Alla inlägg under september 2016

Av Anki - 30 september 2016 23:20

Åkte till Birsta eftersom jag skulle ha bl.a en säck solrosfrö vilket de har till bra pris på Coop. Slut.....Åkte till  Granngården som var 120 kronor dyrare. Där handlar jag inte !! Ok....in på boa och handlade vin inför lördagens kräftfest och div andra avstickare. Coop i Nacksta hade också slut på solrosfrö...........har hela stan köpt fågelmat?? Skulle ha åkt på Dollar men nu får de klara sig tills på måndag. Och Ica Matfors tar 249, jävla ockrare...!! Det finns ju fortfarande flugor och kusar.........Har gjort en kycklingpaj till i morgon då vi ska äta kräftor, men Pontus äter nog helst inte kräftor så då får han paj. Benny, Lena och jag ska fixa ved på dagen. Har varit och matat grannens katt eftersom ingen är hemma där som vanligt och de inte ser till att han har mat och vatten...Han jamar och är så gosig när han får mat, kurrar oh gosar.........Tittar på en film och ska snart göra kväll.


  



Av Anki - 30 september 2016 01:18

Ja säger det igen, hjärnan är en märklig tingest. I går kväll åt jag en massa godis trots att jag vet att jag mår illa av det. Och mycket riktigt så vaknade jag vid 03 och mådde illa. Vet ju hur jag funkar så på med morgonrock, reflexfleece och stövlar och ut och promenera............Kallt var det också....ca plus/minus noll. Var ute och gick i ca 45 minuter och sen fick jag sitta och sova......Tack och lov så har det ännu inte kommit någon bil på mina nattvandringar......

I kväll har jag bara druckit kaffe och egengjort bubbelvatten. Men när jag ska göra kväll så kommer hjärnspökena och oron. Så nu sitter jag och tittar på hockey när klockan är 01:30. Och stickar sockar i storlek 46   Ser verkligen fram emot helgen med huset fullt av folk. Ska till stan i morrn så jag skulle behöva sova åtminstone tre timmar.............


   

Av Anki - 29 september 2016 16:44

Märkligt höstväder vi har? Det har varit tokvarmt hur länge som helst. I natt var det frost och på förmiddan så bar det riktigt ruskväder. Jag åkte upp till vävstugan för att väva klart mattan och när jag varit där nån timme så kom Eva-Britta, Kerstin och Ulla också. Och efter ett tag så började det tokblåsa och regna. Jag tyckte att jag hörde åskan men de andra sa att det var vinden. Men rätt som det var så blixtrade det och small rejält. Shit vilken tur att jag precis var klar eftersom jag inte hade dragit ur varken datorn eller Tv:n. Men nu har det lugnat sig och jag har gjort upp eld inne i kaminen. Hundarna har ätit och varit ute så nu är det bara jag som ska hitta på något. Längtar till helgen när killarna, X-et och Lena kommer och vi ska äta kräftor, paj, grillat m.m Och kanske dricka något gott till......


     

Av Anki - 29 september 2016 00:44

Japp nu har jag pressat mig till det yttersta, och är trött som en gnu.........hoppas att det funkar. Stängt av ljudet på mobilen just in case......


   

Av Anki - 28 september 2016 21:08

Segade på och fick inget vettigt gjort så jag tänkte att jag åker ut till Granngården i Birsta och köper en ny fågelmatarställning, eftersom de hade bra pris på dem nu. Tänkte att då kan jag väva när jag kommer hem igen. Men när jag var halvvägs till stan så ringde Benny och frågade om jag kunde ställa upp på travparkeringen från kl 16. OJ vad stressigt det blev helt plötsligt !! Full fart till Birsta och sen hem och ge hundarna mat och rasta dem, kasta i mig två mackor och sen iväg igen. När vi gjorde kväll så åkte jag till Kvantum i Nacksta och köpte grillade kamben till middag. 

Och nu har jag ätit och känner mig helt slut. Dessertmästarna, kaffe och en kexchoklad nu. 

Till sist ett litet smakprov på travfolks parkeringsteknik.........man säger till dem var de ska ställa bilen men..........

 


Av Anki - 28 september 2016 10:14

Hjärnspöken och andra.........Gick och lade mig, tittade lite på TV:n i sängen och sen skulle jag försöka att somna. Men det tokregnade och blåste och så började jag att oroa mig för grannens katt eftersom de inte var hemma i vanlig ordning. Men jag lade ut mat på logen här i går kväll så jag vet ju att han får mat och vatten. Men bara tanken på hur de behandlar honom får mig att må dåligt. Och det är grävlingar, rävar och andra rovdjur som stryker omkring här runt husen. 

Ja sen slumrade jag då till sist........tills jag fick en snapchat från Jonas. Kollade på den och det var inget helt ok. Höll precis på att somna (då var klockan 02:30) när mobilen ringer. Tittar inte vem det är..........man blir ju alltid så rädd när det ringer den tiden. Men det var bara nån som var pratsugen.....suckar ?? Jag vara en god lyssnare i en timme men sen sa jag att jag måst gå på toa. Sen var det kört med att kunna somna igen. 

Men ska försöka att väva klart i dag och så tänkte jag eventuellt åka in och kolla på matmarknaden på torget en sväng. 

Av Anki - 28 september 2016 00:12

Har inte så mycket att tillägga i kväll. Skulle börja sköta kosten och har smockat i mig en halv påse Marianne......

Men nu säger jag god natt och håller tummarna att hjärnspökena lämnar mig i fred i natt. 


   

Av Anki - 27 september 2016 19:11

Har huggit ett gäng vägpinnar idag och varit och vävt i två timmar. Nu är det kanske bara 1 ½ timmes vävning och sen är mattan klar. Tycker inte ens att den blir fin jag..............Sen skulle jag ju bättra på färgen på hallpanelen och det blev en total katastrof. Färgen stämmer inte alls och så är det ju träbets så den täcker ju inte alls det gamla. Jag fattade ju inte det när jag köpte den men det borde de ju ha gjort på färgaffären........Har blivit medbjuden på dans på fredag och har ingen lust eftersom vi ska äta kräftor och fixa med veden på lördag. Har blivit tillfrågad några gånger förut och det har alltid krockat med något annat. Gruvar mig som fan att ringa och tacka nej då jag vet att det kommer att bli riktigt surt. Läste en grej på fb för ett tag sen. Lär dig att säga nej utan att vara tvingad att uppge en orsak.........Det är konstigt att man inte bara kan säga nej utan att det ska bli så krångligt och man ska känna sig som en kriminell........

Nu blir det TV och så har jag börjat sticka på ett par sockar som jag ska byta mot en kaffemaskin. Bra byte, alltid något positivt     

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards