Alla inlägg den 2 augusti 2016

Av Anki - 2 augusti 2016 10:39

Igår blev det en sväng till stada och köpa hundmat bl.a Sen kom Sven H och skulle hjälpa mig med att sätta tillbaks

drivremmen på åk-klipparen som hade hoppat av. Men den var ju så klart så utsliten så han sa att det inte var någon idé

att sätta tillbaks den, utan jag måste köpa en ny. Så i dag ska jag försöka att hitta nåt bra ställe. Spåna på Fb kanske?

Sen på kvällen så gjorde jag en tripp till Stöde på bilbingo. Nära hela tiden......riktigt frustrerande. Det är mindre retsamt

när man i alla fall sitter långt ifrån när de tutar.

Sen när jag kom hem så var jag och gav grannens katt mat, eftersom de har varit borta i fyra dagar och ingen som ger honom mat. I går kom han fram och gosade med mig trots att han är så försiktig.

När jag äntligen kom i säng så kom Smulan och lade sig hos mig och jag kliade henne.......och upptäckte en till stor

äcklig fästing !!   Och nu hade jag inte Pontus till hjälp.....På med pannlampan och glasögonen och hämta en pincett och svälja kus-skräcken.......Jag fick bort den men var så rädd att jag skulle tappa den i sängen så jag kastade ut den genom fönstret. Så nu har jag försökt att googla på om de överlever eller vad som händer när man inte eldar upp dem. 

Tänk om det är hundratals ägg nedanför mitt sovrumsfönster nu???


Peace and love    (men inte åt fästingarna) 

Presentation

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards