Alla inlägg under september 2016

Av Anki - 21 september 2016 00:55

Ja nu börjar det bli så där så att det står skålar med tomater överallt, men i morgon (idag) ska jag göra tomatchutney tror jag. Och så ska jag bada hundarna. Vävstugan blir det också en sväng. Eva-Britta ringde förut och sa att vi skulle dra på plädväven, så då åker jag upp nån timme före så kan jag väva lite på mattan. 

Men nu ska jag försöka mig på konststycket att sova.........och det är ju inte så enkelt som det låter.....  


Good night everybody

  


Av Anki - 20 september 2016 14:30

Japp nu är lingonen rensade i alla fall. Två hinkar med lingondricka som ska stå i ett dygn innan man tillsätter sockret och två kilo i frysen. Egentligen vet jag inte varför jag gör lingondricka då jag inte dricker den själv........Men jag dricker ju inte svartvinbärssaften heller. Bra å ha   

Av Anki - 20 september 2016 10:32

Har bestämt mig för att ta tag i mina kostvanor igen. Det gick ju hur bra som hels i våras så jag borde väl kunna fixa det nu också. Mår ju inte alls bra nu och bättre kost, ingen alkohol  och mer sömn kan nog återställa balansen igen. Och så ska jag sätta fart med mina promenader igen. I eftermiddag ska jag åka och hälsa på Jonas och Emma. Det skulle jag göra igår men tiden bara sprang iväg när jag var i Birsta. Och så har jag lovat att hjälpa fotbollskillarna med att hugga vägpinnar. Få se hur det går.


      

Av Anki - 20 september 2016 01:47

Ja det må man ju säga.......mina grannar har nog tänt utelampan av misstag.......Ojojoj vilken katastrof........:'(

Av Anki - 19 september 2016 23:44

Ja man kan ju inte klaga på vädret. Dagen rullade på och jag tog mig i kragen. Tvättade matchkläderna, hängde dem ute och torkade och packade om trunken, städade bilen och putsade rutorna i den, bar upp lite av ribben som Tomas kom med igår på "lon". 

Sen var det dags att göra sig redo för en tripp till stan. Systeryster fyllde år idag. Jag hade stickat ett par sockar åt henne och så köpte jag en bukett rosor. Men innan jag åkte till henne så var jag en sväng till Birsta. Färgpatroner till skrivaren på Media Markt och så var jag in på Rusta och snokade lite. Har sett gardiner där som jag tänkte köpa men nu tror jag att jag ska köpa tapeter till sovrummet i stället. Provade en klänning på VILA (måste ju ha nåt till min födelsedagsfest) men tyckte att jag såg ut som en stoppad fläskkorv.........  Skulle till Jonas och Emma också en sväng men det får jag ta i morgon i stället.

Tycker så himla synd om systeryster. Hon hade i vanlig ordning bakat (hon skulle kunna vara med i något bakprogram) hur mycket godsaker som helst, och gjort en helt makalös tårta...............och så kommer bara jag..............Men jag tror att hon tyckte om sockarna   Ju äldre vi blir så stämmer det på låten "Den stora dagen" med Vikingarna, ingen har tid.............

Jaja nu sitter jag framför TV:n med en snarkande katt i soffan, en snarkande Golden under bordet........och en som har lagt sig i bädden i sovrummet. Har bäddat rent i sängen ikväll också så jag hoppas att jag får sova åtminstone nån timme i natt.... 


        


Av Anki - 19 september 2016 10:32

Mår ju inte allra bäst just nu....Nu när fotbollssäsongen är slut så blir det liksom så tomt. Då blir jag sittande här i skogen alldeles ensam igen och det blir bara mörkare, kallare och jobbigare. Det är mycket stök och pyssel med tvätt av matchkläder, fiket m.m men jag känner mig i alla fall behövd då. Har ingen lust med nånting nu men har egentligen massor som måste göras. En fastighet som förfaller och dessa jävla pengar som inte finns.......Kan man gå in i väggen fast man inte jobbar??


    

Av Anki - 18 september 2016 22:41

Säsongens sista match spelades i dag på Hasselbacken och det var vinna eller försvinna.....Och de vann !! Tänk om de hade spelat så här hela säsongen. Och om alla kunde ställa upp och träna åtminstone en gång i veckan. Några som satt på bänken var lite sura att de inte fick så mycket speltid, men idag förstår jag tränarnas tankegångar. Man kan inte byta ut ett vinnande team när det gäller vara eller inte vara i femman. Hoppas verkligen att de här killarna och tränarna fortsätter ! 

 

Av Anki - 18 september 2016 09:53

Funderar på att göra en äppelkaka till fotbollsfiket i kväll. Det är ingen som kommer dit och köper fika men jag kan ju bjuda killarna då det är säsongens sista match i dag.Och visa att här uppe i skogen har vi i alla fall fika som man kan köpa om man är lite småsugen.


    

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards