Alla inlägg under augusti 2023

Av Anki - 31 augusti 2023 20:24

 

Av Anki - 30 augusti 2023 23:11

 

Av Anki - 28 augusti 2023 23:30

 

Av Anki - 20 augusti 2023 22:09

Hittade en artikel från 2010 i Sundsvalls Tidning. Ser riktigt bitchig ut men var faktiskt riktigt irriterad.....    

 

Sena bussar skapar skolproblem i Norrhassel

Ständiga förseningar på bussturen från Norrhassel till Matfors gör att Anki Erikssons son ofta kommer för sent till skolan på Västermalm.
– Det här har hänt var och varannan vecka och min son har missat flera prov i skolan, berättar hon.

I höstas klagade man på att busschaufförerna körde alldeles för snabbt på de hala vägarna.

Nu handlar det om att turen inte kommer fram i tid till Matfors och att anslutningsbussen inte väntar in den försenade bussen.

– Det här skulle funka om bussen i Matfors står kvar och inväntar. Det kanske bara rör sig om fem eller sju minuter, säger Anki Eriksson.

Annons

 

Resultatet blir att hennes son får ta en senare buss och kommer 20 minuter för sent till skolan, vilket i sin tur gjort att han missat flera prov i skolan, bland annat nationella prov.

– Kommer de för sent till ett nationellt prov som de har på första lektionen då släpps de inte in. När lektionen börjar är dörren stängd, säger Anki Eriksson.

Själv har hon ringt och klagat hos Din tur.

– Busslink säger att de ska kolla upp det där och att så här ska det inte vara, säger hon.

Vad känner du inför allt det där?

– De som bor här i Norrhassel måste ha en chans att komma i tid till skolan. Barnen har nog långa resor och ska inte behöva bli uppjagade för att de kommer för sent. De ska veta att de hinner med anslutningsbussen, eftersom det är en utlovad tur, säger hon.

På Busslink utlovar driftchef Tore Nordlund bättring till hösten med de nya turlistorna.

– Vi har lagt den här turen fem minuter tidigare på morgonen. Det är dålig väg på den här sträckan och det är svårt för chauffören att hinna i tid, säger Nordlund.

Varför har inte anslutningsbussen väntat in?

– Jag känner inte till de här fallen så jag har svårt att kommentera. Men vi har fått synpunkter på att bussen ska komma tidigare till Matfors, men förut har man ju klagat på att de kört för fort, säger Nordlund.

Räcker det med fem minuters förskjutning av busstiden?

– Det ska räcka, men det är komplext. Den här turen ska även passa de yngre barnen som går i Lucksta skola, eftersom det bara går en morgontur, säger Tore Nordlund.

Av Anki - 19 augusti 2023 12:11

Himla stort grattis till Sveriges fotbollsdamer och bronsmedaljen!! Det gick inte så bra i semin, men det tog de igen nu. SKITBRA JOBBAT BRUDAR !!!

   



Av Anki - 17 augusti 2023 20:28

Sista jobbkvällen den första veckan och dagpass i morgon. Ska till Härnösand i morrn bitti först bara, för en belastningsröntgen av foten som jag gjorde illa för två år sen. Den är lite tjurig....

Innan jag åkte till jobbet i förmiddags så klippte jag gräset uppe på gården. Hoppas att jag hinner ta resten när jag kommer hem i morgon em, men ska klippa Jonas också innan jag åker hem till skogen. 

I morse ringde Pontus och frågade en grej. Så vi får se vad som händer framöver.....

Det har varit en himla massa skitsnack nu ett tag, och kan ju säga att lögner är nog bland det värsta jag vet. Spelar ingen roll varifrån de kommer...........  

Av Anki - 13 augusti 2023 23:10

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards