Alla inlägg under september 2016

Av Anki - 24 september 2016 23:11

    

Börjar fundera varför saker händer eller inte händer, och man liksom hamnat på sidan av en del grejer och inte är delaktig......Men kanske jag också ska börja att ta för mig av det som bjuds. Livet är ju ändå här och nu.......... Om ett år kanske allt är helt annorlunda. Och då har jag stängt alla dörrar...........

Av Anki - 24 september 2016 19:29

Hade planerat lite annorlunda men är rätt så nöjd ändå. Började med att hugga några vägpinnar och då kom jag på att jag skulle kapa ner buskaget utanför vardagsrummet. Tankade motorsågen och satte igång. Kunde ju snabbt konstatera att det inte var något litet projekt. Kapade, fastnade med sågen, tappade kepsen flera ggr......men till slut så var jag klar.....men då var det ju en hel massa ris som måste släpas iväg. När jag till slut gav upp så var jag så svettig så att jag fick ta av mig alla kläder och hoppa direkt in i duschen. Men nu ser jag vägen från rumsfönstret och det blev mycket ljusare i vardagsrummet. Hade ju tänkt åka upp och väva men det orkade jag inte, så jag tog och målade golvsocklarna i stället. Och nu äntligen håller jag på att fixa till lite mat. Ädelostfyllda kycklingfileer med potatisgratäng ska jag festa till det med. 


   

Ha en trevlig kväll   



Av Anki - 23 september 2016 22:25

Har ju Canal Digitals On demand och det har funkat klockrent. Tills i går kväll när jag skulle titta på nåt jag missat. Och det är stendött.! Provade att stänga av routern, modemet m.m men njet det funkade inte så jag gav upp, men förut i kväll så ringde jag till tekniska supporten. Fick börja med att dra ur nätverksadaptrarna och så sa de att jag skulle trycka på knappen på den adaptern som sitter vid routern. Hm.....det finns ingen knapp sa jag. Oj har du sååå gamla nätverksadaptrar ?? De är 1 ½ år !!! Utvecklingen går snabbt :-)  Efter lite dividerande så frågade han om adaptrarna satt i skarvdosor.....och det gjorde de ju. Jamen då får de inte kontakt med varandra sa han och jag sa att de ju alltid suttit i samma uttag....Så jag fick ändra om lite i skatboet med alla kablar och flytta på dosorna till ordinarie eluttag och då funkade det igen. Efter en stund så kom jag ju på att jag fick en apple-Tv av Jonas i början av sommaren, och när han kopplade in den så flyttade han nog om kablarna i uttagen. Och sen har jag inte tittat på TV så mycket.... Mysteriet löst och jag har har det bästa utbudet igen, både Netflix och Canal Digital Go. 


       


Av Anki - 23 september 2016 17:50

Var ut till Birsta i dag för jag har fått för mig att jag ska tapetsera sovrummet. Jag hade sett en tapet på Rustas webbsida

som jag blev lite kär i, men när jag såg den i verkligheten så tyckte jag att den såg gammal ut. Det var små rosor på en vit botten som inte var vit utan beige/vit och jag gillade den inte. Men hittade en annan som jag bestämde mig för och då måste man ju kolla så att man tar samma artikel/färg-nr på alla rullarna. Hade ju kollat på nåt annat före och då hade jag glasögonen, men nu var de inte i handväskan och inte i fickan. Jag stod och pratade med en ung kille som jobbar där och sa uppgivet att jag hittade inte glasögonen. Men det fixar jag sa han glatt och plockade fram mina sex rullar. 

När jag kom ut till bilen så kände jag att glasögonen satt på huvudet i hårburret.     Undrade för mig själv om han hade sett dem och höll god min....fniss.


    Trevlig helg önskar kattprinsessan och Vims-Märta   


Av Anki - 23 september 2016 10:15

Vad är det för fel när man inte kan sova?? Sitter uppe tills jag är så trött så att jag nästan inte hittar till sängen, men när jag lägger mig i sängen så är det helt kört..........I natt så låg jag och vred och vände på mig tills klockan var fyra. Somnade och sov till och från nån timme men ingen riktig sömn så kroppen blir utvilad. Har varit så länge nu. I dag ska jag åka och köpa tapeter och sen ska jag starta upp projektet med målning av vardagsrummet och tapetsera i sovrummet. Men just nu så är jag så himla trött så jag helst skulle vilja krypa ner i sängen. Hjärnan är en underlig mekanism eller hur?


 


    

Av Anki - 22 september 2016 21:41

Jajamensan idag fick jag en energikick och då är det bäst att passa på. Först så gjorde jag klart lingondrickan och fyllde upp den på flaskor. Sen gjorde jag en till laddning äppelmos och så till sist blev det några burkar äppelmarmelad med ingefära. När det var klart så högg jag några vägpinnar.......tre st.....fniss. 

Skulle ju ha fixat till nån middagsmat men det orkade jag inte så det blev några skivor rostbiff som jag hade och två mackor med leverpastej. 

Och så hade de bestämt på sista vävmötet att vi skulle bjuda in kvinnor från angränsande byar, för att kanske kunna få någon att bli intresserad av att börja i vävstugan. Det var sagt klockan 19:00 så jag åkte upp till 18:00 och vävde lite på mattan innan. Det kom faktiskt tre personer varav åtminstone en ska börja. 

Nu har jag nyss börjat väva på en vävstol som har stått sen i januari och helt plötsligt så är det fruktansvärt bråttom att jag blir klar......Ingen stress....bara du är klar igår.....  


 


 


    

Av Anki - 21 september 2016 20:04

I kväll var det dags att dra på plädväven i vävstugan. Två veteraner och två nybörjare. Och vi nybörjare ska sitta på golvet och följa med och samtidigt hålla emot med garnflätorna som är ca 18 meter. När vi närmar oss slutet av flätan 

så börjar mina funderingar......hur blir det på slutet? Vi kan ju inte bara släppa flätorna?

Eva-Britta skrattade och sa att hon hade suttit och väntat på när någon av oss skulle komma på det. Att vi måste följa med en bit in under vävstolen. Och för mig gick det ju bra.....men mindre bra för den andra av oss två. Jag skrattade så att tårarna bara sprutade. Men det gick bra till slut ändå och i morgon ska vi solva. 

Nu håller jag på att sila lingondricka. Och så ska jag zappa mellan hockeyn och dessertmästarna. Fick brev från läkaren idag också....Paniken steg när jag öppnade brevet men hon skrev att mina njurvärden hade förbättrats. Yes !! Men jag måste försöka att dra ner på värktabletterna....


   

Av Anki - 21 september 2016 11:57

Ja men då så............har jag börjat att skicka inbjudningar till min födelsedag. Glädje eller sorg, många års erfarenhet har det ju hunnit bli i alla fall. Men visst är det riktigt ångestframkallande.....Förstår inte att det är så segt just nu, kommer inte igång med nånting som jag planerar. Klockan går och klockan fem ska jag vara på vävstugan. Hade ju tänkt att hinna med en massa saker innan men det kommer ju en dag i morgon också..........


 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards