnade luckorna. Satte på mig en handske för att kunna flytta in vedklamparna.........och då började det att brinna i handsken. Men jag fixade biffen och det blev lugnt. Lite stressad blev jag nog där ett tag.

Förkylningen håller kvar sitt grepp och nu har jag fått en jävla hosta också. Och ett bautamunsår som är under uppbyggnad. Har haft en tub Anti men den gav jag till Pontus. Så nu smetar jag in överläppen i zinkpasta och vätar på att eländet ska spricka upp.....Men i dag måste jag åka och handla bl.a kattsand. Smulan som högst sällan har gått på kattlådan, gör det varje dag nu ? En liten påse kattsand har räckt i två år förut men inte nu längre. Det är så synd att hon inte ska kunna vara ute pga att grannens katt tycker att han har sitt andra hem här......


Ha en bra dag därute   


 
 
Jess

Jess

28 december 2016 12:15

Hoppas du blir frisk snart och att grannens misse håller sig undand så din misse kan vara ute.
Gott Nytt År

http://www.snabbfilen.bloggplatsen.se

Anki

28 december 2016 12:19

Tack :-) Och önskar dig också ett Gott Nytt År.

 
Inger Nilsson

Inger Nilsson

28 december 2016 16:04

Hej Anki!
Tur att du klarade av elden med handsken. Jag har också två kaminer och en vedspis att elda med. Det är ett jädrans släpande på ved. Men spisvärme är skönare än elvärme. Elvärme behövs ibland också. Jag har tre kattsyskon som är nio år och är mitt stora sällskap. De är verkligen sociala och bjuder på lustiga infall ibland. Jag blev ensam 2005 . Då gick min sambo bort. Vi fick trettio år tillsammans. Det blev väldigt tomt. Tur att man har barn och barnbarn att glädjas åt. Hej från Inger och Ett Gott Nytt År

http://tremissar

Anki

28 december 2016 21:04

Ja det är ett himla bestyr med veden, men som sagt den är ovärderlig. Jag har också en kattprinsessa. Hon är 7 år och väldigt speciell. Jag/vi leker kurragömma på kvällarna :-)Och så har jag två Golden Retriever-damer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - Måndag 15 april 23:01


 

Av Anki - Söndag 14 april 15:46


 

Av Anki - Lördag 13 april 13:29


 

Av Anki - Torsdag 11 april 19:59

Vem/vad  det är som håller dig i ett järngrepp?? Vill åka bort nånstans........... ...

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards