Alla inlägg under maj 2013

Av Anki - 31 maj 2013 23:56

Varit och tagit bort gipset och till handrehab. Skulle ju börja rehabträningen nu men kirurgen sa ett bestämt nej till det än på 4-6 veckor. Det blir en jobbig sommar, eller inte eftersom jag inte kan/får göra någonting som kan belasta handen. Det är inte så konstigt att jag har haft ont när det bara var trasor av benen i handen. En operation som var beräknad att ta en timme men tog tre....... Det skulle vara intressant att veta vad handkirurgen har för synpunkter på Matfors vc:s diagnoser. T.ex sjukgymnasten som sa att jag skulle styrketräna handen....en inkompetent idiot skulle jag vilja påstå   Om de hade skickat mig till ortopeden på en gång för två o ett halvt år sen så hade jag kanske bara varit gipsad några veckor. Tror att jag ska ställa frågan den 12 juni när jag ska träffa honom.

Sommaren har vi läängtat efter länge nu. Men hm...då har man förträngt att man ska klippa gräs några timmar varje vecka, rensa ogräs öööverallt, blodsugande myggor i massor, knott, fästingar, feta bromsar som hugger vilt, getingar, ormar...

Och så är det ju som så att vi kan sitta ute och äta, mysa i solen, bada,promenera och cykla i vår underbara natur, äta massor med glass.....klart som fan att vi älskar sommaren. Flummar jag nu?? 

              


Ha en riktigt trevlig sommar !!





Av Anki - 14 maj 2013 17:21

Det var ett tag sen jag skrev här nu. Dels p.g.a att jag bara kan skriva med vänster hand och så har jag så jävulskt ont i ryggen så att jag inte kan sitta nån längre stund. Som grädde på moset så gör det skitont i höften, benet och foten och så domnar alltihop....I handen är det väl helt normalt att det gör ont ett tag efter operationen. Målat köksluckorna har jag iaf gjort och är väl rätt så nöjd. Trodde nog att det skulle bli lite mer gråblått men helt ok ändå. Nu håller jag på att kasta in ett vedlass (traktorvagn) till vedbon, och pysslar lite med att klippa hallonsnår med en sekatör   Jag har ingen röjsåg och även om jag hade en så går det inte med en hand ändå. Parat Smilla har jag också gjort. Absolut sista chansen nu och håller tummar och tår. Fotbollssäsongen har startat och det har gått jättebra hittills, fem matcher och en förlust   . Lägger ut lite diverse bilder.

           

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards