Alla inlägg under oktober 2014

Av Anki - 27 oktober 2014 16:31

För en vecka sedan var jag upp till vävstugan och hämtade min pläd. Det regnade ute och var riktigt kymigt väder men jag skulle ju bara fram o tillbaks så jag tog bara på mig en tunn jacka och stack in fötterna i foppatofflorna. Och när jag åkte neröver så hade det hänt en olycka. Så de två som hade åkt i den kvaddade bilen fick sitta i min bil i värmen när de väntade på ambulans. Först kom räddningstjänsten och sedan ambulanserna. Då fick ju jag kliva ur bilen och stå ute i regnet i en timme så jag blev riktigt genomkyld. Så det är inte alls konstigt att jag blivit sjuk. Det är länge sen jag var så här sjuk, ont i huvudet, öronen, halsen, benen är som gelé och så har jag hosta så att lungurna känns som om de är trasiga...... Var till läkaren i dag och fick hostmedicin för luftvägarna och lite annat. Så himla jobbigt för hundarna måste ju få vara ute och så måste jag ju bära ved. Det är ju ingen som bryr sig om hur jag mår heller. Jag skulle bli så glad om någon bara ringde och sa hej...........

  

Av Anki - 13 oktober 2014 23:51

Har börjat träna på Trim i Matfors. Step och core med Mia Byström och Zumba med Mia, Gabbis och Jessica. Och det känns rätt ok faktiskt. Så på lördag har de ett specialerbjudande (1500 för ett årskort ) och det ska jag kosta på mig. Och då kan det nog hända att det blir ett och annat spinningpass också       . Och igår kväll var Jonas och Emma här. Jonas ville se fotbollen och så uppdaterade Emma sin Iphone. Underbart att ha dem här       

Av Anki - 12 oktober 2014 00:38

Inte bara depp. I torsdags så var det EM-kval herrar Sverige - Ryssland och jag "mutade" Jonas att se matchen med mig, om jag hämtade och skjutsade hem honom. Såååå jäkla underbart att ha en av mina älskade ungar hemma en kväll   . Sen hämtade jag Jonas o Emma på fredag och så var vi till Birsta och handlade. De bjöd faktiskt på mat men jag fick tacka nej eftersom hundarna skulle ha mat och det blev rätt så sent. Så nu har jag en innestående   . Ja så blev det en seg kväll igår, och idag har det varit riktigt pissigt. Skulle ta en riktig genomkörare med Lady men det har regnat hela em. Lagat en hyfsad middag ändå och kollat på fotboll Polen - Tyskaland. Härligt Polen, 2-0 !!!! Tyskarna helt ur slag    I morrn är det Sverige - Liechtenstein och jag har frågat Jonas om han vill komma och titta på matchen med mig. Hoppas   


            


simma eller sjunk   


Av Anki - 6 oktober 2014 23:59

Läste i en blogg nyss...Hoppas att livet hoppar på mig snart.....och det gör jag också. Annars går det åt helvete för hon som alltid har haft stenkoll på familj och allt runtomkring. Har helt enkelt tappat livsglädjen......har inget att leva för längre. Jo mina älskade djur så klart, men dem bygger man inte sitt fortsatta liv på. Jag älskar livet, men inte som det är nu....      

Av Anki - 5 oktober 2014 23:33

Ja fy vilken pissig dag det har varit. Jag har varit jättedeppig och bara gråtit hela dagen. Men så åkte jag upp till vävstugan och tänkte väva några timmar eftersom det är jättebra terapi när man har funderingar. När jag kom upp så var jag inte ensam så jag frågade om ..........också skulle väva. VÄVA !! Läser du inte affischerna? Det är ju möte här i kväll ! Blablabla....för världens barn.....Ok, då åkte jag hem igen ännu sämre till mods......Men då började jag med att koka gelé och saft. Sen ringde Biggan och undrade hur jag mådde och då brast allt igen. Men hon pratade på och jag lugnade mig till slut. Men kvällen har fortsatt i samma jobbiga sinnesstämning. Nu har jag nyss färgat håret, druckit två glas vitt vin och hoppas att jag blir trött snart. Saknar så fruktansvärt mycket att få prata och umgås med killarna. De har varit mitt allt i över 20 år...............Det låter som att jag inte bryr mig om Mia men det gör jag visst. Men hon är vuxen och har en egen familj som hon i sin tur älskar och har fullt upp med, så är livet och jag vet att hon har det bra :-) 


      

Av Anki - 5 oktober 2014 00:48

Betalar tusentals kronor/år i försäkringspremier till förmån för mina efterlevande. Kanske jag ska strunta i det och lägga de slantarna på min egen välfärd i stället, eftersom de iaf skiter fullständigt i om jag lever eller inte......Funderar allvarligt på att flytta till värmen....ingen kommer att sakna mig ändå . Har nog inte varit så bra förälder som jag har trott...men har iaf hållit dem ifrån droger.......och jag älskar mina barn så att det gör ont när jag sitter här ensam kvar utan nån koll. Mia klarar sig, det vet jag med säkerhet....Livet är ett jävla helvete !!

Av Anki - 4 oktober 2014 23:11

Kan inte skriva vad som gör mig så ledsen men när de man har haft närmast hjärtat  och stöttat i ur och skur dissar en då brister allt. Skiter snart i allt.......

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards