Alla inlägg under november 2011

Av Anki - 30 november 2011 13:04

När jag vaknade i morse så kändes det som om jag hade blivit överkörd av tåget eller nåt....Det gör ont lite överallt och blåslagen på både armar och ben. Plus att jag har ont i huvudet. Men när jag gick ut och kollade där jag snubblade igår så får jag nog vara glad att jag föll på en av vedkassarna. Annars hade jag landat med huvudet precis på en betongkant som är ca 10 cm hög och det hade nog inte slutat så himla bra. Nu var det "bara" hakan som slog i och tänderna sitter också kvar. Så jag kanske ska vara glad att det gör ont där det gör. Kan inte fatta att byxorna höll när ena knät är helt sönderskrapat. Kanske det finns en liten ängel som tittar på mig också ibland     

Av Anki - 28 november 2011 22:23

Ja idag så var det dags att skotta bort plogkanten för första gången den här vintern. Och så var jag och tvättade bilen med extra avfettning m.m så den var såå vit och fin. Några timmar....När Jonas kom hem från skolan så åt vi och sen for vi till Tegelbruket eftersom Mia fyllde år. Jag hade gjort en blåbärsrulle som vi tog med oss. E14 var så klart ordentligt saltad så nu ser bilen förjävlig ut igen   Nu är det en tid när man önskar att man inte bodde härute i skogen...ibland. Men inte alltid   Och skickade jag min första partylite-beställning idag. Lite körigt var det ett tag men med god telefonsupport av bästa Annelee Larsson så löste det sig på bästa sätt.   

Av Anki - 27 november 2011 22:53

Ja det kom ca 10 cm blötsnö bara så där. Inte alls så mycket för en del, men skotta blötsnö är ingen lek vill jag ju påstå. Eller att sopa av bilen. När snölassen blir fylld så är den TUNG....Men i stället så blev det ju perfekt eldningsväder . Bautahögen som jag hade lagt ihop plus en himla massa som jag hade i källaren. Ett tag så var det sån tjock rök så det gick inte att vara ute eftersom den blåste runt och det gick inte att andas....  Men kul hade jag i alla fall...Och jag blev av med massor med bråte.

Av Anki - 26 november 2011 00:44

Känns vääääldigt motigt att åka till Ljusta i morrn fm,  men,  men vad gör man inte för sina barn....Börjar kännas som om de skulle behöva ta körkort snart. Men vem ska betala det då? Tror att jag ska ta en fika på IKEA och köpa en snöskyffel på Biltema när jag väntar............

Av Anki - 25 november 2011 19:38

Såg på nyhetsmorgon i morse när de testade systemets alkoholfria julmust. Så när jag var i Birsta slank jag in o köpte glögg och just en sån julmust. Sen handlade jag det jag skulle och for hemöver. Hade lovat Jonas att vi skulle testa Cherry Woken på Sveavägen. Jösses vad mycket de har att välja på, och packat med folk !! När jag hade fått min mat så var det järnet hem så att den inte skulle kallna. Väl hemma så bar jag in det jag hade shoppat i köket och dukade fram maten som såg jättegod ut (och var det oxå) Men sen händer det.....När jag ska öppna flaskan så skojar killarna med mig och säger att jag ska passa så att jag inte skjuter sönder nåt (det var champagnekork) Jag skrattar och vrider upp strängen runt korken....som exploderar upp....och det börjar spruta julmust som en fontän. Jag försöker att hålla emot och vänder mig mot diskbänken. Men FY FAN !!! Julmust på nästan alla skåpdörrar o lådor (vitmålade allmoge), på spisen, micron, diskmaskinen, stolsdynor, tapeter, bakom spisen,i alla springor som finns, bakom knapparna på spisen, dosan till köksstereon, klockan fick jag plocka isär, i IKEA kassen och matkassarna, fulla bordet och porslinet och så klart fulla golvet. Plus att Pontus o jag blev duschade. Jag klarade den nyklädda kökssoffan iaf :). Jag visste inte om jag skulle gråta eller inte men konstaterade att det inte skulle hjälpa. Men jag ringde och sa till på systemet iaf. Hon sa att jag skulle ha knäppt kort....ja det är ju det första man tänker på eller? Hon beklagade och sa att jag skulle få en ny julmust och kanske en drinkbok......Nu har jag skurat i två timmar och börjar väl bli klar snart   

Av Anki - 25 november 2011 08:55

  Hoppas att ni har sovit bättre än mig....har väl sovit ca 1,5 timme i natt  . Men det är ju inget ovanligt så det är bara att köra på. Har fikat nu och kollar lite på nyhetsmorgon. Har massor att göra idag och så ska jag till Willys och köpa färsk lax, och på apoteket och köpa avmaskning till djuren. Filurade på lite pyromani och tända på brasan jag har dragit ihop men nu varnar de för mycket starka vindar så jag avvaktar lite tror jag. Hansa var hit med ett kapat oljefat igår som jag kan elda i sen när det inte är så mycket att elda. Men nu tror jag att jag får masa upp mig ur soffan annars somnar jag..........Vi ses!

Av Anki - 21 november 2011 00:25

Ja efter att ha varit uppe halva natten och bakat och grejat för att ha mycket gofika på min partylite-visning så kändes det jättebra i morse när jag vaknade. Städade och plockade....hämtade in ved....och grejade lite till. Men när det var två timmar kvar till tillställningen så ploppade det in återbud på återbud...... 6 stycken !! Fy fan vad besviken man blir   Men så fick Mia med sig en granne och så kom Catrin trots att hon hade tvättstugan och att Patte skulle åka bort i två veckor....  Ja så nu är jag väl partylitekonsult då........på gott och ont eller? Vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om det än, det får tiden utvisa. Huvudsaken är ju att jag inte blir skyldig några pengar, för just nu är det tufft som attan.Tror iaf att biskvierna var till belåtenhet, och resten av fikabrödet oxå och bara det känns bra. Over and out from me for this time.

Av Anki - 19 november 2011 16:28

Ja det sket sig ju i går kväll med biskvibaket eftersom jag hade satt in en tjälknöl i ugnen. Och förut när jag skulle sätta igång så hittade jag inte receptet. Men nu har jag kollat lite på nätet och där finns det massor med recept, alla olika så klart och inget som känns som jag brukade göra. Men nu kör jag, det får gå på känn......det blir nog bra   . Ont i gallan så jag får panik snart och så ska jag äta potatisgratäng till middag   .

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards