Alla inlägg under juni 2014

Av Anki - 24 juni 2014 22:35

I förmiddags så ringde Jonas och undrade om jag kan köra med släpvagn och jag sa att det kan jag ju. De hade hyrt en vagn på Statoil i Vattjom så vi stämde träff där vi 18:00.   Så dar stora ögon fick jag när jag såg hur stor släpvagnen var med kåpan. Men kaxig som man är så tänkte jag att utmaningar är till för att vinnas. Så första anhalten var här hemma....på den värsta tänkbara uppfarten när man inte har backat med en släpvagn på massor med år. Efter några omtag och en fundering om jag skulle backa över vinbärsbuskarna så fixade jag det med Emmas hjälp, hon dirigerade jättebra. Sen skulle vi till Njurunda och hämta ett bord och det gick ju bra eftersom där kunde jag köra runt kvarteret   . Nästa utmaning kom när jag skulle vända vid deras lägenhet där det stod parkerade bilar, men jag fixade det också på nåt vis....Sen skulle vi åka åka lämna tillbaks vagnen på Statoil igen och jag gruvade mig hela vägen från stan eftersom jag visste att jag måste backa in vagnen mellan två andra vagnar.......men Emma dirigerade och jag fixade det också. Nöjd och trött tänkte jag att nu blir det en tidig kväll men den snälla kattprinsessan behagade inte komma in förrän 01:05 så nu är det HOPP i säng     


Sweet dreams   

Av Anki - 23 juni 2014 23:54

Var och grattade finaste Maria när hon fyllde 50. En jättetrevlig tillställning. Sen for jag hem och putsade fönster i ren panik över att Jonas flyttar hemifrån idag. Nu vet jag vad panikångest är iaf   Men det ska väl gå det här också, jag får väl börja att tapetsera och måla som fan. Och när jag får tillgång till bil igen så ska jag köra i skytteltrafik till Blåberget. Men just nu känner jag mig som den ensammaste människan på jorden   

Av Anki - 20 juni 2014 14:27

Midsommarafton började med katta-strof....Hade planerat att sova länge idag eftersom Jonas och jag tittade på fotbollen och jag inte kom i säng förrän strax före tre i natt. Vaknade som vanligt vid halv sju av att Lady "pratade", trampade och slog med tassarna på mig och sa att det var mat/kissdags. Gruvade mig lite men sen fick de mat och så var vi ute en stund. Släppte ut Smulan och hoppade ner i sängvärmen igen, tänkte att jag ligger til nio ca....Men......hann bara slumra till så hörde jag världens kattslagsmål på altanen och fick rusa ut och köra iväg grannens katt som var riktigt arg. När grannarna är borta så lämnar de sin katt ute och då tycker han att hans revir innefattar vårt hus. Så han gav Smulan stryk på hennes tillflyktsort när något skrämmer henne. Plus att han hade skitit ner hennes ena sida så att det stank kattskit i hela huset när hon kom in...och så gömde hon sig under Jonas säng   Och det är då det blir världskrig i badrummet !!! Försökte först att duscha henne i duschkabinen men fick ge upp om jag ville ha mitt eget skinn i behåll. Så nästa anhalt blev tvättstället och efter vilt tumult så var hon tvättad och badrummet helt nerskvätt med vatten. 

När kriget var slut och prinsessan gick och gömde sig så somnade jag som en gris och vaknade igen klockan elva   .

Sen kom snällaste Biggan och hämtade mig och så åkte vi till ICA en sväng så jag fick köpa lax. Nu ska vi snart åka till Västmarken eftersom vi är bjudna på middag.


TREVLIG MIDSOMMAR !!!   

        

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards