Alla inlägg under september 2012

Av Anki - 30 september 2012 23:29

Ja nu är det slutspelat för den här gången. Och vi håller tummarna för att det ramlar på lite fotbollssugna som dessutom har lite ansvar och laganda. Och kanske också ett intresse att ta HIF till femman. Jag passade på att väva några timmar och så gjorde jag en rekordelig älggryta tills killarna kom hem. Sen har jag haft lite partylite-fix och nu blir det nog lite TV.

Hade gjort en travlapp och blev lite pirrig när jag rättade den, 7 rätt !!!!................ 232 kronor, Jippi !! Tungt nu med päningarna    Nattinatti   

Av Anki - 29 september 2012 22:17

Gick upp i morse glad som en lärka. För jag hade äntligen tagit mod till mig och skulle följa med Bettan till parken och dansa till Jannez orkester och såg verkligen fram emot detta. Skulle åka ner till henne och så skulle vi åka tillsammans därifrån. Men eftersom jag hade tränat i går så var det väl förutspått hur det skulle bli   Mina knän ville inte samma som mig och jag fick avboka......Min reklamrunda gjorde väl inte saken bättre. Mitt humör passar inte ihop med idiotiska brevlådor och dumma placeringar av dem, och dessutom regn som kommer in i bilen när man kör med rutan öppen. Ibland får man lust att endera köra på brevlådorna eller kliva ur och sparka ner dem..........  Men klistrar på ett leende och krånglar vidare   Dessutom så var det en massa lådor där folk inte hade tagit in gårdagens post och morgonens tidningar. Då är det redan fullt där man måste få ner reklamen. Hua   Så nu sitter jag här ist. I morgon ska jag skicka in min partyliteorder och hoppas att jag lyckas knåpa ihop så jag slipper frakten, hejåhå. Nu ska jag göra varsin gomacka till killarna så att de blir på bra humör inför matchen mot Torpshammar imorrn. FORZA HASSEL !!     

Av Anki - 28 september 2012 21:21

Hade fått mejl från Anna-Karin på Esters som undrade hur det var med mig...eftersom det var så länge sen jag var där. Det värmer när nån bryr sig om en   Så i går kväll packade jag träningsväskan, får bära eller brista tänkte jag. Man behöver ju inte tokträna på en gång....Och i dag pallrade jag mig verkligen iväg dit.......och ångrar mig inte en sekund.

Startade med vattenmassagen (hade glömt hur underbart det är) Sen blev det ett kortare pass på crosstrainern och efter det så körde jag lite lätt styrketräning. Till sist avslutade jag med att sola. Sååå nice   .

När jag var klar så åkte jag en sväng till Birsta och handlade lite. På hemvägen stannade jag till i stan igen och köpte ett par jeans för presenkortet som jag fick av Servanet. Sista stoppet blev på CherryWoken där jag handlade middagen. Gott, billigt och lättsamt efter en hel dag i stan   

Trevlig Helg       

Av Anki - 27 september 2012 00:05

Åren har liksom bara rullat på. Massor av hyss och pojkstreck har ni i killgänget hittat på under alla år som vi kännt varann. Från första klass i skolan och upp till nian...när gymnasiet "förstörde" allt...  Pysslat med rävungar i skogen....Och Danne som vägrade svika sina lagkamrater utan spelade fotboll med hela armen i gips. När du var här och jag hade gjort spagetti och köttfärssås...och jag hade lyckats spilla sillspad i såsen när den stod i kylskåpet. Det fnissade ni ofta om har jag fått höra i efterskott. Och när jag hade köpt ett nytt vitt balkongbord. Som Jonas och du använde som raketavfyrningsramp....  Ditt soliga glada leende. Fan vad vi saknar dig Danne   

Av Anki - 23 september 2012 01:57

Fick sms förut att Pontus hade gjort kväll och känner mig lugn. Fortsätter att läsa lite till innan John försänker mig i dvala :-P

Av Anki - 22 september 2012 20:50

Var ute och körde reklam förut och körde in på Västmarksvägen. Efter ca 2 km blev det tvärstopp för där var det en grävare och en dumper som höll på att dika vägen. Det var inte så mycket annat att göra än att vänta och efter en stund så började dumpern att köra. Jag trodde att han skulle ställa sig på sidan och släppa förbi mig men ack vad jag bedrog mig. Han pekade att jag skulle backa och så körde han mot mig. Jag hade rätt så lite att sätta emot så det var bara att backa. Men med en lerig bakruta så fick jag öppna dörren för att se hur jag backade.......i en halv km tills jag hittade en ficka att backa in på. Hade han klivit ur så hade jag kört över honom tror jag  Men han fick ett finger iaf skitstöveln. Jag fick spola av bilen när jag kom hem eftersom den såg ut som om jag hade kört i en leråker.....

Av Anki - 19 september 2012 21:09

Upp halv sex o se till så att alla kommer iväg. Pontus åkte med Jeanette i morse och Emma tog bussen. Jonas blev hemma eftersom de väntade på nån mexican   Sen fixade jag lite inne och lastade in däcken i bilen innan det var dags att åka till Sundsvalls Gummiverkstad för framvagnsinställning. Det tokregnade så jag fick köra skitsakta för att inte få vattenplaning med mina "sahara slicks"   Killen på verkstan var nog inte så impad av mina befintliga däck för han ville att jag skulle lägga på de nya på en gång......Men det finns det inte pengar till just nu, 4000 snyter inte jag fram i en handvändning   Ja sen bar det iväg till Birsta för inköp av present till lillasyster som fyller år idag, och sen till Granloholm och fika gokakor hos henne. Killarna var och högg vägpinnar för Hassels IF. Pontus for 06:15 i morse och jobbade i Matfors hela dan. Sen hem och bytte till torra kläder och iväg på en gång för pinnhuggningen. Jag plockade upp dem i Granloholm 19:30 på väg hem från Åsa. Och nu har jag gjort två köttfärslimpor som står i ugnen. Vet inte riktigt hur jag hade tänkt för jag hade tagit fram MYCKET köttfärs......Täckte dem med alspånrökt jägarsida, få se hur det smakar. Och nu är det väl kväll dårå    

Av Anki - 10 september 2012 21:13

Nu i somras så klippte/rev jag trasor till en matta. Men det fattades nån färg så jag rotade lite i bland de som jag hade fått i våras och hittade precis vad jag behövde. Men de luktade ju inte speciellt gott. Och då kom snilleblixten   Jag rullade ut sex nystan med trasor och maskintvättade dem. Så långt var det helt ok. Och sen tumlade jag dem eftersom jag skulle åka och väva hade jag planerat....... Jösses vilket elände !! Det var en stor härva med fransiga knutar av alltihopa   Och för att inte tala om hur full tumlaren var med lugg....Jag försökte att reda ut en del men fick ge upp till slut. Så då fattas det fortfarande vissa färger. Jag tror att jag ska offra en packe med gardintyg som jag har   Så det blev ju ingen vävning i kväll iaf   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards