Alla inlägg under februari 2011

Av Anki - 27 februari 2011 23:07

  Så var den här helgen slut då. Men äntligen en helg med vårkänslor!I går var det sol, plusgrader och takdropp. Prommis med hundarna och lite pyssel. Gjorde en jättegod ugnstjosan med fläskfilé, creme fraiche,grädde,sweet chilisås,grädde. När jag tagit ut den ur ugnen strödde jag över finskuren bacon. Till det blev det kryddig klyftpotatis och sallad. Efter middagen tog jag en sparktur uppöver byn och fick lite vin och en pratstund.

I dag så var det ännu vackrare väder, naturligtvis med takras som följd. Antennkabeln till TV:n i mitt sovrum följde med, och när jag höll på att greja med den så halkade jag och slog huvudet (tinningen) i handtaget på skyffeln. Det blev en rejäl smäll och jag tuppade nästan av. Har haft jätteont i huvudet hela dagen. Och inte har jag fått till TV:n heller....Sen kom Benny o Lena, de skulle hämta ved. Så då fick jag hjälp med att skotta av taket. Det tackar man för.  

Av Anki - 25 februari 2011 01:49

  Nu har jag bestämt mig för att röja och rensa bort allt?? som inte används. Ok ska iaf försöka.... kollar i morgon hur flyttlådorna ser ut som Rusta säljer, om de är någorlunda stora. Böcker och prydnadskrafs ska bort till och börja med. Sen ska jag sälja motionscykeln, den gamla träsoffan m.m Köpte färg till vardagsrummet i höstas men nu är jag sugen att tapetsera ist. Färgen kan jag använda i nåt annat rum. Mopeder, cyklar, en liten crossmotorcykel (troligen skuren). Mattor,juniorsäng, skrivbord, ja det finns hur mycket grejor som helst....som bara tar plats.

När det tinat så pass att det går att ställa hit en container ska källaren röjas, hejåhå...

Men nu ska jag försöka att titta in i huvet en stund

Av Anki - 24 februari 2011 02:02

Ja nu är klockan 02:03 och här sitter jag igen. Ingen ide att klaga, bara elda och hålla käften. Men jag är TRÖTT !! Eldar till tre sen sover jag till 06:10. Om ingen väcker mig och undrar om jag sover.....

Tänk om jag kunde få åka en vecka till sol och värme, utan ansvar för nånting alls. Bara få rå mig själv.........Sweet dreams, dreams are for free  

Av Anki - 22 februari 2011 23:44

Ja det får man väl hoppas i alla fall. Den här dagen har bara rullat på. Pysslat lite och gjort en massa som inte syns utan bara jag vet att det är gjort. Ringt ortopeden om min tå som inte finns.....Nu får vi se vad som händer framöver.Jag måste gå till vårdcentralen för att få en remiss men fick en tid till veckan redan.

Fick hacka en massa is i källaren igen eftersom det hade hunnit bli fullt i min avrinning igen. Träffade Pecka T på ICA, som berättade att de sålt huset nu och flyttar till Stockholm de med.

En epok är slut..........

Av Anki - 21 februari 2011 15:56

Fredag-lördag gick mest åt att hålla värmen i huset och att se till så att vattnet inte frös. I går så var jag till Alnö en sväng innan jag for vidare till sporthallen och hjälpte Mia med insläppet till Allstar-evenemanget. Köpte med mig pizza hem till grabbarna och själv åt jag en bit västerbottenspaj och några tomater.

Nu väntar jag på att de ska komma hem och äta. Sen blåser jag in till sporthallen igen och insläppet till Allstar-matchen som börjar 19:04. Bör vara på plats kl 17:45 det vete gudarna hur jag ska hinna. Hinner inte Pontus med fyrabussen hem så måste jag hämta honom i Matfors snabbt som f-n. Nu börjar alla träningar och aktiviteter som får en att önska att man kunde klona sig.

Nej nu ska jag gå och göra lite köttfärsbiffar och försöka göra mig vacker.......(kan ju bli svårt men...)


Av Anki - 18 februari 2011 23:35

                    

Av Anki - 17 februari 2011 18:19

Men hallå där var kommer de ifrån?!?   En till fluga......

I dag tog jag med mig kameran och skulle gå ut och fota lite vinterbilder. När jag hade byltat på mig alla kläder, kommit iväg ut och skulle börja mitt fotande. HAHA !! Då var det slut på batteri i kameran. Jag blev så sur men tog några bilder med telefonen innan jag gick in och satte i batteriladdaren. När batterierna var lite  laddade gick jag ut igen men det hade blivit lite dåligt ljus så vi får väl se i kväll när jag lägger in dem på datorn. Nu ska familjen Eriksson/Stiernström börja att göra oss redo för fotbollsträning i Nacksta. Pontus ska följa med och stå i mål. Skulle önska att han tog upp den ådran igen men han vill ju spela ute......  

Av Anki - 15 februari 2011 08:01

Nämen nu får det vara slutsnöat snart tycker jag..... Jonas hade en lektion idag och det var arbetsstuga så han är hemma och pluggar till final examination (tveksam stavning). Pontus hade feber :( hoppas att det går över (tack ...)

I natt var jag uppe till 03:00 och eldade och upp igen 06:10 och elda. Läängtar till sommaren. Gud vad jag önskar att jag hade råd att åka en sväng till värmen !! Men drömma och titta på bilder är gratis   Nu ska jag mysa en stund och sen måste jag försöka lösa problemet med vattenläckaget i källaren som har blivit mycket värre. Hur vet jag inte, har ju inte råd att ta hit nån fackman men det börjar bli katastrofartat nu. Rinner vattnet ut på golvet så fryser ledningen till borrhålet och då är det kört :(  

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards