Alla inlägg under september 2016

Av Anki - 10 september 2016 22:03

Ja men jag må ju få gnälla här i min egen blogg. Har skitont.....nu har jag masserat in Voltaren på nedre delen av buken, druckit älgörtste..........och sugit i mig ett glas rött...Orolig som fan för vad som gör så ont men tänkte att om jag tar ett eller två glas vin så blir jag trött iaf. Har ju blivit avrådd att ta värktabletterna då njurarna inte är ok.......Och så blir jag så less på gifta män..........jag är ingen eskortfirma som man ringer till när frun jobbar........ That´s it !! Jag är ensam, men jag vill kunna visa mig med den jag träffar och vara glad och lycklig utan att bli påhoppad av nån äkta hälft. 


      

Av Anki - 10 september 2016 19:16

Vaknade och kunde knappt röra mig p.g.a smartan i buken/äggstockarna. Funderade starkt på att åka in till akuten ett tag men är ju lite rädd oxå......Och så börjar stickan att stöka på i fingret, börjar bli inflammerad...det går bra nu ??

Jaja det som inte dödar det härdar sägs det ju. Så jag tog och färgade håret först och sen gjorde jag en laddning äppelmos. Sen åkte jag ner till Västmarken med matchtrunken och Jonas fotbollsskor. Tänkte att om jag blir sämre så är det bäst att grejorna är där nere. Och sen tog jag en sväng till Ica. Tycker att det är så himla gött att de gör portionsförpackningar med bl.a melonbitar av olika sorter, och nu hade de fruktsallad lagomt för en eller två personer. När jag kom hem så hade jag tappat lusten att steka fläskytterfilén som jag hade planerat så jag tog fram köttfärssås ur frysen och så kokade jag fullkornspasta till. Och så fruktsallad med vaniljsås till efterrätt. Nu har jag varit ute i växthuset och klippt ner mina tomatplantor rätt så hårt. Såg ambulansen åkte neröver för ett tag sen med blåljusen påslagna......otäckt......Kanske gör en till laddning äppelmos så jag fördriver tiden med nåt. 


Önskar en trevlig kväll till er andra     

Av Anki - 9 september 2016 22:19

När jag köper vin så brukar jag kolla sockerhalten om jag inte köpt det förut, speciellt rosé och vitvin. Men nu blev jag så glad när jag såg ett märke som inte funnits på många år så jag glömde att kolla. Så när jag kollar på Skavlan tar jag ett glas vin (rosé)........som är äckligt sött.........  Besviken på både vinet och mig själv. Dessutom så har jag så jävulskt ont i äggstockarna igen.....När jag var på vårdcentralen för en månad sen sa läkaren att det inte var något fel men funderar så här i efterskott hur hon kunde säga det när hon inte ens gjorde ett ultraljud ???  Ja ja huvudsaken att jag får ha min 60-års baluns.........

Är så glad varje gång jag ser mamma nu då hon är så fräsch och vital. Hon bakar, pysslar med blommor och går på bingo. Önskar att jag bodde närmare..........    

Av Anki - 9 september 2016 18:07

Igår så var jag upp till vävstugan och började på en ny matta. Men var lite sugen på vissa färgkombinationer så jag funderade på en sväng till Wahlmans i Gnarp. Var dock väldigt vankelmodig men tänkte att det ju var ett ypperligt tillfälle att hälsa på mamma samtidigt. I morse hade jag fortfarande inte bestämt mig men kokade hjortronsylt som mamma skulle få för säkerhets skull. Bla, bla, bla.......svammel-Märta.....

Vid tolv ringde polare Per triggade igång mig så då packade jag påsen med svartvinbärsgelé, hjortron- och lingonsylt och hoppade i jeansen.. Men blev jättebesviken på Wahlmans då de hade exakt samma trasor som sist jag var dit. Mörkblått, grått och rött fanns inte nu heller......Plockade och plockade men det var inget som föll i smaken. Så jag köpte en rulle grå lyxtrasa och lite ljusblått. Sen åt vi på (fel pizzeria hörde vi sen) och maten var helt ok. Men vi satt på utedelen och så kom det en kille som var allt annat än nykter. Först så gick han runt och plockade fimpar i askkopparna, och sen satte han sig snett bakom mig och kollade varje tugga jag tog......och hostade så jag trodde att han skulle vomera. Gissa om jag blev nervös. Jag kunde inte äta upp och när vi gick in med tallrikarna så gick han också,,,,puh inte lätt å vara en lantlolla.....Och så var jag på boa och köpte en vinflaska.

Sen gick vi ner till mamma och fikade och pratade lite skit. Hon blev jätteglad.


      Trevlig helg   


Av Anki - 8 september 2016 20:08

Tjohejsan vad jag är lycklig för nu har jag fått in hela vedhögen......alldeles själv     

Men vet helt ärligt inte hur länge jag kommer att orka slita så här ont. Det sliter hårt på en redan trött kropp.....



 

Av Anki - 8 september 2016 16:48

Den där jävla stickan har bestämt sig för att bli kvar i mitt finger......Har nu suttit ute i solen där det blir riktigt ljust (eftersom jag ser så dåligt inomhus) och petat och pillat med en nål. Det enda som händer är att jag blir toksvettig för att det gör så ont. Läste nyss ett tips med bakpulver som jag ska testa nu.


    

Av Anki - 8 september 2016 10:00

Svamlar jag när jag skriver här ?? Ja, ja då men då bjuder jag på det eftersom jag är så snäll       

Av Anki - 8 september 2016 09:49

Den här tiden på året så vet man inte från den ena dagen till den andra om det är sensommar eller tidig höst. Och båda har ju sin tjusning tycker i alla fall jag. Infektionen i min kropp vill inte ge med sig. Blåsorna i munnen är nog det värsta då det är svårt att äta. Ändå går jag upp i vikt igen. Får bli en "vit" vecka igen snart. Alltså ägg och kyckling och inget salt eller socker. Ska en sväng till stan idag och så blir det en kamp med vedhögen.......nu är det bara några timmars arbete sen är det klart. 

 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards