Alla inlägg under april 2011

Av Anki - 30 april 2011 13:22

Ja idag så är pluttisarna 3 veckor. Och det innebär ju att idag ska de avmaskas och så ska de få smaka på lite valpfoder för första gången. Alltid lika spännande att se hur de reagerar. Och så är det ju Valborgsmässoafton. Jippi vad kul !! Eller inte när man sitter ensam som vanligt....Kanske man ska elda upp lite mer möbler för att ha nåt att göra..?

I går spelade Hassel sin första seriematch. Jag trodde de skulle ta tre pinnar men så gör Västra sitt 1:a mål och Hassel sjunker ihop direkt. Synd, men ta den här skitmatchen som läxa nu och kom igen i nästa. Som dessvärre blir mot Timrå på grus....Men inget är omöjligt om viljan finns eller hur? Fick med mig fyra trunkar med matchställ o paradoveraller hem igår som ska tvättas och sorteras så jag har det jag gör några dagar. Men det är frivilligt så jag klagar inte, kul att känna sig behövd   Nu ska jag försöka att sätta in lite annonser på valparna. See ya !  

Av Anki - 27 april 2011 00:08

Tjohej !!  Har varit på Dragons hemmamatch ikväll och det var oerhört spännande. Jag älskar fotboll, men stämningen på basketmatcherna  är såå medryckande. Publiken ställer verkligen upp för sitt lag. Satt och fnissade för mig själv förut. Tänk om publiken till en fotbollsmatch skulle börja bua och föra oväsen när motståndarna ska skjuta en straff eller frispark.....haha verkligen kul. Kanske man ska testa.......

Ja och så har jag lagt in en liten filmsnutt och några bilder för beskådning också.
            Trevlig Kväll från Queenbee

Av Anki - 25 april 2011 23:34

Ja nu är det snart full fart på valparna. De pinnar iväg på småbenen och morrar och skäller och snuttar om vartannat. Så fort det blir ljust ute så kan man glömma skönhetssömnen. Har lånat Mia och Hasses superkamera tills i morgon så förhoppningsvis så kommer det nya bilder på bloggen i morgon. Hade fam Westerberg på middag i dag och det var trevligt. I morgon hade jag bestämt en liten björkdate med Patrik Edström men kom ju på att jag skulle hjälpa Mia i insläppet på Dragonsmatchen, så vi fick skjuta på det nån dag. Åhh vad jag längtar att se björkarna falla !!  

Av Anki - 25 april 2011 00:57

Visst är det rätt så otroligt egentligen....Man kan stå här i Västergård på balkongen och kolla på stjärnhimlen. På lilla och stora björn m.m Och samma stjärnor kan man se när man är i Turkiet, Spanien........Otroligt fascinerande  eller hur??

Av Anki - 25 april 2011 00:11

Nu börjar småpluppisarna ta sig upp på benen. De ser ut som små brottare när de går. Det småmorras och skälls och pips om vartannat. Inte blir det sovmorgon nu iaf   

Av Anki - 23 april 2011 01:17

  Fasen så jobbigt det här med påsk. Glömde katten men har varit

tillbaks och hämtat henne nu. Sov gott   

Av Anki - 22 april 2011 21:14

Sent igår kväll när jag släppte ut hundarna för kvällspinken så hördes ett otäckt pipande/skrikande ljud. Jomenvisst, två grodor som parade sig mitt utanför altanen !! Och tänk om det var min grodprins som redan är otrogen......innan jag ens har pussat på honom !!!!   Ett intensivt djurliv här nu. Svanarna är väldigt aktiva och bävern likaså nere i tjärnen. Nu ikväll när jag gick hemöver så kom en grävling emot mig på väg upp ur diket och vilken dövskalle. Jag visslade, klappade händerna och viftade     men den bara fortsatte mot mig och jag fick panik.....och stampade med fötterna några ggr. Då vände den och sprang tillbaka ut på lägdan. Sen kommer jag hen på gården och då är hundarna ute eftersom Tage har öppnat dörren åt sig och Smilla....Hoppas att kattprinsessan inte har serverat henne nån liten råttstek så valparna blir dåliga nu  

Av Anki - 21 april 2011 23:43

Ja nu har de ju öppnat ögonen och jag har försökt att ta

lite bilder men det är svårt när man är ensam och både ska hålla i valpen

och knäppa samtidigt som man ska ha koll på om/vart de tittar. Men här kommer lite bilder iaf.             GLAD PÅSK ALLA !!   

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Skapa flashcards