Alla inlägg under april 2021

Av Anki - 28 april 2021 22:36

 

Av Anki - 28 april 2021 22:28

 

Av Anki - 28 april 2021 20:05

Var till Timrå och såg till så att sjuklingen fick mat i magen. Det är ju inte mycket han stoppar i sig men nu har han iaf börjat att peta i sig pyttelite riktig mat. Så om några dagar kanske han klarar av att vara uppe och gå igen. 

När jag åkte hem så var jag in och hämtade min nya pojkvän Victor.........  Men näe vad jag luras   

Har fått låna en elektrisk musfälla av min snälla "granne" Anja. Svindyr men ska funka klockrent. Får låna den och testa ett  tag och funkar den så får den kosta vad som helst, bara jag slipper råttor inomhus. För en del så räcker det med gamla hederliga råttfällor men jag fixar inte att ta bort de döda mössen utan har fått kasta mååånga fällor. 


Av Anki - 27 april 2021 19:17

Men snart är den slut och jag ska åka och handla lite innan jag åker till Timrå. Känner att jag har tappat fotfästet lite men nu trampar jag på så får vi se sen. Två jobbdagar och sen långhelg. Och det behöver jag nu.

 

Av Anki - 27 april 2021 00:12

Yes, så blev det efter jobbet. #Snurrigt#112#. Men jämarns vad de är kunniga ambulanssjukvårdarna.

När man är så himla orolig och han förklarar lugnt och sakligt vad som händer. Ett blodtrycksfall med 30 är rätt så mycket men det kan bero på olika omständigheter. Och när någon inte fixar att hålla sig upprätt utan tuppar av så blir det ju oroligt. Patienten fick lova att hålla sig lugn och i vilande läge och informerades om att det kan ta 14 dagar innan det är ok igen. 

Inte så poppis kanske med bara att gilla läget då..........

Av Anki - 26 april 2021 10:48

Fick jag höra i helgen. Och det går inte att släppa, jag hör det om och om igen. Och det gör ont både i magen och i själen. Anki....lyssna på de som bryr sig om dig tänker jag. Men det funkar ju inte...........Det är konstigt att ibland så duger man ypperligt men för det mesta inte?? Bara le och låtsas att det är ok...........??

Av Anki - 26 april 2021 09:35

Ja lite hopp får vi igen när solen skiner, det har slutat blåsa småspik och +20 i solen kl 10

   

Av Anki - 25 april 2021 23:15

Ja det blev jag och katten.....och tv:n. Men det kändes himla tryggt att H-E blev kvar på sjukhuset över helgen. Då var det ju det där med karma igen. Jag ska konfrontera honom när han orkar, och det gör han absolut inte nu. Nu är han såå ynklig och behöver all vila han kan få. 

I kväll fick jag en avhyvling av både X-et och äldsta sonen att jag varit uppi H-E som har covid. Men har pratat med 1177/11313 och med chefen om förhållningsregler och fått klartecken att jag gjort allt rätt. Ändå känner jag mig som en jävla förbrytare......Varför kan vi inte vara snälla mot varandra när vi lever?

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards